Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي با بيان اينکه با پديده نوظهور و فسادخيزي به نام کلاهبرداري جمعي در کشور رو به رو هستيم گفت: اشخاص حقيقي وحقوقي با جذب سپرده هاي مردم و پرداخت سودهاي غيرقانوني نسبت به کلاهبرداري از جمع کثيري از هموطنان اقدام مي کنند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دولت، کاظم پاليزدار مشاور معاون اول رئيس جمهوري و دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي، در جلسه راهبردي کارگروه ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي درخصوص مبارزه با پديده کلاهبرداري جمعي بر ضرورت هدايت سرمايه‌هاي خرد عموم جامعه در مسيرهاي صحيح قانوني و تقويت فضاي سرمايه‌گذاري و کسب و کار تاکيد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در اين جلسه همچنين توسعه اشتغال و در عين حال پيشگيري و مقابله با زمينه‌هاي آسيب‌هاي اقتصادي و اجتماعي ناشي از پرونده‌هاي کلاهبرداري‌هاي جمعي و فرهنگسازي و ارتقاي آگاهي عمومي در اين خصوص را ضروري خواند.
دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي در ادامه به کلاهبرداري جمعي اشاره و بيان داشت: اين پديده گونه‌اي از مفاسد اقتصادي است که در آن اشخاص حقيقي وحقوقي با جذب سپرده هاي مردم و پرداخت سودهاي غيرقانوني نسبت به کلاهبرداري از جمع کثيري از هموطنان اقدام مي نمايند و در اين موارد با حجم منابع و گردش مالي بالا و تعداد زياد مالباختگان در سطح شهرها و روستاهاي کشور روبه رو هستيم. اين نوع کلاهبرداري از مردم يک پديده نوظهور و فسادخيز است که بايد با آن مقابله شود.
مشاور معاون اول رئيس جمهوري و دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روش هاي کلاهبرداي جمعي اذعان داشت متاسفانه در اين شيوه متخلفين با سواستفاده از اعتماد عمومي و وعده‌هاي اغواگرانه و واهي پرداخت سودهاي بالاتر از نرخ سود بانکي و عرف فعاليت‌هاي اقتصادي، پس از جذب سپرده و سرمايه‌پذيري از عموم افراد با عناوين مختلف نظير مضاربه، گردشگري، خودرو، مسکن، صنعت و مشاغل متعدد در نهايت با تقلب و انحراف منابع از فعاليت اقتصادي و مصرف در راستاي منافع شخصي موجب تضييع حقوق افراد مي‌شوند. پرونده‌هاي قضايي متعددي در قوه قضائيه با اين موضوع در حال رسيدگي است که جا دارد از زحمات دستگاه قضايي و مراجع نظارتي؛ امنيتي و انتظامي در کشف و شناسايي و پيگيري موضوع تشکر کنيم.
در اين جلسه مسؤولين حاضر در جلسه به ضرورت پيگيري و بررسي موضوع و حصول نتايج قطعي براي پيشگيري و مقابله با اين پديده تاکيد کردند.
در ادامه دستگاه هاي نظارتي وامنيتي گزارش هايي را از آسيب شناسي و مسايل و مشکلات مالباختگان در پرونده هاي جاري کلاهبرداري جمعي و روش هاي پيش رو جهت پيشگيري از وقوع اين تخلفات و راهکارهاي مقابله با آن ارائه دادند.
براساس تصميم اين کارگروه مقرر شد، مجموعه راهکارهايي در قالب اصلاح قوانين و مقررات ناظر بر فعاليت‌هاي اقتصادي، توسعه سامانه‌هاي الکترونيکي برخط و يکپارچه در راستاي تقويت شفافيت و نظارت و تسهيل و تسريع تعامل و تبادل اطلاعات دستگاه‌هاي اجرايي، ارتقاي اعتبارسنجي افراد و رتبه‌ بندي فعاليت‌هاي اقتصادي، اطلاع رساني زمينه‌هاي سودجويي و کلاهبرداري اشخاص براي عموم جامعه و فرهنگ سازي در راستاي پيشگيري از موارد مشابه در آتي؛ با همکاري نهادهاي ذيربط تدوين و پس از تصويب ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي به حيطه اجرا درآيد.
در ادامه برگزاري کارگروه هاي تخصصي ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي و در راستاي مصوبات ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي در اجراي بند نوزدهم سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي ابلاغي رهبر معظم انقلاب مبني بر شفاف‌سازي و سالم‌سازي گلوگاه‌هاي فسادخيز اقتصادي و با توجه به آسيب‌هاي اقتصادي و اجتماعي ناشي از پديده نوظهور کلاهبرداري‌هاي جمعي، جلسه راهبردي کارگروه ستاد در اين خصوص در روز سه شنبه 15 اسفند وبا حضور مشاور معاون اول رئيس جمهوري و دبير ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي و نايب رئيس کميسون اقتصادي مجلس، معاون ديوان محاسبات کشور، رئيس مرکز اطلاعات مالي ومبارزه با پولشويي وزارت امور اقتصادي ودارايي و مسؤولين وزارت‌خانه‌هاي اطلاعات، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، تعاون کار و رفاه اجتماعي، کشور، دادگستري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، ارتباطات و فن آوري اطلاعات، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان بازرسي کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، نيروي انتظامي و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
سيام*3061*1449
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به گامبیا، گفت: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی امروز در بانجول پایتخت گامبیا آغاز شد.
وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.
وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز در موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درباره موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • رونمایی از پدیده کشتی یزد تا برق مدال برنز دختران دارت باز