Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیراجرایی خانه کارگر و مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران درنامه‌ای سرگشاده به رییس مجلس شورای اسلامی ، ازتبعات استیضاح وزیرتعاون وکاربه شدتئ اظهارنگرانی کرد.

به گزارش "ایلنا" ازساری، "نصرالله دریابیگی"  با اشاره به این مطلب که در شرایط دشوار و طاقت فرسای کنونی که جامعه کارگری و بازنشستگان با آنها مواجه هستند، خبر استیضاح وزیر دلسوز و پرتلاش و غمخوار کارگران، بر دردهای فراوان آنان افزوده است، تصریح کرده : برخی نمایندگان محترم مجلس با ارایه طرح استیضاح، آینده ناخوش بیمه شدگان وکارگران وبازنشستگان را ناخوش‌ترکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنامه این نماینده کارگری به دکترعلی لاریجانی آمده است: " دکترربیعی، برخاسته ازبطن کارگران است و برخلاف بعضی از مسئولان که سنت حسنه پیامبراکرم در بوسه زدن بردستان پینه بسته کارگران را فراموش کرده‌اند؛ درجمع آشنا وغریبه ومنظرعمومی خاضعانه دستان کارگر بازنشسته را می بوسد وبراین بوسه افتخارمی کند؛ آیا سزای چنین مدیری استیضاح و برکناری اوست؟ آیا این نوع برخورد با مدیر وزارتخانه‌ای عریض وطویل همچون وزارت تعاون وکار، نوعی نگاه واندیشه ارتجاعی وبازگشت به طاغوت وبرخورد با اندیشه مردم داری ومردم سالاری نیست؟

"دریابیگی " با تاکید براین که استیضاح چنین وزیری که درولایتمداری وعشق به آرمانهای نظام وانقلاب ومردم بی نظیراست، یا واکنش های تند واعتراضات گسترده کارگری مواجه خواهد شد، ادامه داده" هنوزجامعه کارگری وبازنشستگان بحث های نگران کننده ای همچون ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و واریزحق درمان کارگران به خزانه دولت را فراموش نکرده اند که برخی ازنمایندگان محترم دست به امضاء شده وموضوع استیضاح وزیردلسوز ومردمی تعان وکار ورفاه اجتماعی را یه صحن مجلس آورده ودرد جامعه بزرگ کارگری وبیمه شدگان را دوچندان کرده اند.

وی گفته: گویا قرار نانوشته ای وجود دارد که برای چپاول کامل منابع کارگران می بایستی مجری نیز از جنس خودشان باشد؛ مگر چه اضطراری هست که عده‌ای دستپاچه وزیر را به مسلخ ببرند درحالی که ایام سرنوشت‌ساز تعیین دستمزد کارگران وبازنشستگان دردستورشورای عالی کاراست وکارگران به شدت نگران اوضاع هستند.

درپایان نامه این فعال کارگری درمازندران می خوانیم: " اکنون چشم های نگران کارگران وبازنشستگان ایران اسلامی  ضمن رصد اقدامات وآرای نمایندگان محترم ، بعد ازامید به عنایت خدای رحمان ، دل به تدبیر و درایت شما بسته است تا انشااله با رای قاطع به رد طرح استیضاح جناب دکترعلی ربیعی، مانع ازشکل گیری اعتراضات والتهابات درجامعه کارگری شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران / وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟

جلسه دیروز شورای عالی کار بعد از ۷سال مذاکره بدون نتیجه پایان یافت و بقیه چانه زنی‌ها برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران به امروز ۲۷ اسفند ماه در جلسه بعدی شورای عالی کار موکول شد.

صولت مرتضوی، وزیرکار در جلسه شورای عالی کار با اشاره به اینکه وظیفه ما این است که به قانون عمل کنیم خطاب به شرکای اجتماعی گفت: ما باید به قانون عمل کنیم. ما می‌گوییم مرجع آمار مرکز آمار ایران است، بنابراین باید به قانون عمل کنیم. مسائل مملکت را باید در تعیین حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت جانب دار کارگر یا کارفرما نیستیم؛ ما طرف قانون و اجرای قانون هستیم؛ ما نباید جامعه کارگری را نگران نگه داریم؛ کارمندان و کارگران نیاز‌های شبیه همه دارند، مانند لباس، خوراک و...

مرتضوی گفت: پیشنهاد ما این است که آنچه در بودجه برای کارمندان در نظر گرفته شده است، به اضافه ۲درصد برای کارگران حداقل بگیر لحاظ کنیم. اگر موافق هستید صلوات بفرستید. در غیر این صورت ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم و بقیه مذاکرات به جلسه فردا موکول می‌شود. اما درخواست من این است بدون حاشیه پردازی از جلسه شورای عالی کار با توجه به قانون دستمزد کارگران را تعیین و آنها را از این نگرانی رها کنیم.

آیت اسدی، نماینده کارگری در انتقاد به اظهارات وزیر گفت: کارگران هیچ وقت نگفته اند که قانون را قبول نداریم. ۸۰ درصد وقت در جلسه شورای عالی کار با دولت چانه زنی کردیم. مزایایی که کارمندان دریافت می‌کنند به اندازه حقوق کارگران نیست؛ بنابراین نمی‌توانیم حقوق کارگران با کارمندان مقایسه کنیم.

علیرضا میرغفاری، عضو شورای عالی کار و نماینده جامعه کارگری درباره حداقل دستمزد ۱۴۰۳کارگران در جلسه شورای عالی کار گفت: طبق نرخ تورم ۴۲.۵ درصدی بهمن امسال، همچنین برمبنای دهک چهارم و بعد خانوار ۳.۳ (طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب ۲۱میلیون و ۶۶۸هزار تومان به دست می‌آید. این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال ۱۴۰۳است.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟ مغز انسان چند ثانیه پس از جدا شدن سر از بدن زنده می‌ماند؟

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ کارگران سال بعد چقدر حقوق می‎گیرند
  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس
  • وزیر کار : تعیین حداقل مزد کارگران را سال آینده به مجلس می‌سپاریم
  • وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاتر از این است ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟
  • وزیر کار: در آمد کارگران قطعا بالاست ! | مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟
  • مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه پیگیری می‌شود
  • پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده
  • خبر جدید شورای عالی کار درباره دستمزد ۱۴۰۳ کارگران / وزیر کار چه عددی را برای حقوق کارگران پیشنهاد داد؟
  • وزیر کار: حداقل مزد ۷۵ درصد سبد معیشت خانوار کارگری را پوشش دهد