Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:40:32 GMT

رمز موبایل قاتل سفیر روسیه شکسته نشد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۱۷۶۵

روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که تلاش کارشناسان روسی مستقر در آنکارا به منظور شکستن رمز تلفن همراه مولود مرت آلتین تاش قاتل آندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه ناکام ماند.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه، کارشناسان روس که در چهارچوب تحقیقات در رابطه با سوء قصد آندره کارلوف سفیر کبیر روسیه در آنکارا به سر می‌برند و با دادستان ترکیه در این راستا دیدار‌هایی داشته اند، به رغم همه تلاشها، موفق به شکستن رمز تلفن همراه قاتل کارلوف نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته این رسانه، دادستانی آنکارا اعلام کرد برای شکسته شدن رمز تلفن با یک شرکت معتبر خارجی تماس برقرار کرده و کارشناسان مجرب آن شرکت، ماه آینده به آنکارا خواهند آمد.

اواخر سال گذشته میلادی روزنامه صباح در خبری اعلام کرد که پس از یافتن تلفن همراه آلتین تاش در محل حادثه، تلاش متخصصان داخلی ترکیه به منظور رمزگشایی آن آغاز شد، ولی به دلیل دارا بودن رمز پیچیده حروفی و عددی، تاکنون موفق به یافتن رمز تلفن همراه وی نشدند.

سال گذشته مذاکراتی از سوی دادستانی آنکارا و سازمان فناوری و اطلاعات ترکیه با یک شرکت فعال در سرزمین‌های اشغالی به منظور رمزگشایی از این تلفن همراه صورت گرفت و این شرکت خواستار خروج این تلفن همراه از کشور ترکیه شد، ولی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با این اقدام مخالفت کرد.

روزنامه صباح افزود: بنا به گفته رییس سازمان فناوری و اطلاعات ترکیه، با خرید نرم افزار‌های پیشرفته و دعوت از متخصصان خارجی، تلاش برای رمزگشایی در داخل ترکیه ادامه خواهد یافت.

پیش از این حافظه رایانه مولود مرت آلتین تاش قاتل سفیر روسیه توسط دو تیم از متخصصان روس و ترک بازیابی و در جریان آن ارتباط مولود آلتین تاش با گروه گولن مسجل شده بود.

آندره کارلوف سفیر سابق روسیه در آنکارا ۱۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ (شامگاه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۵) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس توسط مامور پلیس ترکیه هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی طالبان با ترکیه در کابل

سرپرست وزارت خارجه طالبان با جهاد ارگین‌آی، سفیر ترکیه در کابل دیدار کرد؛ بر بنیاد خبرنامه‌ وزارت خارجه طالبان در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدام‌های مثبت در افغانستان، آغاز تجارت از طریق راه لاجورد، افتتاح نمایش‌گاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان گفت‌وگو شده است. 
سفیر ترکیه در این دیدار گفت که در آینده نزدیک ترکیش ایرلاین نیز پروازهایش را به افغانستان از سر خواهد گرفت.

پبش از این نیز امیرخان متقی در دیدار با سفیر ترکیه در کابل ضمن قدردانی بابت کمک‌های بشردوستانه مردم و دولت ترکیه گفته بود که طالبان تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران ترک در افغانستان فراهم خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟