Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@07:48:37 GMT

ماهی عجیبی که دست و پا دارد و لبخند می‌زند +عکس

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۷۸۳۸

ماهی عجیبی که دست و پا دارد و لبخند می‌زند +عکس

اکسولوتل، مخلوق کوچک و ناشناخته‌ای است که محبوبیت زیادی به عنوان یک حیوان خانگی دارد. باشگاه خبرنگاران جوان: اکسولوتل، جانداری کوچک و عجیب است که محبوبیت زیادی به عنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به “ماهی راه رونده مکزیکی” مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعا دوزیست است.   لینک کوتاه خبر: farda.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

fr/003K7A

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع ماده عجیبی که با ضربه سفت می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساینس الرت، مجریان این طرح از دانشگاه کالیفرنیا مرسد، می‌گویند:این خاصیت که «دوام تطبیقی»، خوانده می‌شود، یک ویژگی مهم از نظر علم مواد است. این به معنای محافظت در برابر آسیب و مقاومت در برابر فشار، حتی در محیط‌های سخت است.

این ماده جدید در واقع از نشاسته ذرت مورد استفاده در پخت و پز الهام گرفته شده است که با اضافه کردن آب می‌توان آن را هم زد. بر خلاف شن و ماسه مرطوب که دارای ویسکوزیته ثابتی است چه در حالت مخلوط و چه در هنگام ضربه خوردن، دوغاب نشاسته ذرت وقتی به آرامی هم زده می‌شود مانند یک مایع عمل می‌کند و وقتی سریع ضربه می‌بیند مانند یک جامد رفتار می‌کند.

وقتی نشاسته ذرت را به آرامی له می‌کنید، ذرات ریزیکدیگر را دفع می‌کنند و باعث می‌شوند مانند یک مایع عمل کنند. اما اگر سریع به سطح آن ضربه بزنید، آنها به هم برخورد می‌کنند که باعث اصطکاک می‌شود و مانند یک جامد عمل می‌کنند. این تفاوت در رفتار به دلیل اندازه ذرات است.

محققان می‌خواستند ببینند که آیا می‌توانند با یک ماده پلیمرینیز به همین نتایج برسند.

به همین منظور محققان از پلیمر‌های مزدوج استفاده کردند؛ پلیمر‌هایی با خواص ویژه که به مواد کمک می‌کنند جریان الکتریسیته را هدایت کنند و در عین حال نسبتانرم و انعطاف پذیر می‌مانند. این مواد را می‌توان از انواع ترکیبات مولکول‌ها تهیه کرد.

در این مورد، آنها مولکول‌های بلند «پلی» (۲-اکریلامیدو-۲-متیل پروپان سولفونیک اسید)، مولکول‌های کوتاه «پلی آنیلین» و یک هادی بسیار کارآمد به نام «پلی استایرن سولفونات» (PEDOT:PSS) را ترکیب و ماده‌ای ساختند که در اثر ضربه‌های سریع تغییر شکل داده یا کشیدهمی شود.

هرچه ضربات سریعتر باشد، ماده سخت‌تر می‌شود. افزودن ۱۰ درصد PEDOT:PSS بیشتر، دوام تطبیقی و رسانایی مواد را بهبود بخشید.

به گفته محققان، انتخاب دو پلیمر با بار مثبت و دو پلیمر با بار منفی، ماده‌ای با ساختار‌های فوق العاده کوچک مانند کوفته‌های مینیاتوری در یک کاسه اسپاگتی ایجاد می‌کند. این «کوفته‌ها» شوک ناشی از ضربه‌ها را جذب می‌کنند، بدون اینکه کاملا از هم جدا شوند وهمچنین مواد و رسانایی آن را در جای خود نگه می‌دارند.

آزمایش‌های بیشتر حاکی از آن است که افزودن نانوذرات ۱، ۳-پروپاندی‌آمین با بار مثبت، چقرمگی را حتی بیشتر و «کوفته‌ها» را اندکی ضعیف می‌کند (بنابراین مواد ضربه‌های بزرگ‌تری به خود می‌گیرد) در حالی که «رشته‌های اسپاگتی» اطراف آنها را تقویت میکند (حفظ یکپارچگی مواد).

اگرچه اینها فرایند‌های کاملا پیچیده و فنیهستند، اما وقتی بتوان مواد را در مقیاسزیاد تولید کرد، کاربرد‌های متنوعی برای آنها وجود دارد. مثلانوار‌های ساعت هوشمند، حسگر‌های پوشیدنی و مانیتور‌های سلامت (برای سلامت قلب و عروق یا سطح گلوکز) همه نمونه‌هایی هستند که توسط تیم تحقیقاتی ارائه شده است.

پروتز‌های الکترونیکی شخصی سازی شده یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه است. می‌توان اندام‌های مصنوعیرا از این ماده همه کاره پرینت سه بعدیگرفت.

نتایج این تحقیقات در نشست بهار ۲۰۲۴ انجمن شیمی آمریکا اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معجزه عجیبی که در کوهستان‌های استان فارس اتفاق افتاد
  • عکس عجیبی که مادر تتلو از او منتشر کرد
  • ادعای عجیب یک عضو استقلال | شما علم غیب داشتید؟
  • ابداع ماده عجیبی که با ضربه سفت می‌شود
  • ویدیو/ افزایش محبوبیت ایران بعد از سیلی سخت
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال
  • شعرخوانی شاعر معروف در پخش زنده تلویزیونی درباره حمله پهپادی ایران | لبخند سحر نزدیک است... | ببینید
  • پرتاب به اوج محبوبیت با زبان اشاره! (عکس)‏
  • موش خرما چیست؟ بررسی انواع، غذا و صدای این حیوان (+عکس)
  • لبخند بهاری در پیچ و خم جاده