Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:52:42 GMT

آغاز طرح پیشگیری از پوسیگی دندان در مدارس استان + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۴۰۲

‍‍‍‍‍‍

با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان، طرح وارنیش فلوراید دندان های کودکان در مدارس ابتدایی استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ دکتر ساعی کارشناس سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح به صورت رایگان برای 450 دانش آموز ابتدایی استان اصفهان تا پایان دی ماه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که استفاده از وارنیش فلوراید تا 50 درصد پوسیدگی دندان های شیری و دائم را کاهش می دهد گفت : استفاده از ماده وارنیش فلوراید روشی جدید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است که باعث کاهش هزینه های دندانپزشکی خواهد شد.
دکتر ساعی افزود: برای این طرح بیش از یک میلیارد و 400 هزار تومان هزینه شده است.
وی با بیا این که در این طرح برای دانش اموزان متوسطه اول آموزش های بهداشت و مرتقبت از دهان و دندان ارائه می شود گفت: خوشبختانه استان اصفهان از لحاظ بهداشت دهان و دندان دانش اموزان رتبه یک کشور را دارد.
ماده وارنیش فلوراید مایعی طلایی و چسبنده دارای یون‌های فلور است که با نفوذ روی قسمت مینای دندان ، باعث بازسازی و استحکام بافت مینا و مانع پوسیدگی آن توسط اسید‌های ترشح شده باکتری‌ها می‌شود.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت تالار شاه‌نشین پل خواجوی اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: به همت هنرمندان مرمتگر گروه امانی این اداره کل، با توجه به فرسودگی تدریجی تزیینات زیبای تالار شاه‌نشین پل خواجو، مرمت تزیینات سقف تالار را فراتر از آلودگی بصری ناشی از پرتاب ترقه ادامه می‌دهند و این مرمت‌ها تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

حمیدرضا محققیان افزود:پل خواجو و سایر پل‌های رودخانه زاینده‌رود بدلیل قرار گرفتن در فضای عمومی جزو معابر عمومی و شهری محسوب می‌شوند و بصورت مستقیم در اختیار این اداره کل قرار ندارند لذا حفاظت شبانه‌روزی از این پل‌های تاریخی مقدور نیست.

او گفت: مرمت این پل‌ها هر سال توسط این اداره کل با ایجاد حوزه پایش پل‌های تاریخی انجام می‌شود.

محققیان  با اشاره به برخورد یک ترقه به سقف شاه‌نشین پل تاریخی خواجو گفت: با توجه به حضور نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و گشت‌زنی روی پل در شب چهارشنبه آخر سال به احتمال زیاد این ترقه‌زنی فردای شب چهارشنبه سوری اتفاق افتاده است.

تصاویری از برخورد ترقه به سقف اتاق بیگلربیگی (شاه‌نشین) پل خواجو در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد در روز‌های اخیر و به احتمال زیاد پس از آخرین چهارشنبه سال به قسمت‌هایی از این پل تاریخی ترقه پرتاب شده است؛ این اتفاق منحصر به اصفهان نبود و برخی از بنا‌های تاریخی شهر‌های دیگر مانند دیوار قلعه «فلک الافلاک» خرم‌آباد و یک کتیبه تاریخی در «گنج‌نامه» همدان نیز از این آسیب مصون نماندند.

پل خواجو از جمله پل‌های تاریخی اصفهان است که در میانه آن ساختمانی مخصوص به نام «بیگلربیگی» (شاه‌نشین) وجود دارد؛ این قسمت از بنا با تزیینات زیبای نقاشی و استفاده شاخص از رنگ عنابی برای اقامت موقتی شاه صفوی و خانواده او ایجاد شده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • منطقه ۱۵ اصفهان به استقبال بهار ۱۴۰۳ می‌رود
  • اسکان حدود ۱۸ هزار مسافر نوروزی در شهر اصفهان
  • اسکان حدود ۱۸ هزار مسافر در شهر اصفهان طی ۴ شب
  • فعالیت سامانه بارشی در آغاز سال نو
  • اسکان بیش از ۴۰۰۰ نفر در سومین شب فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان
  • اسکان بیش از ۴ هزار نفر در سومین شب فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان
  • آغاز مرمت تالار شاه‌نشین پل خواجوی اصفهان
  • مدارس هرمزگان از ۲۸ اسفند آماده اسکان نوروزی فرهنگیان است
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌ از۱۸ فروردین آغاز می شود