Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@18:13:49 GMT

پدرچشم پزشکی ایران، چشمانش را بست

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۳۶۲۶

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما ؛ "علی اصغر خدادوست" در سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد. دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار معلمی شد. در سال ۱۳۳۳ در امتحان ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره 6 ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده انتخاب شد. پدرچشم پزشکی ایران به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز (Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر شناخته شد.
او در این دوران علاوه بر تحصیل در دانش‌های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش‌های پایه بود و مقاله‌های بسیاری در مجله‌های گوناگون به چاپ رسانید. ودر سال 1346 برای نخستین مرتبه اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه توسط این جراح در ایران انجام شد.
دکتر خدادوست پس از پایان دوران تحصیل علی‌رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و تا سال 1359 در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز مشغول فعالیت شد.
دکتر خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه های آمریکا و یکی ازچشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌پردازد. وی که دارای کرسی پیوند قرنیه در ایران و آمریکا است و علاوه بر ارتقای سطح تخصصی پیوند قرنیه در جهان، خدمات ارزنده ای را در پیشرفت علم چشم پزشکی در ایران انجام داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت

منصور انبیاء٬ رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت برای تمام دانشجویان خود خوابگاه تامین کرده و در اختیار آن ها قرار داده است.

او بیان کرد: کلنگ زنی زمینی را برای ساخت خوابگاه متاهلی برای ۷۰ زوج دانشجو در داخل دانشگاه انجام شده و کار ساخت این پروژه شروع شده است. این احتمال وجود دارد که تعداد واحدهای خوابگاه متاهلی در حال ساخت افزایش پیدا کند.

انبیاء تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت به دلیل جایگاهش هزینه های بیشتری از سایر مراکز آموزش عالی دارد. تامین هزینه های دانشگاه از طریق درآمدهای اختصاصی انجام می شود. دانشگاه علم و صنعت با گرفتن پروژه های مختلف با صنعت درآمد هایی را کسب می کند.

وی تاکید کرد:دانشگاه علم و صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه های هم تراز بین المللی دارد و  معتقدم که جایگاه موضوع دیپلماسی علمی بهتر از گذشته باید باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در حال خاضر ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت در حال تحصیل هستند و این دانشگاه اولین مرکز آموزش عالی از نظر زیر ساخت های مجازی و الکترونیکی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت خوابگاه های خود را باز سازی می کند و خدمات رفاهی بهتری در خصوص تغذیه به دانشجویان ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • تحصیل هنر در غار افلاطون؛ جستاری از توماس هورلیمان
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت