Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی سوریه، روز گذشته از تصرف شهر «مسرابا» واقع در مسیر جاده‌ای که نیمه شمالی و جنوبی منطقه تحت کنترل شورشیان در غوطه شرقی را به یکدیگر متصل می‌کند خبر داد و ساعاتی بعد نیز از داخل این شهر گزارش پخش کرد.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که اخبار جنگ را جمع‌آوری و منتشر می‌کند، اعلام کرد که تصرف مسرابا و پیشروی در مزارع اطراف آن، جاده‌های مهم را مستقیما در تیررس ارتش سوریه قرار می‌دهد و به این ترتیب ارتباط دو شهر مهم مسرابا و «دوما» که در کنترل شورشیان هستند قطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، سخنگوی گروه شورشی «جیش الاسلام»، یکی از دو گروه اصلی مستقر در غوطه شرقی مدعی شده که حمله به مسرابا دفع شده و ارتباط آن با شهرهای دوما و حرستا قطع نشده است.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ارتش سوریه طی سه هفته اخیر با حملات سنگین نیمی از غوطه شرقی را تحت کنترل خود درآورده است.

شامگاه جمعه، شمار زیادی از عناصر شورشی وابسته به گروه جبهه النصره، بر اساس توافقی با دمشق، از غوطه شرقی خارج شدند. ولی این گروه بخش کوچکی از نیروهای شورشی غوطه شرقی را تشکیل می‌دادند و جیش‌الاسلام و فیلق‌الرحمن که دو گروه اصلی شورشی در منطقه هستند می‌گویند چنین توافقی نخواهند کرد.

بازپس‌گیری غوطه شرقی برای دولت سوریه از زمان آزادسازی حلب در دسامبر ۲۰۱۶ بزرگترین پیروزی نظامی محسوب خواهد شد وتعادل قوا را به نفع این نظام تغییر داد.

طبق این گزارش، دولت سوریه مسیرهای امنی برای خروج غیرنظامیان از منطقه تعیین کرده ولی به نظر می‌رسد تاکنون کسی از غوطه شرقی خارج نشده است. دمشق و مسکو شورشیان را متهم کرده‌اند که مانع خروج مردم می‌شوند.

شورشیان این ادعا را رد کرده و می‌گویند مردم در هراس از سرکوب حکومت حاضر نیستند از منطقه خارج شوند. اما یک شاهد خبرگزاری رویترز روز جمعه دیده است که از مناطق تحت کنترل شورشیان به سوی یکی از این گذرگاه‌ها شلیک می‌شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفتگو با خبرنگاران در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • تقسیم تهران به دو استان غربی و شرقی به کجا رسید؟
  • تشریح طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار