Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:27:27 GMT

مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۸۵۴۵

مرکز جامع تحکیم خانواده در همدان راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور در این آیین گفت: فضای خانواده ها در جامعه کنونی کشور شرایط مناسبی نیست هرچند نسبت به جامعه غرب و جامعه جهانی فضای بهتری بر خانواده های ایرانی حاکم است اما هشدار کاهش ازدواج و افزایش طلاق را باید جدی گرفت.
حجت الاسلام رضا رویت افزود: در 20 سال گذشته سالانه حدود 30 هزار طلاق در کشور به ثبت می رسید این در حالی است که این رقم در حال حاضر به حدود 170 هزار رسیده و این موضوعی جدی است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حتی یک طلاق هم زیبنده جامعه نیست افزود: بالا بودن سن ازدواج مساله ای است که همه والدین را نگران کرده و تشکیل سمن ها، گروه ها و بنیادهایی به منظور حفظ و تحکیم خانواده در استحکام بخشی به خانواده ها موثر است .
وی ادامه داد: در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و اصفهان، شبکه های فعالان ازدواج تشکیل شده و اثرات مثبتی در افزایش ازدواج کاهش طلاق داشته است.
وی با تاکید بر مردمی بودن مرکز جامع تحکیم خانواده اظهار کرد: گروه ها و تشکل های مردم نهاد می توانند در این بخش اثر گذار بوده و با تشکیل گروه های مشاوره و آموزش های علمی و عملی به جوانان و زوجین در استحکام بخشیدن به بنیان خانواده کمک کنند.
مدیرعامل مرکز جامع تحکیم خانواده 'سایبان مهر' همدان نیز گفت: این مرکز با هدف ارائه الگوی اسلامی و ایرانی در امر ازدواج و تحکیم خانواده ، افزایش نرخ ازدواج آگاهانه و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و ایجاد باور نقش مبنایی خانواده در تمامی فعالیت های فرهنگی راه اندازی شد.
نرجس اسکندری افزود: محورهای فعالیت مرکز شامل آموزش، مشاوره، خدمات و گفتمان‌سازی است که برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره به صورت فردی و گروهی در قالب مشاوره‌های پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج را می‌توان از جمله خدمات در مرکز جامع تحکیم خانواده دانست.
وی با اشاره به اینکه در بحث گفتمان‌سازی تمام اقدامات فرهنگی شامل همایش‌ها، مسابقات و نشست‌های تخصصی در حوزه خانواده و ارائه محصولات فرهنگی در حوزه خانواده به منظور تبیین گفتمان خانواده اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.
گفتنی است، یک هزار و 914 واقعه طلاق در نیمه نخست امسال در استان همدان ثبت شده است و نسبت ازدواج به طلاق پنج است یعنی از هر پنج ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود.
2087/7523
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان

رئیس سازمان فرهنگی اجنماعی ورزشی شهرداری کاشان از راه‌اندازی راه‌اندازی مدرسه هنر در فرهگسرای خانواده کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به  آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان اظهار داشت: این طرح که با هدف دانش‌افزایی در موضوعات علمی، هنری و مهارتی و همچنین ارتقای شور و نشاط دانش‌آموزان از سوی فرهنگ‌سرای خانواده در حال برگزاری است، میزبان گروه‌های دانش‌آموزی خواهد بود.

وی افزود: بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با هنرهای سنتی قلم‌زنی، زری‌بافی، سفال و خوشنویسی با هدف احیا و پویایی این‌گونه مشاغل و ایجاد انگیزه برای یادگیری و کسب درآمد از این حرف سنتی از جمله بخش‌های اصلی این طرح است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدرسه هنر خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در طرح «مدرسه هنر» در کنار بازدید، تجربه کار با سفال به صورت دستی و با چرخ سفالگری و قلم‌زنی در سطح پایه را کسب می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان آغاز به کار طرح مدرسه هنر در فرهنگ‌سرای خانواده کاشان ابراز داشت: انجام آزمایش‌های علمی به سبک کیمیاگری و مشاهده واکنش‌های شیمیایی، بازی‌های آبی، نقشه گنج و بازی‌های فکری و هیجانی بخش دیگری از مدرسه هنر است.

نخستین مجموعه فرهنگی ورزشی جوشقان استرک کاشان پس از 45 سال افتتاح شد

فرجی با بیان اینکه فرهنگ‌سرای خانواده در فضایی سنتی و دلنشین با ارائه طرح‌های آموزشی و تفریحی متنوع ، آماده میزبانی از گروه‌های دانش‌آموزی به صورت اردوهای یک روزه و همچنین جشن‌های دانش‌آموزی در روزهای پایانی سال تحصیلی است، گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر به این مجموعه واقع در خیابان آیت‌اله کاشانی، کوی ملک‌آباد مراجعه و در ساعات اداری با شماره تلفن 55467624 تماس بگیرند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است