Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:15:18 GMT

200 ميليارد تومان به قطارشهري کرج اختصاص يافت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۳۷۳۱

200 ميليارد تومان به قطارشهري کرج اختصاص يافت

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- کميسيون تلفيق شوراي اسلامي شهر کرج در بررسي بودجه سال97 شهرداري، 200 ميليارد تومان از بودجه اين کلانشهررا به تکميل پروژه قطار شهري اختصاص داد.

به گزارش ايرنا، ادامه بررسي بودجه سال 97 شهرداري کرج که روز شنبه انجام شد اين اعتبار به تکميل خط 2 قطار شهري اختصاص يافت.
محمد حسين خليلي اردکاني عضو شوراي شهر کرج در نشست کميسيون تلفيق شوراي شهر ، تکميل پروژه قطار شهري را اولويت نخست در پروژه هاي عمراني شهرداري کرج دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه براي عملياتي شدن پروژه قطار شهري بايد بودجه بيشتري به آن اختصاص يابد اظهار داشت: اين پروژه در زمينه ايجاد شغل دستاورد خوبي خواهد داشت و در بحث حمل و نقل نيز تاثيرات خوبي بر ترافيک خواهد گذاشت.
اين مسئول تاکيد کرد: بايد به پروژه قطار شهري به عنوان مهم ترين برنامه شوراي پنجم بپردازيم و با همت در اين موضوع، در صدد جبران خساراتِ ناشي از توقف آن برآييم.
خليلي به بازديد هايي که از روند اجرايي پروژه قطار شهري به عمل آمده اشاره کرد و گفت: بودجه کمربند شمالي نبايد به شهرداري کرج تحميل شود و در عوض اين بودجه مي بايست صرف مطالبه مهم شهروندان و قطار شهري شود.
وي افزود: از ابتداي تشکيل کارگروه هاي مختلف در ارتباط با پروژه قطارشهري، ضمن حضور در اين جلسات، بازديد هايي را همراه با کارشناسان از قطار شهري بعمل آورده ام و امروز انتظار دارم هموار شدنِ مسيرِ تحقق اين مطالبه مهم را با اختصاص بودجه لازم شاهد باشيم.
وي تصريح کرد: ضرورت اجراي پروژه قطار شهري در بررسي اجراي اين روند در سالهاي گذشته در کشورهاي پيشرفته کاملا گوياي لزوم اجراي آن است، در کشور ژاپن با پياده روي هاي 5 دقيقه اي دسترسي به ايستگاه بعدي مترو امکانپذير است که اين نشانگر گستره وسيع متروي و قطار شهري در اين کشور است.
اين عضو عنوان کرد: شهر کرج، ظرف 15 سال آينده به لحاظ جمعيتي به دو برابر خواهد رسيد و ما وظيفه داريم از هم اکنون زير ساخت هاي لازم را براي اين جمعيت پيش بيني نماييم و تدبيري براي جابه جايي شهروندان بيانديشيم، وي گفت: همه کلانشهر هاي کشور که به اين سيستم حمل و نقل دسترسي دارند، از همه بستر ها استفاده نموده اند و در کنار همه پيشنهاداتي که وجود دارد استفاده از سرمايه گذار خارجي پيشنهاد بسيار خوبي در اين زمينه است.
خليلي اردکاني تشريح کرد: اينکه اين پروژه پس از تخصيص اعتبار لازم به سرانجام خواهد رسيد يا خير، بستگي به نظارت ما به عنوان نمايندگان مردم خواهد داشت، به جرات مي توان گفت، اگر در شهر تهران، پروژه قطار شهري به ثمر نمي رسيد، هم اکنون اين شهر به لحاظ جابه جايي جمعيت، به انفجار مي رسيد، وي گفت: استفاده از اين ظرفيت به لحاظ مادي نيز به صرفه مردم است و تحقق اين مهم نياز به نظارت و پيگيري نمايندگان خواهد داشت.
وي در پايان به لزوم نظر سنجي از شهروندان در خصوص ضرورت اجراي پروژه قطار شهري تاکيد کرد.
خط 2 قطار شهري کرج از سال 1385 عمليات آن آغاز شده و با گذشت سال ها حدود 15 کيلومتر از تونل 27 کيلومتري اين خط حفاري شده است.
قرار است 13000 هزار ميليارد تومان نيز از محل فاينانس به تکميل اين خط اختصاص يابد.
7410/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است