Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، «همایش راه آینده سلامت شهرداری تهران» با حضور شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ایازی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، دکتر ملک افضلی و جمعی از معاونین اجتماعی مناطق، مسئولین خانه های سلامت محلات شهر تهران، دبیران منطقه ای و دبیران کل کانون های 11 گانه سلامت و وزیر بهداشت کشور تایلند به عنوان میهمان ویژه، در سالن همایشهای برج میلاد تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش، مقوله سلامت را دارای دو بخش جسمی و روحی دانست و افزود: شهرداری تهران برای پوشش سلامت جسمی شرکت شهر سالم را راه اندازی کرده و موضوع سلامت روان شهروندان نیز از طریق اداره کل سلامت پیگیری می شود اما برنامه های متعددی در این بخش مغفول واقع شده که نیاز به توجه جدی دارد.
وی با اشاره به گسترش ابتلا به بیماری های روانی در جامعه اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود میانگین بیماری های روانی در کشور 23 درصد و در تهران 34 درصد است. به عبارت دیگر از هر سه نفر یک نفر دارای مشکلات روحی، روانی و افسردگی های ناشی از آن است که برای پیشگیری از این روند صعودی باید برنامه ریزی کرد.
شجاع پوریان با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت روان در جامعه گفت : سلامت روان شهروندان تا حدود زیادی متاثر از فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه است و ما هر چه بتوانیم شادابی، نشاط و امید را به جامعه تزریق کنیم به سلامت شهروندان کمک کرده ایم.
وی به زیرساخت های سلامت در شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در خانه های سلامت محلات 354گانه برنامه های متنوع آموزشی و مشارکتی برای مردم و مراجعه کنندگان برگزار می شود. در واقع شهرداری تهران تنها دستگاه های اجرایی است که به این شیوه تخصصی به برنامه های سلامت محور را در محلات اجرا می کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک براساس سیاستگذاری های جدید خدمات بهتری به شهروندان در زمینه کاهش بیماری های روانی، ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشگیری از بار بیماری ها و مشکلات این حوزه از طریق همکاری های بین بخشی ارائه شود.

حق شناس: استقرار خانه های سلامت در محلات باید توسعه یابد

در ادامه محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرتهران نیز فعالان سلامت محلات را پیام آوران شادی، تندستی، تشاط، توانمندی و امید در شهر دانست و افزود: پرداختن به عنصر سلامت یکی از شاخص های مهم توانمندی و کارآمدی در کلانشهرها به شمار می رود که امروز با گسترش جوامع شهری و رشد و تغییر نگرش ها این باور جایگزین شده که بدون مشارکت شهروندان امکان دستیابی به شاخص سلامت وتندرستی امکان پذیر نیست.
وی ایجاد رضایت حداکثری مردم در خصوص عملکرد مدیریت شهری را از وظایف شورای شهر و شهرداری دانست و افزود: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه شاخص امید به زندگی درتهران از میانگین کل کشور کمتر است که رساندن آن به حد استاندارد، مشارکت فعالانه شهروندان را می طلبد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرتهران تاکید کرد: مدیریت شهری بدون مشارکت مردم قادر به مبارزه با معضلات حوزه سلامت و محیط زیست نیست و شهروندان باید در پاکیزه نگه داشتن محیط محله خود برای مبارزه با موش ها و... همکاری کنند که فعالان حوزه سلامت باید این پیام مشارکت را برای بهتر شدن زندگی به سطح جامعه برسانند.
وی یکی از ماموریت های اصلی سرای محلات را فعال سازی خانه های سلامت عنوان کرد و گفت: استقرار کارگروه مداخله مردمی در محلات و استقرار پیشگام خانه سلامت از ضروریات به شمار می رود که باید در تمام محلات شهر به اجرا درآید.
حق شناس با اشاره به اتمام طرح پایلوت طرح پیشگام خانه های سلامت محلات اظهار امیدواری کرد این طرح سال آینده با مشارکت شهروندان به عنوان پیشگامان توسعه شهری در سراسر پایتخت اجرا شود.

طرح استقرار پیشگام خانه های سلامت محلات تمرین مشارکت مردمی است

سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح استقرار پیشگام خانه های سلامت محلات شهر تهران اظهار داشت: این طرح فرصتی را فراهم کرد که کارکردن با مردم را تجربه کنیم که دستاوردهای بسیار خوب و ثمربخشی را به همراه داشت.
وی تاکید کرد:طرح استقرار پیشگام خانه های سلامت ماحصل مشارکت کانون های 11 گانه سلامت محلات شهر تهران به صورت پایلوت در شش منطقه 2، 4، 7، 17، 18 و 20 در محلات شریف، شمیران نو، نظام آباد، گلچین، شادآباد و عباس آباد اجرا شد که بناداریم با مشارکت مردم در سراسر محلات اجرا کنیم.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران ارتقای سلامت همگانی و آگاه سازی و حساس سازی شهروندان نسبت به مقوله سلامت فردی و توجه به سلامت اجتماعی را از ماموریت های کانون های سلامت در محلات شهر تهران برشمرد و گفت: مدیریت شهری با رویکرد بهره گیری از توانمندی های گروه های فعال مردمی در زیرشاخه های حوزه سلامت حمایت از کانون های 10 گانه سلامت محلات را مدنظر داشته است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کانون های ما از فعالان عرصه های مختلف سلامت هستند به طوری که چندی پیش نیز «کانون معلولان شهر تهران» به عنوان یکی از برترین سازمان‌های غیردولتی معلولین کشور انتخاب و از سوی وزیر کار تقدیر شد. همچنین در همایش یاوران سلامت، کانون سالمندان شهر تهران به عنوان گروه مردمی، مشارکت جو و موثر محلی انتخاب شد و وزیر بهداشت با اهدای لوح تقدیر از ایشان تجلیل کرد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به ارائه الگوی خانه های سلامت در همایش روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: قرار است مسئولین خانه های سلامت محلات به عنوان سفیران سلامت شهری در راستای ارائه این الگو به صورت هوشمندانه و با دقت تلاش کنند تا جهت ارتقای سلامت مردم در سراسر کشور تسری یابد.
زمانی ضمن قدردانی از تلاش های سلامت یاران، مسئولین خانه های سلامت محلات، مدیران سلامت مناطق، مدیران محلات و تمامی مدیران حمایتگر این عرصه، بیان کرد که بر اساس برونداد و خروجی این برنامه سرفصل برنامه های سال 97 شهرداری تهران در حوزه سلامت مشخص خواهد شد.
اجرای بازی های نشاط سالمندی، برپایی کنسرت بابک جهانبخش و اجرای گروه سرود کانون جهاندیدگان از میان برنامه های این همایش بود که مورد استقبال حاضرین مواجه شد.
در ادامه این همایش پنل تخصصی «استقرار پیشگام خانه های سلامت» با حضور مسئولین خانه های سلامت محلات شریف، شمیران نو، نظام آباد، گلچین، شادآباد و عباس آباد برگزار و چکیده ای از نتایج بازدید ها و آسیب شناسی های حوزه سلامت در سه بخش آموزش، مراقبت و همکاری بین بخشی ارائه شد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی

مدیرعامل شرکت زامیاد در نخستین نشست شورای معاونین و مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: تحقق شعار "جهش تولید" باید در اولویت برنامه‌های زامیاد در بخش‌های مختلف قرار گیرد و از همه ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده شود.

مجید آقایی مدیرعامل شرکت زامیاد ضمن تبریک سال نو با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ بیان داشت: نباید نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب را تنها به عنوان یک شعار نگاه کنیم بلکه باید آن را به عنوان یک فرمان در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم.

او افزود: از مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف شرکت زامیاد می‌خواهم با آسیب شناسی دقیق و رفع موانع تولید برای تحقق شعار سال بکوشند و از دیدگاه‌های مردم و سهامداران برای رونق اقتصادی این شرکت بهره بگیرند.

آقایی در ادامه با تاکید بر اینکه اجرای صحیح استاندارد‌های ۸۵ گانه بر روی محصولات تولیدی یکی از مهترین محور‌های اقدامات صنعت خودروسازی در سال جاری است، خاطرنشان کرد: شرکت زامیاد نیز همگام با گروه خودروسازی سایپا، برنامه ریزی لازم را برای اجرای استاندارد‌های ایمنی و عملکردی خودرو‌های تولیدی انجام خواهد داد، البته زمانبندی اجرایی این موضوع، نیازمند همراهی سازمان‌های ذیربط است.

مدیرعامل شرکت زامیاد، توسعه و بهبود سبد محصولات را فرصتی برای تغییر نگاه مشتریان و جامعه به این شرکت دانست و افزود: در دنیای کنونی باید فضای فروش را از طریق ذائقه‌سنجی مشتریان و ارتقاء مشخصات فنی محصولات تولیدی اجرایی کرد که این موضوع در نهایت، افزایش رضایت مشتریان و ذی‌نفعان را به دنبال خواهد داشت.

آقایی همچنین در پایان با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در شرکت زامیاد تصریح کرد: معتقدیم سرمایه‌انسانی اصلی‌ترین و مهمترین دارایی شرکت زامیاد است و سرلوحه تمام تصمیم‌گیری‌ها باید عدالت و توجه به حق و حقوق کارکنان زحمتکش و پرتلاش این مجموعه باشد.

او افزود: نگرش ما به حوزه منابع انسانی تک بعدی نیست و در این دوره ضمن توجه به ارتقاء رفاه و معیشت پرسنل، باید با تجهیز ادوات خطوط تولید و استفاده از ابزار‌های کارآمد حفاظتی، محیط کاری ایمن و فارغ از آسیب‌های ناشی از کار را نیز برای همکاران خود فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • نقش پروژه‌های شهری سبز بر بهبود سلامت شهروندان
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • عملکرد شهرداری نقش بسزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • عملکرد شهرداری نقش به‌سزایی در ارتقای سطح رضایتمندی شهروندان دارد
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • چه طور می‌توانیم مصرف قند و شکر را به حداقل برسانیم؟
  • تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی
  • طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سمنان اجرا شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران