Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@06:27:24 GMT

صادرات محصولات لبنی ایران به30کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۷۰۳۱

معاونت بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 804 هزار تن محصولات لبنی به 30 کشور جهان صادر شده است که دستاورد خوبی به همراه داشته است. ناطقان: حسن رکنی عصر امروز در آیین تحلیل از برگزیدگان  بخش کشاورزی شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امروز برای نخستین بار با پیگیری نماینده شهرستان برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی به شهرستان سفر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کشاورزی در شهرستان به سبک سنتی است، بیان کرد: پرورش زنبور عسل باید در کنار کار کشاورزی قرار گیرد تا سبب افزایش زراعت شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 90 درصد سود پرورش زنبور عسل در کنار کشاورزی به محصولات باغداری بر می‌گردد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد تحولاتی در زمینه پرورش زنبور عسل از جمله تولید  ژل بودیم که با ارزش بالای تجارت جهانی به فروش رساندیم.

وی با بیان اینکه تنوع‌بخشی به پرورش زنبور عسل جرقه آن زده شده است تا دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم، افزود: عسل‌های با کیفیت در بازار تهران از شهرستان خوانسار صادر می‌شود که بازار فروش خوبی دارد.

رکنی با بیان اینکه شیر یکی از چند محصول بخش دام و طیور شهرستان است که کیفیت خوبی دارد، افزود: سبک سنتی جوابگوی  پرورش دام و تولید شیر نیست باید بازنگری انجام شود زیرا با توجه به محدودیت آب نمی‌توان به روش گذشته علوفه تولید شود.

وی افزود: برداشت محصولات جالیزی و صیفی‌جات با روش غرقابی به ازای برداشت هر یک کیلو محصول 600 لیتر آب مصرف می‌شود و باید برای تولیدات محصول کشاورزی از روش آبیاری نوین استفاده شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در 15 سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین کشورهای وارد کننده محصولات لبنی بودیم و بخش زیادی از نیاز محصولات لبنی از کشورهای مختلف تأمین می‌شد، اما در سال‌های اخیر سبد غذایی محصولات لبنی در کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در 10  ماه ابتدای امسال 804 هزار تن محصولات لبنی به 30 کشور جهان صادر شده است که دستاورد خوبی به همراه داشته است و باید با همراهی و همکاری در بر طرف شدن مشکلات کشاورزان از زحمات آنان قدردانی شود. منبع: فارس برچسب ها: محصولات لبنی ، صادرات ، تولیدات دامی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، گفت: اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود 50 واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال 97 مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل 200 نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

فعالیت 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: با وجود اینکه شهرستان نیشابور یک شهر صنعتی است اما مزیت اول آن کشاورزی است و بیشتر صنایع آن هم وابسته به محصولات کشاورزی است.

علی مبارکی افزود: در این شهرستان حدود 40 هزار زن روستایی فعالیت می‌کنند و دارای 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر خانم هستیم.

وی یادآور شد: در بیشتر محصولات مزیت دار مانند سبزی و صیفی با برنامه ریزی‌های مدیریت هماهنگی ترویج استان و اداره آموزش و ترویج شهرستان و با کمک تسهیلگران، دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول کمبود اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در بین این قشر زحمت کش را از کاستی‌های این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان