Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-20@02:26:18 GMT

معرفی 12 جاذبه گردشگری برتر و جذاب در بلژیک

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۴۲۹

اگرچه بلژیک کشور وسیعی نیست ولی مجموعه ای کامل از دیدنی ها را در خود جای داده است که شهر بروژ در صدر تمامی آن هاست. این شهر که توسط کانال ها احاطه شده است، بافت قرون وسطایی را کلملا در خیابان های خود حفظ کرده، شهری ارام که هر سال سیلی از مسافران را به سمت خود می کشاند.  شهرهای توریستی بسیاری در این کشور وجود دارند که از بارزترین انها میتوان به شهرهای گنت و مشیلین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرها نمونه های کاملی از معماری قرون وسطی هستند. این کشور کوچک به واسطه وقایعی که در حوالی ان رخ داده است، وقایعی که مهم ترین وقایع در قاره اروپا بوده است، به لحاظ تاریخی در صدر تاریخ اروپا قراردارد. بلژیک مکانی بود که ناپلئون رقیب خود را در نبرد واترلو ملاقات کرد و همچنین در جنگهای جهانی اول و دوم به عنوان خط مقدم در نظر گرفته شده بود. امروزه یپرس، میدان نبرد مربوط به جنگ جهانی اول، سایتی دیدنی است که سالانه هزاران نفر برای ادای احترام به سمت ان روانه می شوند.  فرقی نمی کند که به دنبال اثار تاریخی قدیمی این شهر هستید یا جاذبه های گردشگری بلژیک، در هر صورت این کشور کوچک خواسته شما را براورده کرده و بخش عظیمی از میراث اروپایی را ارائه می کند. پس با ما در مجله گردشگری همگردی همراه باشید برای معرفی زیباترین جاذبه های دیدنی بلژیک...

1) بلفری اند هال، بروژ

بارزترین جاذبه های گردشگری بلژیک ساختمان زیبا ی  بلفری _اند_هال است که بخش اصلی میدان بروژ را در برگرفته است. این ساختمان با عظمت  در دوره قرون وسطی بنا شده و روزگاری به عنوان بزرگترین مرکز خرید شهر به کار برده می شد و به طور شگفت اوری تا به امروز حفظ شده است تا به بازدیدکنندگان این امکان را بدهد، قدرت معماری قرون وسطی را از نزدیک لمس کنند. بیشتر مسافران بروژ به شدت علاقه مند هستند که از 366 پله باریک پر ویچ و خم این بنا بالا بروند. وقتی ان بالا هستید چشم اندازی از مناره های کلیسا و بام های مخروطی شکل خانه ها معرو فترین تصویر کشور را در اختیار شما قرار می دهد.

 2) کلیسای جامع سینت بائو، گنت

این کلیسای جادویی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی بلژیک با جایگاه گروه کر برجسته خود به سبک معماری گوتیک و زیرزمینی به سبک معماری رومیایی ویترینی از بهترین سبک معماری مذهبی در بلژیک و خیره کننده ترین جاذبه های گردشگری بلژیک در بروژ است. اگرچه این ساختمان سر به فلک کشیده با پنجره هایی با شیشه های کدرو متقارن، خود به تنهایی از برجستگی های این شهر محسوب می شود اما بیشتر افراد برای دیدن اثار هنری درون ان به این شهر سفر می کنند؛ این اثار جلوه خاصی به فضای درونی کلیسا بخشیده است. 
شاهکارفلاندوی، الترا اف گنت، اثر هنری است که بسیاری از توریست ها، مخصوصا برای دیدن ان به این شهر می ایند. بعد از تماشای تابلوهای نقاشی حتما به زیرزمین وسیع کلیسا بروید؛ در انجا می توانید مقبره افراد مهم ونقاشی های دیواری زیبایی را مشاهده کنید.

3) رزمگاه فلاندرها

برای بسیاری از مسافران نقش کشور نروژ در جنگ جهانی اول به عنوان خط مقدم، مهم ترین دلیل برای سفرشان به این کشوراست؛ بیشتر انها برای بازدید از رزمگاه فلاندرها، حوالی شهر یپرس به این کشور سفر می کنند.
این رزمگاه علاوه بر این که به لحاظ تاریخی حائز اهمیت است مکانی دیدنی از جاذبه های دیدنی بلژیک که کیلومترها سنگر در حومه شهر است که از آن زمان تاکنون برجای مانده اند. همچنین، بخش وسیعی از این سایت مربوط به قبرستانی است که هزاران سرباز کشته شده در ان دوران، در ان دفن شده اند. قبرستان تاین کات (بریتانیایی) و قبرستان جنگ المان در روستای لنجمارک، یاداوری غم انگیز از مبارزات وحشیانه ای هستند که  در این جنگ عظیم رخ داده است.

4) قلعه گریون استین، گنت

روزگاری این قلعه پرابهت و بزرگ، اقامتگاه کنت های فلاندر بوده است. انها این قلعه عظیم را با الهام از قلعه های بزرگ کشور سوریه، ساخت شده توسط جنگجویان صلیبی ساخته اند. این قلعه بهترین جاذبه های گردشگری بلژیک از نمونه دژهای اروپایی است که توسط خندق محصور شده اند؛ قلعه ای که به طرز باور نکردنی تا به امروز محافظت شده است. دیوارهای مستحکم و سر به فلک کشیده آن در کنار رودخانه لیو، دقیقا در مرکز شهر گنت، در میان بام خانه های حومه شهر خودنمایی می کند. درون سالن وسیع گنبدی شکل ان و همینطور اتاق های ان اثار باستانی قرون وسطایی به نمایش گذاشته شده است اما انچه که واقعا دیدنی است، سبک معماری خود قلعه است. با بالارفتن از پله ها و رسیدن به پشت بام چشم اندازی زیبا از شهر خواهید داشت.

5) کلیسای هولی بلاد، بروژ

 اگر تصمیم دارید تنها به دیدن یک کلیسا در شهر بروژ و از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بلژیک بروید حتما از این کلیسا بازدید به عمل بیاورید.  شکوه و عظمت این تالار به خاطر تلفیق سبک معماری رومیایی و سبک جدید گوتیک و یادگارهای مقدس درون آن می باشد. کنج بالایی این کلیسا جایی است که شیشه معروف در آن نگهداری می شود، شیشه ای که نام کلیسا برگرفته از آن است و گفته می شود که حاوی چند قطره از خون حضرت عیسی است؛ این خون بعد از جنگهای صلیبی دوره دوم به بلژیک برگردانده شده است. در قسمت داخلی کلیسا اثار هنری خیره کننده ای از طلا وجود دارد که مربوط به قرن شانزدهم هستند؛ افراد ی که  به یادگاری های مقدس بی علاقه هستند می توانند برای بازدید از این اثار به کلیسا بروند. 

6) دره موئز

این بنا که در قسمت جنوبی کشور قرار دارد یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بلژیک و قصرهای بخش حاشیه ای و سرسبز بلژیک است. سفر به این بخش از کشور فرصت خوبی است تا با گذر از کرانه های رودخانه شاهد زیبایی باشیم که در جریان است و از تماشای  جنگلهای تنک که شهرها را در خود جای داده اند، لذت ببریم؛ شهرهایی که به صخره ای از سنگ اهک منتهی می شوند. شهرهای نامور و داینانت به مثابه دروازه های این منطقه می مانند. در این ناحیه برای کسانی که دوست دارند در حین تعطیلات کمی فعالیت داشته باشند مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی تعبیه شده است. در هر دو شهر قلعه هایی بر فراز صخره های ناهموار وجود دارد؛ تعداد بسیار زیادی از جاذبه های گردشگری بلژیک در این دو شهر موجود می باشد ولی منظره این دو شهر دیدنی تر از همه است.

7) گرند پلس، انتورپ

این بنا دقیقا در قلب شهر انتورپ قرار دارد . بنایی که بهترین نمونه از معماری خانه های سازمانی با بام های مخروطی شکل متداول در این منطقه است. این بنا که از قرن شانزدهم به جای مانده است ساختمان شهرداری است که به خوبی از ان محافظت و نگهداری شده است. بازدید از فضای درونی این ساختمان به دلیل وجود تابلوهای نقاشی که بیانگر تاریخ  شهر است بسیار ارزشمند می باشد. بازدید ساختمان های دولتی که هنوز در حاشیه میدان قرار دارند بهترین دلیل برای سفر به این شهر است. در بین این ساختمان ها کوپرز هاوس و گروسرز هاوس از زیباترین نماها برخوردار هستند، اما همه انها نمونه های خوبی از معماری بلژیک هستند که به خوبی نگهداری شده اند.

8) شهر قدیمی مونز

گشت و گذار در این شهر و در میان جاذبه های دیدنی بلژیک لذت بخش است. در مرکز میدان اصلی گرند پلیس وجود دارد که با ساختمان هایی به قدمت چهار صد سال احاطه شده است. این ساختمان ها در بازه زمانی قرن پانزدهم تا هجدهم بنا شده اند وساختمان هایی متقارن هستند. مخصوصا ساختمان تایسون دئور (1615) و کلیسای خیابان جورج (1604) از نمونه های برجسته معماری این شهر هستند. شهر علاوه بر گرند پلیس جاهای دیدنی بسیاری دارد. برج بل که برروی تپه ای در بالای شهر واقع شده است، بانضمام  کلیسای سینت وادرو که مملو از یادبودهای مذهبی وهنری است توسط یونیسکو درلیست جاذبه های گردشگری بسیار مهم قرارداده شده است.

9) کلیسای استریت پیترز، لئوون

این کلیسا در مرکز لئوون در میدان اصلی شهر یا همان گروته مارکت واقع شده است. این بنا به دلیل جذابیت های تاریخی و معماری که دارد یکی از بهترین نمونه های باقیمانده از سبک معماری باربانت گوتیک است. ستون های به صف کشیده و پنجره های گنبدی شکل نوک تیز ان از مشخصات این ساختمان هستند. اثار هنری بسیاری درون این بنا برای دوستداران هنر وجود دارد. جایگاه مخصوص گروه کرو راهرو، همانند موزه ای از اثار هنری مذهبی می مانند؛ در بین این اثار می توان به چند نمونه ازبهترین نقاشی های فلاوندی اشاره کرد که صحنه هایی از انجیل را به تصویر کشیده اند، نقاشی هایی که در جای جای کلیسا اویزان شده است. منبر حکاکی شده باروک و نقاشی درک بئوتس از شام اخر دو نمونه ارزنده هستند.

10) شهر قدیمی مشیلین

شاید بناهای تاریخی این شهر به اندازه بناهای شهر بروژ معروف نباشند اما در این شهر قدیمی، بناهای قرون وسطایی به وفور دیده می شوند؛ ساختمان های بسیار زیبا که سقف های شیروانی در سبک معماری ان مطرح بوده است. گروته مارکت مرکزی توسط تعدادی ساختمان شامل تاون هال و لیکن هال محصور شده است در حالیکه کلیسای جامع و با عظمت سین رومبوتس با ساعت بلند خود، پشت این ساختمان ها قد برافراشته است. کمی ان طرف تر از میدان اصلی همین طور که به سمت مرکز شهر می رویم تعداد بسیار زیادی از نمونه های معماری بناهای دولتی را مشاهده می کنیم، ساختمان هایی که علاقه مندان به تاریخ از دیدن انها لذت می برند.

11) واترلو

بله، علاقه مندان به تاریخ، این مکان واترلو است، همان جایی که ناپلئون در نبرد معروف شکست خورد. در حال حاضر واترلو، جایی که روزگاری این نبرد رخ داده، در حومه شهر قرار دارد و چشم اندازی روستایی از زمین های زراعی دارد. اما در میان این سرزمین های مسطح تپه ای دست ساز قد علم کرده است که در بالای ان مجسمه یادبودی به شکل شیر قراردارد که به مناسبت بزرگداشت روزی که بالاخره ناپلئون متوقف شد در این محل تعبیه شده است. چشم اندازهای بسیار زیبایی از بالای این تپه وجود دارد. برای علاقه مندان به تاریخ بلژیک و اروپای بدون مرز، واترلو همچنان نقطه پایانی این سفر مستند است. 

12) دره ساموئیز

دره سرسبز ساموئی، میان این همه شهر و روستا مانند پادزهری برای رشد سرطانی تاریخ این کشور می ماند. در این جنوبی ترین نقطه کشور، رودخانه از وسط تپه ای جنگلی می گذرد؛ جنگل هایی پر پشت که می تواند نقطه شروع یک پیاده روی باشد. برای کسانی که ترجیح می دهند به روشی اسان تر از مناطر زیبای این منطقه لذت ببرند یک سفر کوتاه با قایق مخصوص رودخانه، جایگزین مناسبی است. این دره بخشی از مناظر زیبای بلژیک را در خود جای داده است که موجب برانگیختن زیباترین حس ها در شما می شود و مورد علاقه دوستداران طبیعت مخصوصا در بهار هنگام شکوفایی گلهای وحشی است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در لیگ برتر حالا جذاب‌ شد!

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازی معوقه از رقابت‌های لیگ برتر بیست و سوم هم امروز مقابل سپاهان و ذوب‌آهن برگزار شد که طلایی پوشان با نتیجه یک بر صفر برنده آن شدند.

با برگزاری این دیدار معوقه حالا تعداد بازی‌های هر 16 تیم حاضر در مسابقات به 23 مسابقه رسیده و همه تیم‌ها در این تعداد بازی شرایط یکسانی دارند.

با یکسان سازی شرایط تیم‌ها از نظر تعداد بازی و اتمام بازی‌های معوقه، حالا رقابت در لیگ برتر جذاب‌تر خواهد شد. تیم‌های لیگ برتری حالا هرکدام 7 بازی در مسابقات دارند که در این بازی‌ها برای ارتقای جایگاه خود تمام تلاش شان را به کار خواهند کرد.

بی‌شک رقابت‌های لیگ برتر از این پس می‌تواند جذاب‌تر از قبل دنبال شود؛ رقابت در بالا و پایین جدول برای قهرمانی و بقا و حتی جنگ تیم‌های میانه جدولی برای کسب رتبه‌ای بهتر در پایان فصل می‌تواند مسابقات زیبایی را پیش روی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران قرار بدهد.

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین
  • جنگ در لیگ برتر حالا جذاب‌ شد!