Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@16:05:01 GMT

شکایت انجمن ملی سلاح آمریکا از فلوریدا

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۳۲۸

شکایت انجمن ملی سلاح آمریکا از فلوریدا

به دلیل تصویب قانونی در محدودیت استفاده از اسلحه در فلوریدا، انجمن ملی سلاح آمریکا علیه این ایالت شکایت کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از ایندیپندنت، چند ساعت پس از امضای مصوبه جدیدی درخصوص کنترل سلاح در ایالت فلوریدا از سوی «ریک اسکات» فرماندار این ایالت، انجمن ملی سلاح آمریکا علیه فلوریدا طرح شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی درخواست‌های مردمی برای کنترل و اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح پس از واقعه تیراندازی در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا، قانون گذاران جمهوری خواه این ایالت مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن سن قانونی برای خرید هر نوع اسلحه‌ای به ۲۱ سال افزایش می‌یابد. پیشتر افراد بالای ۱۸ سال می‌توانستند برخی سلاح‌های مشخص را خریداری کنند؛ اما به موجب این قانون، فروش هر نوع سلاحی به افراد زیر ۲۱ سال ممنوع است.

علی‌رغم تشویق و حمایت طرفداران کنترل سلاح از این قانون، انجمن ملی سلاح این مصوبه را غیرقانونی و آن را مغایر با متمم دوم و چهاردهم قانون اساسی آمریکا خواند.

در دادخواست انجمن ملی سلاح به یک دادگاه منطقه‌ای در ایالت فلوریدا آمده است: «شهروندان قانون مدار این کشور در سن ۱۸ سال تمام در تمام زمینه‌ها به عنوان یک شخص بزرگسال قلمداد می‌شوند و به طور مشخص باید از حقوقی که از سوی قانون اساسی آمریکا تعیین شده است، بهره‌مند شوند.»

در ادامه این دادخواست آمده است: «این محدودیت اعمال شده در تضاد با حقوق اساسی هزاران شهروند قانون مدار ایالت فلوریدا است و بنابراین از اعتبار ساقط است.»

طرفداران کنترل سلاح و خانواده قربانیان و بازماندگان حادثه تیراندازی اخیر در دبیرستانی در ایالت فلوریدا به طرح چنین دادخواستی از سوی انجمن ملی سلاح واکنش نشان دادند. دادستان کل فلوریدا و مدیر بخش اجرای قوانین این ایالت، که از متهمان این پرونده قضایی هستند، نیز هنوز به این دادخواست واکنشی نشان نداده اند.

تلاش‌ها برای تغییر قوانین حمل سلاح در آمریکا به دلیل نفوذ سیاسی گسترده انجمن ملی سلاح عملا ناکام می‌ماند. علیرغم درخواست بیشتر مردم آمریکا برای تغییر این قانون، این انجمن با لابی گری در کنگره از تغییر یا اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا ممانعت می‌کند.

با این حال پس از تیراندازی اخیر فلوریدا، درخواست‌های مردمی و انتقادات فعالان طرفدار کنترل سلاح در آمریکا به شدت افزایش یافت. فرماندار جمهوری خواه فلوریدا و قانون گذاران این ایالت نیز در اقدامی نادر با تصویب مصوبه‌ای درخصوص محدودیت خرید و فروش سلاح به مقابله با تمایلات انجمن ملی سلاح پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است