Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن غیر رسمی خواندن فعالیت داروخانه‌ها زنجیره‌ای در کشور گفت: این پدیده در نظام دارویی ما قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،کیانوش جهان پور  نگاه سازمان غذا و دارو به دارو را مبتنی بر کالایی تجمعی دانست و افزود: «نمی توان بار کالای خصوصی را بر صنعت داروساز و داروخانه داری ناظر دانست و قواعد اقتصاد آزاد و تجاری را در این صنعت جاری ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با اشاره به محدودیت و ممنوعیت برای فعالیت داروخانه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: داروخانه‌ها زنجیره‌ای و رقابتی در حوزه دارو غیر رسمی است و از نظر سازمان غذا و دارو با رویکرد فعلی، یک موضوع منفی تلقی خواهد شد.

جهان پور گفت:گزارش‌ها نشان می‌دهد شاهد شکل گیری داروخانه‌های زنجیره‌ای در برخی شهر‌ها هستیم و افراد اعم از داروساز یا ... وارد مقوله‌ی اداره چند داروخانه و عقد قرارداد با داروسازان می‌شوند و این داروسازان ممکن است اساسا در داروخانه حضور نداشته باشند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو ادامه داد:داروخانه‌های زنجیره‌ای را بحثی غیر قابل مطالعه یا دارای محاسن نمی‌دانیم، ولی باید به این موضوع رویکردی همه جانبه داشته باشیم... این موضوع صرفا اقتصادی نیست و یکسری قواعد و آئین نامه حقوقی ممکن است باعث این پدیده شده باشد.

جهان پور خاطرنشان ساخت:ما امکان داریم که بدون اینکه مالکیت داروخانه در دست یک جریان باشد، شبکه سراسری توزیع دارو در اختیار داشته باشیم و این مسئله نیز میسر شده است؛ دارخانه داری قائم به شخص داروساز است، ولی این امتیاز موجب شده برخی اختیارات را به دیگران واگذار کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش