Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@19:48:58 GMT

400 اصله نهال در منطقه گردشگری چشمه‌اعلا غرس شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۳۶۱۴

400 اصله نهال در منطقه گردشگری چشمه‌اعلا غرس شد

به گزارش ایرنا، کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند روز شنبه در آیین درختکاری که همزمان با هفته منابع طبیعی در محوطه اطراف سایت گردشگری چشمه اعلا برگزار شد، اظهار کرد: در احادیث و روایات آمده کسی که درخت می کارد، هر انسان یا حیوانی که از آن استفاده کند ثوابش برای کسی است که درخت را کاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طی سال های گذشته شاهد سرسبزتر شدن دماوند بوده ایم، گفت: دماوند برای توسعه در حوزه فضای سبز و جنگل کاری نیازمند هزینه و سرمایه گذاری و همچنین حمایت شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد است.
امام جمعه شهرستان دماوند یکی از نیازهای کنونی این منطقه را داشتن بوستان ویژه بانوان دانست و گفت: بانوان منطقه نیازمند وجود فضایی هستند تا فعالیت های ورزشی، پیاده روی، تفریحی و... را راحت و آزاد انجام دهند که ایجاد پارک بانوان، پارک خانواده، پارک دانش آموز می تواند علاوه بر توسعه فضای سبز، برای اقشار مختلف مردم موثر باشد.

**کاشت 10 هزار اصله درخت طی یکسال در دماوند
عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این مراسم ضمن تبریک روز درختکاری، اظهار کرد: امیدواریم فرهنگ درختکاری و هوای پاک و حفاظت از محیط زیست در بین مردم و همشهریان در کنار رشد و توسعه در عرصه های اقتصادی و اجتماعی، نهادینه شود.
وی با بیان اینکه یکی از راه های تحقق عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست است، بیان کرد: امسال نیز مانند سال گذشته حدود 10 هزار اصله درخت اعم از درخت سوزنی‌برگ و پهن‌برگ را در محل‌های مختلف شهر کاشتیم و با توجه به اینکه شهر دماوند یکی از 14 شهر نمونه گردشگری است، توسعه شهر در بخش گردشگری یک ضرورت است.
شهردار دماوند منطقه چشمه اعلا را یکی از مناطق مهم شهری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ایی که شهرداری در راستای توسعه این سایت گردشگری دارد، هر سال این مراسم با هدف گسترش فضای سبز منطقه چشمه اعلا برگزار می شود.
صفری گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز ما از 25 مترمربع در طرح تفصیلی به ازای هر نفر به 36٫5 مترمربع افزایش یافته، امیدواریم این میزان را به اعداد قابل ملاحظه‌تری برسانیم.
شهردار دماوند بیان کرد: تهیه طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف، یکی از اقداماتی است که توسط شهرداری در حال انجام بوده که در این خصوص بحث پسماندها، نخاله و دپوی موقت زباله را تعیین‌ تکلیف کرده است.
وی علاوه بر اهمیت کاشت درخت بر نگهداری و آبرسانی نهال ها تاکید کرد و گفت: اگر درخت بکاریم و نتوانیم از آن نگهداری کنیم، عملا کار خاصی انجام نشده است که این طرح در ایجاد محل های مختلف ایستگاه های ذخیره آب تاثیرگذار است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از 2 بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد

شهردار منطقه ۱۳تهران ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های این منطقه در سال جاری، از بوستان جنگلی سرخه‌حصار و پایانه شرق تهران به عنوان فرصت‌های آینده شرق تهران نام برد.

به گزارش ایسنا، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران، توجه به مشارکت عمومی و بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه برای تدبیر مسائل شهر را ۲ رویکرد مهم در شهرداری این منطقه برشمرد و اظهار کرد: در این میان، بافت فرسوده، امکانات رفاهی و تفریحی، بوستان‌های محلی، مناطق مسکونی فشرده در حوالی دوشان تپه و پایانه قدیم مسافربری شرق از جمله موارد دارای اهمیت در سال‌های گذشته بوده است.

وی گفت: در راستای غلبه بر برخی از مشکلات قدیمی و تحقق خدمت به شهروندان، با دستور شهردار تهران و پیگیری های مستمر شهرداری منطقه۱۳، توافق بزرگ دوشان تپه به زودی به نتیجه می رسد و با انجام این توافق، خیابان دماوند به پیروزی می رسد و بسیاری از مشکلات این محدوده در شرق تهران کاهش می یابد.

علی‌احمدی افزود: همچنین پایانه جدید شرق (پردیس مسافری شهر تهران) با دستور شهردار تهران، با محوریت سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران و پیگیری‌های مکرر منطقه ۱۳ بعد از وقفه طولانی در تکمیل، در این دوره مدیریت شهری فعال و جهت ارتقای کیفیت حمل و نقل و کاهش ترافیک در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد. مجموعه سرخه حصار نیز که در محدوده شهرداری این منطقه قرار دارد، ظرفیت و فضایی مناسب برای شهروندان است و می‌تواند در توسعه گردشگری در شرق پایتخت موثر باشد.

به گفته شهردار منطقه۱۳؛ از مهم‌ترین پروژه‌های غیر مستمر احداثی شهرداری منطقه۱۳ در سال ۱۴۰۳ می‌توان به توسعه فضای تفریحی گردشگری سرخه حصار، احداث سوله چند منظوره شهید دوران، بهسازی معابر اراضی دوشان تپه، احداث رفیوژمیانی خیابان پیروزی، احداث پیاده راه افضلی، احداث اسکان کارگری نواحی دو و سه و اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و احداث مرکز فوریت‌های امدادی در بوستان جنگلی سرخه حصار، ادامه بازسازی و تغییر کاربری ساختمان‌های اراضی ساصد اشاره کرد.

علی احمدی تصریح کرد: همچنین طرح "من شهردارم" نیز نقش تعیین کننده‌ای در بودجه ۱۴۰۳ منطقه۱۳ دارد که در این راستا ۱۲۸ پروژه در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، فنی و عمرانی، اجتماعی و فرهنگی با مشارکت شهروندان اجرایی می‌شود.  علاوه بر این ۴۰ برنامه مناقصه و کمیسیون نیز در قالب انعقاد قرارداد نواحی و چاپ مناقصه پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، فرصت‌های مستعد رشد در محلات مختلف منطقه شناسایی شده که در نظر داریم با استفاده از ظرفیت سازمان‌های دخیل، سازوکارهای لازم برای جذب سرمایه‌های خرد و کلان فراهم کنیم که در این زمینه حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های منطقه۱۳ این نیازها را شناسایی و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی