Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@14:07:04 GMT

دومین جشنواره‌ی «سهند داستانک» به کار خود پایان داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۹۸۰۵

دومین جشنواره‌ی «سهند داستانک» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محمدعلی قلی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو و دبیر برگزاری دومین جشنواره‌ی استانی شعر، داستان کوتاه و مصورسازی «سهند داستانک» در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا (س) با ارائه‌ی گزارشی از روند و مراحل برگزاری جشنواره اظهار داشت: کار اجرایی جشنواره از 6 ماه پیش آغاز و پوستر فراخوان دریافت اثر از شهریور ماه منتشر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش شعر، داستان کوتاه و مصورسازی برگزار شد، افزود: در بخش‌های شعر و داستان کوتاه 263 اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال گردیده که آثار واصله در دو بخش شعر و داستان کوتاه در اختیار هیات داوران قرار گرفت.
دبیر برگزاری جشنواره‌ی «سهند داستانک» افزود: در بخش شعر 135 اثر و در بخش داستان کوتاه حدود 60 اثر دریافت شد و در بخش مصورسازی نیز که در قالب ورک‌شاپ برگزار شد، تعداد 68 اثر تولید شده است که آثاری تولیدی در آینده‌ی نزدیک در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه آثار شرکت کنندگان از شهرهای تبریز، مرند، شبستر، میانه، سراب، بستان‌آباد، ورزقان، و آذرشهر به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: برای حضور دانش‌آموزان نیز بخش ویژه‌ای در این جشنواره در نظر گرفته شد که در این بخش بیش از 250 اثر به دبیرخانه ارسال گردید که از 4 اثر منتخب این بخش نیز در این برنامه تجلیل شد.
رجبی معاون فرماندار اسکو نیز با اشاره به نقش شعر و داستان برگزاری جشنواره داستانک سهند را بهترین فرصت برای کشف استعدادها بخصوص از بین جوانان عنوان نموده و اظهار امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در آینده ای نزدیک به یکی از معتبرترین جشنواره های منطقه ای و ملی تبدیل شود.
در ادامه این مراسم، همچنین از مادر شهید حامد جوانی با اهدای بهترین اثر جشنواره سهند داستانک بخش مصور سازی (اثر حجمی فریبا پایدار) به مناسبت روز مادر تجلیل شد.

برگزیدگان دومین جشنواره‌ی «سهند داستانک» معرفی شدند
هیات داوران دومین جشنواره‌ی «سهند داستانک» برگزیدگان این دوره را در 3 بخش شعر، داستان کوتاه و مصورسازی معرفی کرد.
هیات داوران دومین جشنواره استانی سهند داستانک با صدور بیانیه ای برندگان جشنواره را به ترتیب ذیل معرفی نمودند:
داستان کوتاه (داستانک) آن چنان که بر فرهیختگان معلوم است ریشه در ادبیات کلاسیک ایران دارد و داستان‌های گلستان سعدی، بهارستان جامی و ... نمونه‌های درخشان از این نوع ادبی به شمار می‌رود.
رمز ماندگاری این شاهکارهای ادبی که اغلب از مفاهیم قرآنی انباشته‌اند و به قول ادبا نوعی برگردان کلام وحی به زبان داستان هستند هم در همین نکته نهفته است.
در حقیقت آنچه که امروز تحت عنوان داستان‌های مینیمالیست در ادبیات جهان مشهور شده است، پیوندهایی استوار با ادبیات سنتی کشور اسلامی ما دارد. از این لحاظ جا دارد در رشد و شکوفایی چنین نوشته‌ای اهتمام کامل به عمل آید.
این جشنواره نیز در همین راستا و به قصد ارتقای کیفی و کمی نویسندگان نسل جدید برگزار می‌شود تا ادبیات قدرتمند کهن ما در این رشته نیز تداوم یابد.
هیات داوران بر این باور است که همه‌ی داستانک‌هایی که به دفتر جشنواره ارسال شده بود، ارزشمند و شایسته ی تقدیر بود؛ اما به جهت ذات مسابقه، مجبور به گزینش شدیم و بر همین اساس، ضمن احترام و ارج نهادن به تمام نویسندگان آثار ارسالی، افراد زیر را به عنوان نفرات برگزیده‌ی بخش‌های شعر و داستان کوتاه جشنواره‌ی سهند داستانک معرفی می‌کنیم:
بخش داستان کوتاه
- آقای امیر اقدم با داستان "خانه‌ی اکبیری"؛ از تبریز
- سرکار خانم رعنا عبادی با داستان "قطعه‌ای از بهشت"؛ از شهرستان میانه
- جناب آقای بنیامین بیضایی با داستان "به جای او"؛از شهرستان میانه
- سرکار خانم الهه قدیمی با داستان "گربه ای که عاشق پیتزا بود". از شهرستان بستان آباد
بخش شعر
- سرکار خانم رقیه بدرپور با شعر "پنجره‌ها" از شهرستا ن اسکو
- سرکار خانم فرزانه نادمی با شعر "داریخیر"از شهرستان مراغه
- جناب آقای مجید جمیری با شعر "قمار دل" از شهر سهند
- سرکار خانم مریم کوهنورد با شعر "بوی عرفان" از شهرستان شبستر
بخش مصور سازی
-سرکار خانم فریبا پایداربا خلق اثری بدیع از شهید مدافع حرم حامد جوانی بیتا از شهر سهند
بخش دانش‌آموزی
- سرکار خانم الیسا ستاری
- سرکارخانم عطازاده
- سرکار خانم زینب گلچین
- سرکار خانم سارا دانایی


لازم به ذکر است که اعضای هیات داوران متشکل از اساتید انجمن ادبی و با مسئولیت آقای سلیم‌زاده رئیس انجمن ادبی شهرستان اسکو بوده است. هم‌چنین در بخش مصورسازی، داوری نهایی آثار توسط اساتید بزرگوار آقایان غلام‌رضا برادران، مهرداد ولی‌پور و یونس نصیری صورت پذیرفت.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت

به گزارش جام جم آنلاین، رویترز گزارش کرده است که رهبران حماس دومین روز از مذاکرات آتش‌ بس را با میانجیگران طرف مصری و قطری روز یکشنبه بدون پیشرفت آشکاری به پایان رساند، زیرا حماس همچنان بر روی خواسته خود مبنی بر اینکه هرگونه توافقی باید به جنگ غزه پایان دهد، ایستادگی کرد.

یکی از مقام‌های فلسطینی آگاه از مذاکرات قاهره، گفته است که هیأت حماس با عزم دستیابی به توافق «اما نه به هر قیمتی» وارد قاهره شده‌اند.

این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت «توافق باید به جنگ پایان دهد و نیرو‌های اسرائیلی را از غزه بیرون کند و اسرائیل هنوز متعهد نشده که تمایل به پذیرش چنین چیزی دارد».

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی خواهان آزادسازی دستکم ۱۳۰ نفر از اسرای خود است، اما یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه گفت که موضع اصلی تل‌آویو تغییر نکرده است و اسرائیل «تحت هیچ شرایطی» با توافق برای پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

یکی دیگر از مقام‌های فلسطینی به رویترز گفت که مذاکرات «با چالش‌های مواجه شده است، زیرا اشغالگر (اسرائیل) متعهد به آتش‌ بس جامع نیست»، اما افزود هیأت حماس همچنان در قاهره است به امید آن‌که میانجیگران بتوانند به رژیم صهیونیستی فشار آورند تا مواضعش را تغییر دهد. در حالیکه جدیدترین دور مذاکرات آتش‌بس در قاهره در جریان بود، ساکنان و مقام‌های بهداشتی غزه تصریح کردند که جنگنده‌ها و تانک‌های اسرائیلی نیمه‌شب گذشته همچنان مناطقی در سراسر قلمرو فلسطینیان را هدف قرار دادند و چندین نفر را به شهادت رساندند و زخمی کردند.

منابع مصری گزارش کردند که رئیس سیا ویلیام برنز که در مذاکرات پیشین آتش بس حضور داشت، روز جمعه هفته گذشته وارد قاهره شد. هزاران اسرائیلی روز شنبه با برگزاری تظاهرات در اراضی اشغالی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو درخواست کردند که با توافق آتش‌بس با حماس به منظور آزادی اسرای اسرائیلی موافقت کند.

دیگر خبرها

  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • انتظار ۵ ساله مردم شهر جدید سهند برای احداث بیمارستانی مجهز
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»