Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@15:52:58 GMT

برگزاری بخش «زیتون‌های زخمی»

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۶۶۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، با توجه به اهمیت مسایل منطقه و جهان اسلام، بخش «زیتون‌های زخمی» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود و بیش از ۱۰ فیلم با رویکرد تحولات جهان اسلام به نمایش در می‌آید.

در بخش «زیتون‌های زخمی» فیلم‌های مستند و داستانی از کشور‌های سوریه، مصر، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و ترکیه با حضور مهمانان و فیلمسازانی از این کشور‌ها به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این فیلم‌هایی از کشور‌های خارج از منطقه خاورمیانه که درگیر جنگ و داعش بوده‌اند نیز برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده و ایران هم یکی از کشور‌های حاضر در بخش «زیتون‌های زخمی» است.

امسال در بخش «زیتون‌های زخمی» فراتر از بحران سوریه فیلم‌هایی با موضوعاتی از قبیل فرقه‌گرایی، جنگ یمن و بحران میانمار نیز حضور دارند.

دیگر ویژگی این بخش آن است که نگاه متفاوت فیلمسازان ساکن مناطق بحران زده را در کنار نگاه بیرونی فیلمسازان کشور‌های دیگر جهان به نمایش می‌گذارد.

نشانی سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری

شهردار منطقه ۵ تهران با حضور در محل فعالیت‌های گردشگری شهرداری تهران از ثبت سه اثر تاریخی در فهرست ثبت آثار ملی در سال جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، داوود گودرزی با اشاره به برپایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال این منطقه بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: منطقه پنج با توجه به حضور پر برکت ۱۳ امامزاده و داشتن ظرفیت‌های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم، مراکز گردشگری طبیعی «کن و فرحزاد» هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه‌های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است.

وی اظهار کرد: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار منطقه پنج در پایان به انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، انتشار فلش کارت‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه ۵، فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری اشاره و اظهار کرد: در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی موجود، حوزه‌های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره نورورزگاه در روستای اکنلو شیرین سو
  • برگزاری دوّمین جشنواره قرآنی درارومیه
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کاشت
  • شهرداری بجنورد ۵۰ هزار درخت کشت کرد
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!