Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 580 کانون فرهنگی و هنری در استان وجود دارد که 150 هزار نفر در این کانون ها فعالیت فرهنگی و هنری دارند.

به گزارش ایرنا احمد محبی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان افزود: در استان ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که برای شکوفا شدن این ظرفیت ها در تلاش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: باید از ظرفیت غنی فرهنگی استان استفاده و در راستای معرفی این ظرفیت ها تلاش کنیم.
وی گفت: با توجه به ترکیب مذهبی جمعیت شهرستان درمیان باید برنامه های فرهنگی در این شهرستان با حساسیت بالایی برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای ماندگاری جمعیت در این شهرستان مرزی فعالیت های فرهنگی با عمق بخشی بیشتری دنبال شود اضافه کرد: باید کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مستقیم در جامعه ارباب رجوع و مخاطب خود را شناسایی کنند.
وی اظهار کرد: شهرستان درمیان ظرفیت های خوبی در زمینه های قرآنی و تعزیه خوانی دارد و هنرمندان این شهرستان شخصیت های برجسته ای هستند که باید به آنان بها داده شود.
محبی گفت: برگزاری شورای فرهنگ عمومی یک ظرفیت بی بدیل است که باعث رصد و اجرای برنامه های مختلف می شود که در خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه با حساسیت بالا روند برگزاری جلسات و مصوبات این شورا را رصد می کنند.
فرماندار درمیان هم در این نشست جابجایی مدیران را موجب رشد و شکوفایی و بهره‌‌برداری از ایده های جدید دانست و گفت: باید در شهرستان دارالتقریب، حفظ و تقویت اتحاد و وحدت رسالت اصلی مسئولان فرهنگی باشد.
محمد بشیری زاده بیان کرد: انجام برنامه های متنوع فرهنگی در سال بر حسب نیاز مردم و جوانان با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و مردم در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: باید فعالیت های فرهنگی و هنری به صورت مداوم در سال انجام شود چرا که اقدامات فرهنگی در درازمدت تاثیرگذار است.
در این آیین محمد فاضلی به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درمیان معرفی و از خدمات حاجی قدیر قیاسی رئیس سابق این اداره قدردانی شد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 100 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

امیر رجبی امروز در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

به گفته او، سابقه و صبغه مکتبی ، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود