Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیراجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران درنامه ای سرگشاده به رییس مجلس شورای اسلامی ، ازتبعات استیضاح وزیرتعاون وکاربه شدتئ اظهارنگرانی کرد.

به گزارش "ایلنا" ازساری، "نصرالله دریابیگی"  با اشاره به این مطلب که در شرایط دشوار و طاقت فرسای کنونی که جامعه کارگری و بازنشستگان با آنها مواجه هستند، خبر استیضاح وزیر دلسوز وپرتلاش وغمخوارکارگران، بردردهای فراوان آنان افزوده است، تصریح کرده : برخی نمایندگان محترم مجلس با ارایه طرح استیضاح، آینده ناخوش بیمه شدگان وکارگران وبازنشستگان را ناخوش ترکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنامه این نماینده کارگری به دکترعلی لاریجانی آمده است: " دکترربیعی، برخاسته ازبطن کارگران است وبرخلاف بعضی ازمسئولان که سنت حسنه پیامبراکرم دربوسه زدن بردستان پینه بسته کارگران را فراموش کرده اند؛ درجمع آشنا وغریبه ومنظرعمومی خاضعانه دستان کارگربازنشسته را می بوسد وبراین بوسه افتخارمی کند؛ آیا سزای چنین مدیری استیضاح و برکناری اوست؟ آیا این نوع برخورد با مدیروزارتخانه ای عریض وطویل همچون وزارت تعاون وکار، نوعی نگاه واندیشه ارتجاعی وبازگشت به طاغوت وبرخورد با اندیشه مردم داری ومردم سالاری نیست؟

"دریابیگی " با تاکید براین که استیضاح چنین وزیری که درولایتمداری وعشق به آرمانهای نظام وانقلاب ومردم بی نظیراست، یا واکنش های تند واعتراضات گسترده کارگری مواجه خواهد شد، ادامه داده" هنوزجامعه کارگری وبازنشستگان بحث های نگران کننده ای همچون ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و واریزحق درمان کارگران به خزانه دولت را فراموش نکرده اند که برخی ازنمایندگان محترم دست به امضاء شده وموضوع استیضاح وزیردلسوز ومردمی تعان وکار ورفاه اجتماعی را یه صحن مجلس آورده ودرد جامعه بزرگ کارگری وبیمه شدگان را دوچندان نموده اند.

وی گفته: گویا قرارنانوشته ای وجود دارد که برای چپاول کامل منابع کارگران می بایستی مجری نیز از جنس خودشان باشد؛ مگرچه اضطراری هست که عده ای دستپاچه وزیررا به مسلخ ببرند درحالی که ایام سرنوشت سازتعیین دستمزد کارگران وبازنشستگان دردستورشورای عالی کاراست وکارگران به شدت نگران اوضاع هستند.

دریابیگی درنامه خود آورده ؛ جناب دکترلاریجانی ودیگرنمایندگان عزیز! عزت لگدمال شده ما را نسوزانید ودستمان را بگیرید که خداوند متعال عزت روزافزون حامیان فقرا را وعده داده است.

درپایان نامه این فعال کارگری درمازندران می خوانیم: " اکنون چشم های نگران کارگران وبازنشستگان ایران اسلامی  ضمن رصد اقدامات وآرای نمایندگان محترم ، بعد ازامید به عنایت خدای رحمان ، دل به تدبیرودرایت شما بسته است تا انشااله با رای قاطع به رد طرح استیضاح جناب دکترعلی ربیعی، مانع ازشکل گیری اعتراضات والتهابات درجامعه کارگری گردید.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد

به گزارش جماران؛ نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌ شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم توجه ویژه به حقوق کارگران در موضوع تعیین مزد سال آینده جامعه کارگری گفت: کارگران و بدنه کارگری کشور پیش‌آهنگان توسعه و پیشرفت کشور هستند و در امر تولید قاطبه کارها بر دوش جامعه کارگری است. به همین جهت توجه به معیشت جامعه کارگری و قشر کارگر باید از اولویت‌های مهم کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید واقعیت‌های جامعه و اقتصاد کشور متولیان قرار داشته باشد، عنوان کرد: البته وضعیت کارفرمایان بخش خصوصی  به ویژه در شرایط فعلی کشور که به سبب انواع مسائل و مشکلات تولید دشوار شده، باید مدنظر قرار گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد و نباید مزد سالیانه آنها به گونه تعیین شود که فشارهای اقتصادی بیش از پیش زندگی و معیشت جامعه کارگری را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کارگران سال بعد چقدر حقوق می‎گیرند
  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • وزیر کار : تعیین حداقل مزد کارگران را سال آینده به مجلس می‌سپاریم
  • وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟
  • وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاست ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟
  • مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه پیگیری می‌شود
  • پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده
  • مبلغ حق عائله مندی پیشنهادی وزیر کار برای حقوق ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد