Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،  باشگاه فرهنگی ورزشی جمعیت امام علی (ع) تحت عنوان پرشین از سال ١٣٨٥ با رویکردی اجتماعی تشکیل شد و به برگزاری و اجرای طرح ها و مسابقات ورزشی با هدف توسعه صلح و ایجاد فرصت های برابر ورزشی برای کودکان پرداخت. 

همچنین با توجه به فعالیت ها و بررسی های همه جانبه  جمعیت امام علی در حوزه های علوم اجتماعی، روانشناسی و مددکاری، ورزش یکی از  عوامل بسیار تاثیرگذار در پیشگیری از ورود کودکان و نوجوان به فضای بزه و آسیب های اجتماعی است و دستاوردها و نتایج عملی آن نیز به خوبی در محلاتی که جمعیت امام علی در آنها حضور دارد قابل رویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از برنامه ها و اقدامات جمعیت در بخش ورزش می توان به برگزاری سه دوره لیگ فوتبال با نام پرشین اشاره کرد که با حضور تیم هایی از  محلات حاشیه تهران و دیگر شهرستان ها در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار شد، همچنین برگزاری لیگ دو ومیدانی برای دختران و پسران، برگزاری لیگ والیبال برای دختران و  فراهم کردن موقعیت های ورزشی و شرکت در مسابقات رسمی و کشوری دیگر رشته ها نظیر شنا، کشتی و.... از دیگر فعالیت های ورزشی جمعیت امام علی در مناطق حاشیه است. 

در روز 18 اسفند کمیته ورزش جمعیت امام علی برای نخستین بار در محله دروازه غار، مسابقه دوی همگانی را  با هدف ترویج فرهنگ ورزش و اعتراض به اعتیاد فراگیر در محلات حاشیه، برگزار کرد.

در این مسابقه ١٢٩ نفر از کودکان و نوجوانان تحت پوشش جمعیت امام علی در روز جمعه ساعت 8 صبح در چهار رده ی سنی به رقابت پرداختند. 

مسیر مشخص شده از داخل محله دروازه غار شروع و در نقطه ای از بوستان زندگی در آن محله خاتمه یافت. 

بعد از رقابت دونده ها با یگدیگر مراسم اختتامیه مسابقه در محل بوستان زندگی انجام شد و طی آن به پنج نفر اول هر رده سنی جایزه، مدال و حکم های قهرمانی اعطا گردید. 

هدف از اجرای این برنامه ایجاد فضایی برای تشویق کودکان به ورزش، توجه دادن جامعه به دسترسی آسان به مواد مخدر و معضلات اجتماعی فراگیر در مقابل نبودن امکان و انتخابی برای ورزش کودکان در محلات حاشیه و همچنین ارائه الگوی مناسب و کاربردی برای جامعه و سازمان های ذیربط برای ایجاد تغییر و کاهش معضلات در این محلات از طریق توسعه ورزش است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی با مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون های ورزشی به منظور بررسی برنامه ملی ورزش کشور، توسعه و تعمیم ورزش همگانی، برنامه ملی ورزش و مردم و آزادسازی اماکن ورزشی جهت تحقق ورزش ارزان و در دسترس همه با حضور علیرضا کلانتری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کلانتری در آغاز جلسه ضمن قدردانی از حضور و مشارکت مسئولین کمیته ورزش همگانی فدراسیون‌های ورزشی در این نشست بیان کرد: خوشبختانه طبق آمار اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان فدراسیون ها در سالجاری با مشکل منابع مالی در حوزه برنامه ریزی بخش ورزش همگانی مواجه نخواهند شد و امیدوارم ما نیز بتوانیم در چهارچوب برنامه مشخصی که تدوین شده یک حرکت روبه جلو در این حوزه داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: برنامه پیشرفت ورزش کشور در شورای عالی ورزش با حضور ریاست محترم جمهور تشکیل، تدوین و تصویب شد و در ادامه اقدامات اجرایی آن درحال تدوین است و بخش فدراسیونی آن نهایتا تا ۲ هفته آینده تصویب و در اختیار فدراسیون ها قرار خوهند گرفت. همچنین در راستای توسعه و تعمیم ورزش همگانی یک برنامه ملی تدوین شد و برنامه‌های گذشته در دل آن قرار گرفت که در نهایت برنامه ملی ورزش و مردم بعنوان برنامه محوری بخش ورزش همگانی کشور معرفی شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی ادامه داد: طبق نظرسنجی مردمی و نظرسنجی که از بخشی از فدراسیون ها و ادارات کل استانی در راستای برنامه‌های بخش ورزش همگانی انجام دادیم، تعدد برنامه‌ها یکی از مشکلات اصلی در بخش استان ها بود که با توجه به بودجه و منابع محدودی که در اختیار داشتند موفق به اتمام و تولید محتوای قابل قبول برای برنامه‌های اجرایی نشدند که همین موضوع باعث کمبود مخاطب برای برنامه‌های همگانی شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه رواج زندگی ماشینی یکی از معضلات اصلی مردم است، افزود: همچنین در نظرسنجی دیگری که از مردم گرفته شد سعی کردیم میزان اهمیت بخش های مختلف برای مردم را بررسی کنیم که کارمان را براساس ذائقه مردم بعنوان مخاطبان اصلی ورزش همگانی، پیش ببریم که خوشبختانه اطلاعات خوبی در دستمان قرار گرفت که براساس آن به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم بیشترین فعالیت بدنی و حرکتی در جامعه را ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی گفت: تمام اقدامات صورت گرفته این حوزه کاملا خانواده محور با اولویت قرار دادن بانوان و دسترسی آسان، ارزان و رایگان خدمات ورزشی به مردم است، همچنین ما باید برای پاسخگویی به ذینفعان، یک نظام مدیریتی خلاق، حرفه ای و پویا و نظام ارزیابی کارا از برنامه ها در بخش ورزش همگانی داشته باشیم که بتوانیم شاهد رشد و توسعه ورزش همگانی در سطح کشور باشیم.

کد خبر 6085470

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • بیش از ۲۵ هزار البرزی آموزش‌های امدادی را فراگرفتند
  • ۲ مجموعه ورزشی بزرگ در محلات هاشم‌آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود