Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@10:21:47 GMT

شکارچی سبزواری به ساخت آبشخور برای وحوش محکوم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۲۳۵

شکارچی سبزواری به ساخت آبشخور برای وحوش محکوم شد

حمیدرضا صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متهم یک قطعه هوبره شکار کرده بود که با شکایت این اداره، دادگاه حکم به تحمل 2 سال حبس تعزیری برای وی با احتساب ایام بازداشت قبلی داد.
وی اظهار کرد: دادگاه به سبب نداشتن سابقه کیفری و ندامت متهم مجازات نامبرده را به مدت یکسال به تعلیق درمی آورد که در این مدت ضمن حسن رفتار، ملزم به ساخت 4 آبشخور برای حیوانات با تعیین مکان آن از سوی محیط زیست و کاشت 10 اصل نهال و نگهداری آن با نظارت اداره محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با تقدیر از دستگاه قضا به دلیل صدور احکام جایگزین، اظهار کرد: این مجازات ها در بسیاری از موارد بازدارنده تر بوده و در ترویج فرهنگ محیط زیست نقش بسزایی داشته است.
چندی پیش دادگاهی در شهرستان جغتای نیز یک شکارچی متخلف را به ساخت یک مستند از حیات وحش و تهیه یک فیلم با موضوع علت شکار غیرمجاز، و همدست وی نیز با توجه به سابقه شغلی به انجام 270 ساعت خدمات عمومی رایگان به عنوان تاسیساتی و لوله کشی در انجام تعمیرات سامانه های گرمایشی مدارس جغتای محکوم شد.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم

خانم شجاعی مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر اظهار کرد: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

او گفت: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه‌ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ متر وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت