Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ آمريکا بيش از شانزده سال پس از شروع عمليات نظامي اين کشور در افغانستان به علت آنچه که کمبود امنيت در اين کشور ناميده شده است حضور نظامي خود را در افغانستان تقويت مي کند.
به گزارش آسوشيتدپرس از واشنگتن، در جلسه استماع هفته گذشته مجلس سناي آمريکا در رابطه با تهديدهاي اصلي امنيتي پيش روي آمريکا نام افغانستان دقيقا چهار بار تکرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در دو ساعت بعدي اين جلسه هيچ يک از سناتورها به افغانستان اشاره نکردند که نشان مي دهد آنها تمايل اندکي به جنگي طولاني مدت دارند که بيش از پانزده هزار سرباز آمريکايي را تنها در نقش حمايتي براي مقابله با طالبان درگير کرده است.
به نظر مي رسد حتي آمريکايي ها هم چشم اندازي براي پايان اين جنگ متصور نيستند.
ماه گذشته بخشي از يک واحد هشتصد نفره آموزشي و مستشاري ارتش آمريکا با هدف بهبود وضعيت آموزشي و مشاوره به نيروهاي امنيتي افغانستان وارد اين کشور شدند. از ماه ژانويه هم هواپيماهاي جنگي و ديگر انواع پرنده ها به نيروهاي آمريکايي مستقر در افغانستان تحويل داده شده است.
اما مشخص نيست آيا جنگ افغانستان که اکتبر 2001 شروع شد مطابق با آنچه پيش برود که دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا هفت ماه پس از روي کار آمدن به عنوان راهبرد جديد خود در مورد جنگ افغانستان اعلام کرد.
تصوير جنگ افغانستان زماني واضح تر مي شود که فصل تشديد درگيري ها در ماه هاي آوريل و مه شروع شود. هواپيماهاي آمريکايي و افغانستاني در فصل زمستان بيشتر بر حمله به اهداف مرتبط با مواد مخدر متمرکز بوده اند که از منابع اصلي درآمد طالبان است.
آنتوني کوردزمن محقق ارشد مرکز مطالعات راهبردي و بين الملل ماه گذشته در مقاله اي نوشت دولت آمريکا پيشرفت هاي قابل توجهي در تاکتيک ها و طرح هاي نظامي در افغانستان داشته است اما هيچ اقدامي در راستاي کاهش بي ثباتي سياسي و مدني انجام نداده است. به نظر مي رسد با نزديک شدن به انتخابات کنگره در ماه ژوئيه اين چالش به مراتب پررنگ تر شود.
کوردزمن تاکيد کرد «دولت آمريکا نه تنها با زوال شرايط امنيتي روبرو است بلکه فاقد يک راهبرد مشخص سياسي، حاکميتي و اقتصادي براي ايجاد ثبات در افغانستان است و ارتش آمريکا با يک ماموريت غيرممکن در اين کشور مواجه بوده است.»
ضعف دولت مرکزي و روش هاي انعطاف پذير طالبان در مبارزه با دولت تنها مشکلات آمريکا در جنگ افغانستان نبوده اند. بلکه آمريکا به گفته ژنرال جوزف ووتل فرمانده نيروهاي اين کشور در افغانستان با دخالت هاي روسيه هم روبرو بوده است. وي ماه گذشته به يک کميته در کنگره آمريکا گفت مسکو از طريق بزرگنمايي حضور شبه نظاميان داعش در افغانستان به دنبال تضعيف نفوذگذاري آمريکا و سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در افغانستان است و اين امر را به عنوان شکست آمريکا معرفي مي کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ تجمع‌های مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی در دانشگاه‌های مختلف این کشور به ویژه در هفته‌های اخیر با سرکوب پلیس روبرو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

کریستوفر براون - استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک
دیوید لوری - استاد دانشگاه کلمبیا در نیویورک
دانشجوی دانشگاه کلمبیا 
دانشجوی دانشگاه کلمبیا

در دانشگاه کلمبیای نیویورک پلیس در واکنش به تحصن و تجمع مسالمت آمیز دانشجویان این دانشگاه در مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی، در سایه حمایت دولت آمریکا و در محکومیت نسل کشی مردم غزه، ۱۰۸ دانشجو را دستگیر و چادر‌های تجمع کنندگان را جمع کرد.
این اقدام سرکوب گرانه پلیس با واکنس تند استادان این دانشگاه روبرو شد. این تجمع‌ها در دانشگاه‌های دیگر مهم آمریکا از جمله دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا و کارولینای شمالی برگزار شده است و برای روز‌های آینده نیز برنامه ریزی خواهد شد.


 

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • وال‌استریت‌ژورنال: دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل بود
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا