Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:16:31 GMT

راهکار پیشگیری ازعوارض رنگ مو

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۲۹۸۲۵

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اینکه اکسیدان موجود در رنگ مو سبب شده تا پیوند مولکولی موها تخریب شوند، گفت: رنگ کردن مداوم موها در برخی از افراد سبب خارش، قرمزی و التهاب می‌شود. ناطقان: دکتر سید مسعود داودی درباره عوارض رنگ و مش کردن مو، اظهار کرد: اصولا رنگ مو به 2 دسته موقت و دائمی تقسیم می‌شوند که رنگ موهای موقت تنوع کمی داشته و سبب شده تا با استقبال کمتری مواجه باشند اما رنگ موهای دائمی به دلیل اینکه ابتدا ماده بی رنگ کنند به نام اکسیدان استفاده می‌شود و دکلره کردن مو سبب شده تا رنگ طبیعی مو از بین رود و به موها آسیب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی با بیان اینکه مواد اکسیدان موجود در رنگ مو سبب شده تا پیوند مولکولی حاوی گوگرد و دی سولفید تخریب شوند، افزود: این مسئله سبب شده تا موها حالت طبیعی خود را از دست بدهند و در نهایت خشن، کدر و مستعد شکستگی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله خاطرنشان کرد: افرادی که در رنگ و دکلره کردن موهای خود افراط می‌کنند سبب شده تا سر موهای آنها نیز مو خوره، گره خوره و حالت مرده پیدا کند بنابراین برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌شود رنگ کردن موها در فواصل نزدیک به هم نباشد و افراد انتها و ریشه موی خود که رنگ خود را از دست داده‌اند دوباره رنگ کنند و از رنگ کردن کل موها خودداری کنند.

داودی با اشاره به اینکه گاهی ماده اکسیدان موجود در رنگ مو سبب آسیب‌های شیمیایی می‌شود، یادآور شد: این مسئله سبب شده تا افرادی که پوست حساس‌تری دارند دچار قرمزی، خارش، زخم، التهاب و گاهی عفونت  پوستی شوند.

وی اضافه کرد: جهت پیشگیری از آسیب‌های رنگ کردن مو روی پوست سر توصیه می‌شود ابتدا افراد مقدار کمی رنگ مو را روی بازو خود امتحان کنند و پس از گذشت 4 ساعت اگر مشکلی به وجود نیامد از آن استفاده کنند. منبع: فارس برچسب ها: عوارض ، رنگ مو ، التهاب

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۲۹۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست

علی ابوشاهین گفت که جهاد اسلامی یک نسخه از پاسخ (رژیم) اسرائیل به پیشنهادات مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است.

وی با تاکید براینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، افزود: (رژیم) اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

پیشنهادات حماس به نیابت از گروه‌های مقاومت، برای مذاکرات، پیش‌تر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان