Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد، نه پاکستان یک دولت نیابتی تبدیل می شود و نه در یک جنگ نیابتی دیگر حضور خواهد داشت.

به گزارش صدای ایران خبرگزاری رویترز نوشت؛ خواجه محمد آصف، وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به ناآرامی‌های اخیر در خاورمیانه گفت: آمریکا می‌خواهد پاکستان همانند یک دولت نیابتی رفتار کرده و از منافع آمریکا در افغانستان محافظت کند اما اسلام‌آباد این کار را انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکستان از منافع هیچ کشور و قدرتی محافظت نخواهد کرد. تنها به دنبال تامین منافع خود است.

وی ادامه داد: صلح در افغانستان خواسته مردم پاکستان و افغانستان است نه قدرت‌های جهان.

محمد آصف در ادامه اظهاراتش از اینکه آمریکا، پاکستان را به پناه دادن به شبکه حقانی متهم می‌کند به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره حضور آمریکا در پاکستان افزود: یک ابرقدرت در یک کشور حضور دارد اما میزان تولید موادمخدر از 200 تن به 9000 تن می‌رسد. بهترین ارتش جهان 43 درصد از سرزمین را در مقابل طالبان از دست می‌دهد. طالبان نیازی به ما ندارد. این گروه 43 درصد از افغانستان را تحت کنترل دارد. آمریکا از پاکستان خواسته است که اقدامات بیشتری علیه شبکه حقانی اتخاذ کند.

روابط پاکستان و آمریکا پس از اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تبدیل شدن پاکستان به مأمنی ایمن برای تروریست‌ها و کاهش کمک مالی واشنگتن به اسلام‌آباد دچار تنش شده است.

آصف با اشاره به بحران‌های خاورمیانه گفت: پاکستان در امور داخلی کشورهای مسلمان دخالت نمی‌کند. اسلام‌آباد امیدوار است که مشکلات ایران-عربستان و عربستان-قطر حل شود.

به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: هزاران نفر در جنگی که آمریکا به راه انداخته کشته شدند. در حلب چه اتفاقی افتاد و غوطه چه اتفاقی در حال افتادن است؟ 1.4 میلیون عراقی در عراق و 700 هزار نفر در سوریه کشته شدند همه این انسان‌های بی‌گناه به دلیل جنگ‌هایی که آمریکا برای تغییر رژیم‌ها به راه انداخته، کشته شده‌اند. پاکستان هدف بعدی قدرت‌های جهان است.

وی درباره حضور نیروهای پاکستان در عربستان سعودی نیز گفت: بخشی از ارتش پاکستان در عربستان سعودی از دهه 80 میلادی حضور داشته اما اکنون این تعداد کاهش یافته است و این نیروها در هیچ یک از عملیات‌های عربستان سعودی در خارج از مرزها شرکت ندارند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تنش‌ها با هند در منطقه خط کنترل گفت: نیروهای هند از سلاح‌های مختلف همچون خمپاره‌ استفاده می‌کنند و تاکنون باعث فجایع انسانی و ویرانی‌هایی شده‌اند. از آغاز سال 2018 نیروهای هندی بیش از 400 مورد نقض آتش‌بس در منطقه خط کنترل داشته‌اند و باعث مرگ 18 پاکستانی بی‌گناه و زخمی شدن 68 نفر شده‌اند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، در گفتگوی تلفنی امروز پنجشنبه مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسرائیل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

مارگوش تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • اسلام آباد موگویی رکوردار بارش‌های رگباری
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان