Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@03:03:40 GMT

توقف عملیات جست و جو در دنا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۹۳۲۲

توقف عملیات جست و جو در دنا

رکنا: بیست و یکمین روز عملیات جست و جو در ارتفاعات «دنا» برای یافتن پیکر جانباختگان پرواز تهران-یاسوج به‌دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد متوقف شد.

آماده باش بالگردها برای آغاز عملیات
عباس بهشتی- فرماندار شهرستان دنا-دیروز گفت: «50 تیم از نیروهای امدادی و کوهنوردی برای جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج آماده باش هستند تا در صورت م ساعد شدن هوا عملیات را ازسر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 بـــــــــــالگرد هلال احمر و اورژانس نیز در محل ورزشگاه شهر «سی سخت» مستقر هستند تا به محض مساعد شدن شرایط آب وهوا، امدادگران را به ارتفاعات پازن پیر بفرستند.
فرماندار شهرستان «دنا» درباره وضعیت آب و هوایی در ارتفاعات دنا نیز گفت: «از صبح شنبه، شدت وزش باد، مه غلیظ و کولاک شدید و وجود ابر در ارتفاعات اعزام نیروهای امدادی به منطقه سقوط Fallهواپیمای تهران- یاسوج در ارتفاعات دنا و انجام عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای جانباختگان این سانحه را غیرممکن کرد. حتی یکی از بالگردها پس از اعزام به منطقه به‌دلیل باد شدید و مه غلیظ امکان فرود نداشت که به همین خاطربازگشت.
انتقال پیکر جانباختگان توسط 15 گروه امدادی
عزیز فیلی- جانشین ستاد مدیریت بحران سانحه هواپیمای تهران، یاسوج- هم اظهارداشت: با بهبود وضعیت جوی، عملیات جست‌و‌جو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هواپیمایی تهرانیاسوج توسط ۱۵ گروه امدادی ادامه می‌یابد. این 15 گروه سه نفره از استان‌های اصفهان، البرز و کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند تا برای تجسس به محل سقوط هواپیما بروند. عملیات جست‌و‌جوی پیکرهای باقی مانده در عمق سه متری برف باید صورت گیرد و به‌همین دلیل کار جست و جو به شرایط سخت ‌تری رسیده است.
تعلیق اعلام هویت قربانیان «آسمان»
کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد هم دیروز گفت: به‌طور کلی کار تشخیص هویت جانباختگان در حال انجام است اما باید صبر کنیم تا پیکرها در وضعیتی قرار بگیرند که امکان تحویل وجود داشته باشد. بدین ترتیب از اعلام هویت دیگر جانباختگان خودداری می‌شود تا به شرایطی برسیم که امکان تحویل پیکرها همچون 8 پیکر تحویل شده، وجود داشته باشد. آخرین آزمایش‌ها و کدگذاری‌های صورت گرفته کارشناس‌های پزشکی قانونی روی 118 بافت مجزای انسانی بوده که تعدادی دیگر نیز به‌ پزشکی قانونی استان فارس ارسال شده و با مشخص شدن هویت آنها، این تعداد نیز اضافه می‌شود.
تداوم جست و جو در یخبندان
سید علی وفایی مقدم، مدیر کل ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز گفت: تیم‌های عملیات امداد و نجات همچنان به‌تلاش شبانه روزی خود برای یافتن دیگر اجساد جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج ادامه می‌دهند تا شاید بتوانند از زیر کوه‌های یخی دنا، پیکر جانباختگان و بقایای آنها را پیدا کنند. عملیات نیروهای امداد و نجات از یگان‌ها و سازمان‌های مختلف در منطقه سانحه دیده همچنان در جریان است و 9 تیم از تیم‌های حرفه‌ای عملیاتی در حال جست‌و‌جو و تفحص پیکرهای این سانحه هوایی هستند. ضمن اینکه عملیات بالگردهای هوانیروز ما به‌دلیل شدت بادهای منطقه‌ای تا اطلاع ثانوی لغو شده است و نیروهای امداد و نجات و گروه کوهنوردان ما از طریق پیاده در حال صعود به‌منطقه حادثه Incident دیده هستند.مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد افزود: ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار این سانحه که در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ نشسته‌اند، از همه خانواده‌ها استدعا داریم با صبر و حوصله ما را تا پایان عملیات جست‌و‌جوی پیکرها همراهی کنند.
تشییع پیکر مسافر مازندرانی
مراسم تشییع پیکر «محمد کبیریان» مسافر هواپیمای تهران- یاسوج ظهر جمعه 18 اسفند در شهرستان قائمشهر برگزار شد. پیکر این مسافر جانباخته بعد از نماز جمعه در جمع خانواده و مردم این شهرستان از مصلی تا مسجد جامع تشییع شد.
هواپیمای مسافری شرکت هواپیمای «آسمان» که روز 29 بهمن از تهران به سمت یاسوج در پرواز بود 55 دقیقه پس از ترک فرودگاه و بر فراز ارتفاعات دنا در جنوب سمیرم اصفهان از رادار ناپدید شد و سقوط کرد. عملیات جست و جو برای یافتن لاشه هواپیما و پیکر 66 سرنشین این پرواز پس از 21 روز همچنان در ارتفاعات برف گرفته ادامه دارد. این در حالی است که جعبه سیاه این هواپیما نیز پس از کشف به فرانسه فرستاده شده و اطلاعات اولیه بازخوانی شده است، اما هنوزعلت حادثه مشخص نیست.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در مورد فعالیت سامانه بارشی در استان بویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به‌ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به‌ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های اجرایی

یزدی‌مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نجات ۷ نفر در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • تصاویری از بارش شدید برف بهاری در ارتفاعات تهران
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند
  • تداوم عملیات جست و جو برای یافتن کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود