Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@18:10:02 GMT

عینک واقعیت افزوده تمام صوتی از راه رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۹۴۱۶

شرکت Bose نمونه اولیه یک عینک هوشمند را عرضه کرده که از فناوری واقعیت افزوده به صورت صرفا صوتی بهره مند است.

به گزارش فارس به نقل از اسلش گیر، بازوهای این عینک مجهز به بسته های آکوستیک یکپارچه ای است که خدمات صوتی شخصی و خصوصی را به کاربر ارائه می دهند.

کیت Bose AR SDK نیز از ابتدای تابستان در دسترس توسعه دهندگان خواهد بود تا آنها بتوانند محصولات و خدماتی را برای استفاده کاربران این عینک طراحی و عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به امروز بخش اعظم محصولات واقعیت افزوده مبتنی بر ارائه خدمات بصری بوده اند و با استفاده از آنها اشیا و جاندارانی به محیط اطراف افزوده می شد. اما عینکهای یادشده که کاملا شبیه به عینک های عادی هستند برای دسترسی به خدمات صوتی واقعیت افزوده طراحی شده اند تا کاربر بتواند به دستیارهای صوتی هوشمند متنوعی مانند گوگل اسیستنت، سیری و حتی تماس های تلفنی خود دسترسی داشته باشد.

این عینک دارای میکروفون بوده و با فناوری بی سیم بلوتوث هم سازگاری دارد. حسگرهای عینک یادشده ردگیری موقعیت مکانی کاربر را با استفاده از جی پی اس گوشی و حرکات سر فرد ممکن کرده و برنامه اندرویدی و iOS طراحی شده برای آن از این اطلاعات برای ارسال داده های صوتی برای کاربر استفاده می کنند.

این اطلاعات جانبی از محیط اطراف به کاربر کمک می کند تا داده های بیشتری را برای تعامل بهتر با افراد و اشیای اطراف خود به دست آورند. این عینک که قیمت آن هنوز اعلام نشده، تابستان امسال به بازار می آید.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا فرتوک زاده، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه با بیان این که عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می‌شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر کار می‌کنند بعد از پانزده دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه کنند، بعد از ۳۰ دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه کنند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه کنند و این کار را تا پایان ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نشود.

وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر ۱۵ درجه به پایین باشد، افزود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می‌شود، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست، زیرا که خود کامپیوتر نور دارد. هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامیپوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم‌ها برخورد کند. بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی‌ها عینک نمره پایین دارند و فکر می‌کنند خوب می‌بینند و از عینک استفاده نمی‌کنند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده کنند. اشعه‌های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است بنابراین شیشه‌های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند حتما عینکشان، از این شیشه‌ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابرو‌های افتاده داشته باشند، چشمان خیلی خسته می‌شود از این رو، باید هنگام استفاده از کامیپوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامیپوتر نگاه کنند، زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای رفع خستگی مناسب است؟، گفت: افراد برای رفع خستگی، روزی ۳ مرتبه دست و صورت شان را می‌شورند، تلاش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می‌شود و هم خستگیش رفع می‌شود، و همچنین خشکی نمی‌گیرد؛ بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم در پایان اظهارداشت: شست و شوی یک دقیقه‌ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی‌ها را پاک می‌کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا