Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول هم‌افزایی بین اندیشمندان و سرمایه‌های انسانی را یکی از ارکان نقشه جامع علمی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از علی آباد کتول، دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم در نخستین همایش ملی توسعه فناوری نانو که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار شد، این همایش را رخدادی بزرگ و تاثیرگذار علمی عنوان کرد و با اشاره به 4 علم بین رشته ای فناوری زیست محیطی، فناوری اطلاعات، فناوری نانو و علوم شناختی گفت: «خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول توانسته است با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و اجرایی خود در راستای تولید علم قدم بردارد که برگزاری اولین همایش توسعه فناوری نانو گواهی براین مدعاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به اینکه فناوری دانش، تأثیر بسزایی بر توسعه جوامع بشری داشته و گره گشای دشواری‌های انسان بوده است افزود: «انسان امروز نسبت به فلسفه وجودی پیامدهای مختلف انواع فناوری شناخت ندارد و بدون شک برگزاری چنین همایشی در شناخت ارکان مختلف فناوری تاثیرگذار است.»

رئیس واحد علی آباد کتول ادامه داد: «کشور ایران طلایه‌دار نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری است پس با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید نگاه هوشمندانه ای نسبت به آینده داشته باشیم و روز به روز از شعار فاصله گرفته و به عملیاتی کردن نظریه ها بپردازیم.»

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه که امروزه ایران جز ده کشور برتر دنیا در حوزه مرتبط با فناوری نانو است، بر شتاب کاربردی کردن تولید مقالات علمی همراه با نوآوری و ایده پردازی به لحاظ تاثیرگذاری در بخش صنعت و جامعه تاکید کرد.

دکتر مهدی مهام دبیر علمی این همایش هم گفت: «بیش از یکصد مقاله علمی در زمینه سنتز سبز نانوذرات فلزی با استفاده از عصاره های گیاهی و کاربرد کاتالیست آن ها از ۱۷ استان مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده که ۵۴ مقاله از ۲۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۸ مقاله از ۱۲ دانشگاه سراسری، پنج مقاله از دانشگاه علوم پزشکی و سه مقاله از پژوهشگاه های کشور تحویل کمیته داوری شده است.»

وی یکی از نقاط قوت این همایش را بهره گیری از تجربیات 50 عضو هیات علمی متخصص در زمینه نانو از سراسر کشور در کمیته داوری همایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل هم در این همایش با تاکید بر حفظ خودباوری و سرمایه‌های موجود که به دشواری به دست آمده‌اند گفت: «ما در بحث مقالات رتبه چهار جهان را در بخش نانو کسب کردیم که این موفقیتی مهم و در مسیر سند راهبردی ۱۴۰۴ است و امیدواریم که بتوانیم در حوزه تبدیل علم به فناوری و در عین حال فناوری به ثروت نیز موفق باشیم.»

دکتر داوود دومیری گنجی با اشاره به این که جنگ جهانی کشورها امروز در حوزه علمی است خاطرنشان کرد: «ما باید بدانیم که برای رشد علمی فقط به تولید مقاله نیاز نداریم و شروع هر راه علمی، اگر کمیت است، ادامه و خاتمه آن باید کیفیت باشد.»

این دانشمند پراستناد به تشریح مشکلاتی که عامل عقب‌نشینی طلایه‌داران علم و در نتیجه کاهش شتاب رشد علمی کشور شده است، پرداخت.

حسن یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و مدیر عامل شرکت نانو پلیمر نوین گلستان نیز در این همایش اظهار کرد: «در شرکت نانو پلیمر، ۱۲ محصول در حوزه نانو تولید می‌کنیم که به دلیل خواص منحصر به فردی که دارند در بیست رشته صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و حتی بخشی از این تولیدات نیز به کشورهای دیگر صادر می شوند.»

به گزارش آنا، برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان سنتز نانو مواد از برنامه های جانبی همایش ملی توسعه فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول بود که در پایان این همایش علمی یک روزه از 5 مقاله برتر و منتخب داوران تجلیل شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس، درباره فعالیت های انجام شده در فضای علمی ایران گفت: در ایران حدود ۴ نسل آموزشی و تحصیلی شکل گرفته است. نسل اول، نسل آموزشی است. اما نقطه شروع کار دانشگاه تربیت مدرس، نسل دوم آموزشی یعنی تربیت پژوهشگر است.

نادری منش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم آموزش، نسلی است که دانشگاه های کارآفرینی و پژوهشگری را در کشور تشکیل داده است. 

وی افزود: در کشور حدود ۱۳ پارک علم و فناوری درحال فعالیت است که در این میان،  دانشگاه تربیت مدرس از جمله پارک های علم و فناوری  دارای گرید۲ است.

نادری‌منش به ظرفیت های فناورانه پارک تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ شرکت مختلف در ۵ شاخه غذا، سلامت، انرژی، آی‌تی و زیست فناوری و بیو تکنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس درحال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در سال گذشته به‌عنوان هاب تعاملات علمی بین المللی کشور با کشور های دیگر از جمله پارک علم و فناوری کشور ازبکستان شدیم.

وی یاد آور شد: هدف از برگزاری این همایش شناخت دو طرفه هر دوکشور از ظرفیت های علمی است، این شناخت می‌تواند منجر به شکل‌گیری صندوق‌های مشترک و برخی مراکز دیگر برای نشر بیشتر دانش و همکاری های علمی بین دو کشور ازبکستان و ایران شود.

نادری‌منش، اشاره کرد: امیدواریم محدودیت های تحریمی و علمی میان کشورهای دوست و همسایه از جمله ازبکستان، از بین برود.

رئیس پارک علم و فناوری تربیت مدرس در پایان گفت: فضای بین‌المللی یکی از مهم ترین فضاها برای ما است و امیدواریم بتوانیم همکاری های بین‌المللی دانشگاه های داخل کشور را با دانشگاه های ازبکستان گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم