Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، گفت: مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور و استانی در این شهرستان و با تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود.

مهدی تاجدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، ظهر امروز (19 اسفند) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: دومین جشنواره منطقه‌ای شرهانی از 17 اسفندماه سال جاری در این شهرستان آغاز به کارکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره روز یکشنبه 20 اسفندماه سال جاری ساعت 3 بعدازظهر در سالن شهرداری این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جشنواره گروه‌های نمایشی 13 استان کشور در منطقه غرب و جنوب غرب کشور شرکت داشته‌اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، با اشاره به اینکه از زمان اعلام فراخوان این جشنواره بیش از 70 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است، ابراز کرد: بعد از بازبینی‌های صورت گرفته درنهایت 15 گروه نمایشی بر اساس محورها و موضوعات جشنواره، موردپذیرش برای حضور در جشنواره قرار گرفتند.

 

تاجدینی، بابیان اینکه در مدت دو روز از برگزاری این جشنواره در شهرستان دهلران بیش از 26 اجرای عمومی در سطح شهرستان با حضور گروه‌های نمایشی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف مردم به‌ویژه علاقه‌مندان به تئاتر در این شهرستان از اجراهای عمومی صورت گرفته است.

 

وی، بابیان اینکه با توجه به فرهنگ‌سازی انجام‌شده و همچنین پیشینه هنرمندان این شهرستان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، مشتقان زیادی برای تماشای تئاتر خیابانی مراجعه می‌کنند، افزود: با این‌گونه استقبال مردم و همچنین گروه‌های نمایشی، انتظار داریم که سال آینده شاهد برگزاری جشنواره ملی شرحانی در شهرستان دهلران باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، از نام‌گذاری یک میدان در شهرستان دهلران در راستای اجراهای عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: میدانی باقابلیت اجرای تئاترهای خیابانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، با عنوان گل نرگس نام‌گذاری شده است که هم‌زمان با میلاد آن حضرت افتتاح گردید.

 

تاجدینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و تکریم ایثارگران، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید، ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت و تقویت روحیه ایثار و مقاومت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام آقایان مجید صالحی، امیر نصیر بیگی و حیدر رضایی به عنوان داوران این جشنواره انتخاب‌شده‌اند که در این مدت به داوری آثار اجراشده خواهند پرداخت و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و استان و کشور تجلیل خواهد شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر