Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در شهرستان گنبدکاووس ۱۱۰ آموزشگاه غیردولتی با ۱۷ هزار دانش‌آموز وجود دارد که از لحاظ استحکام بنا در شرایط خوبی نیستند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, فرج‌الله رزاقی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پوشش تحصیلی شهرستان در بین 600 شهرستان کشور ضعیف است و تنها 70.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

44 درصد دانش‌آموزان جذب تحصیل می‌شوند و ترک تحصیل در بین دختران بیشتر از پسران است. مهم‌ترین عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان مشکل اقتصادی است که فقر و ناتوانی در پرداخت ایاب و ذهاب توسط والدین, یکی از عوامل مهم ترک تحصیل به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: فقر فرهنگی, ازدواج در سنین پایین, تضاد و اختلاف, اعتیاد و غیره از عوامل دیگر ترک تحصیل است, متاسفانه 9 آموزشگاه متوسطه اول ما در روستاها مختلط هستند و خانواده حاضر نیستند در چنین شرایطی دخترانشان ادامه تحصیل کنند. از 30 درصد دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کردند, توانستیم 14.73 را جذب آموزش و پرورش کنیم.

وی یادآور شد: برای جذب و پوشش بیشتر دانش آموزان, شهریه دانش آموزان بزرگسال برای هر واحد در دروس حضوری و غیرحضوری 15 هزار تومان است و این به دانش‌آموز در هزینه شهریه کمک شایانی می‌کند, زیرا در گذشته شهریه به صورت واحد پرداخت می‌شد و امکان داشت یک درس 3 واحد محسوب شود که مبلغ شهریه افزایش می‌یافت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: در گنبدکاووس 110 آموزشگاه غیردولتی با 17 هزار دانش‌آموز وجود دارد که از لحاظ استحکام بنا در شرایط خوبی نیستند و با توجه به ارزیابی نظام مهندسی که باید در قالب مدرسه باشد, بیشتر اینها به صورت منازل مسکونی هستند و اگر توسط نظام مهندسی تائید نشود در سال تحصیلی 98-97 با تنش جدی مواجه خواهیم بود.  یک‌هزار و 100 نیروی غیر دولتی و انتقال 17 هزار دانش آموز در مدارس دولتی کاری بس دشوار است و مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت و باید تدابیر لازم در این خصوص صورت گیرد.

رزاقی در زمینه آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: 3 درس از کتب دوره متوسطه اول و 3 درس از کتب متوسط دوم توسط مولفان کتب درسی به معلمان آموزش داده شد و در سال جاری در حوزه آموزش حضوری 4 هزار و 843 نفر و در حوزه آموزش مجازی 2 هزارو 421 نفر شرکت کردند که مجموعا 7 هزار و 263 نفر آموزش دیدند. در سال جاری 48 معلم شهرستانی, 2 معلم استانی و یک معلم نمونه کشوری برای هفته معلم در سال 97 انتخاب شدند و بنا داریم مراسمی در خور شان این زحمتکشان برگزار کنیم.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است

نشست خبری مشترک الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسعود بهرامی، مدیرکل شهرستان‌های تهران با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد عصر امروز، یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن گرامیداشت روز معلم و هفته سمپاد بیان کرد: این دومین دوره از نمایشگاه دستاوردهای سمپاد است که با رشد و افزایش قابل قبولی در دستاوردها همراه بوده است.

وی افزود: هدف اصلی ما از به نمایش گذاشتن دستاوردهای مختلف سمپاد، کمک به صنایع مختلف برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان نخبه است.

یاوری دستاورد دوم را کاربردی شدن پژوهش‌های دانش‌آموزان سمپاد برشمرد و ادامه داد: سومین هدف تشکیل شبکه سراسری از همه مناطق کشور برای ایجاد همکاری و دوستی در راستای پیشرفت علمی کشور است.

وی حضور بیش از ۲٠٠ مدیر و مسئول کشوری در این نمایشگاه را مهر تاییدی بر اهمیت آن توصیف کرد و گفت: سمپاد خود وارد تجاری‌سازی و پیاده‌سازی ایده‌ها نمی‌شود و تنها از نهادهای مسئول در این راستا بهره می‌برد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه چهار دهک اول از پرداخت شهریه مدارس سمپاد معاف هستند ادامه داد:مردم درصورت مشاهده موردی خلاف این رویه اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری شود.

یاوری در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی مدارس سمپاد ویژه عشایر مناطق مختلف کشور توضیح داد: سمپاد به عدالت آموزشی کمک می‌کند. خوشبختانه سال گذشته دو مدرسه سمپاد ویژه عشایر عزیز راه‌اندازی و احداث شد. یکی از این مدارس در استان فارس و دیگری در استان آذربایجان غربی قرار دارد که به عشایر دختر و پسر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آموزش استعدادهای درخشان در خاتمه اظهارتش بیان کرد: مسئولیت سمپاد تا پایان دوره تربیت عمومی است و بعد از فارغ‌التحصیلی اگر افراد شرایط نخبگی را داشته باشند به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند. ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان چالش‌های کشور را بشناسند و توانایی‌های لازم برای حل این چالش‌ها را در خود پرورش دهند.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند