Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@01:22:03 GMT

پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و ملی فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۳۶۷۴

پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و ملی فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضایی نیا مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس از پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و ملی در استان خبر داد و گفت: در قالب این برنامه محوطه‌های جهانی پارسه - پاسارگاد، سایت‌های تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان در کازرون و محوطه‌های میراث ساسانی فیروزآباد پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از این اقدام جذب مشارکت مردمی در امور پایگاه‌های جهانی و پایگاه‌های ملی میراث فرهنگی، فرهنگسازی‌ها و ترغیب جامعه محلی، انجمن‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حفاظت و صیانت از آثار است.

رضایی نیا ادامه داد: آیین پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و ملی استان فارس همزمان با سراسر کشور روز گذشته با حضور سمن ها، دوستداران میراث فرهنگی، محوطه‌های تاریخی و فرهنگی و مردم و مسئولان محلی برگزار شد.
انتهای پیام/ر

اجرای عملیات پاکسازی محوطه‌های میراث جهانی و ملی فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از ابنیه‌های تاریخی استان رایگان شد.
 طهرانی‌مقدم افزود: شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی با عنوان بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشور‌ها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار و ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در ۳۰ فروردین برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود