Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@19:54:40 GMT

لکه های قهوه ای موز مانع سرطان می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۱۳۰۳

لکه های قهوه ای موز مانع سرطان می شود

رکنا: لکه های قهوه ای و تیره خاصیت زیادی دارد و مانع بروز بسیاری از بیماری ها می شود و خواص ضد سرطانی دارد.

موزهای نارس به رنگ سبزند و وقتی رسیده می‌شوند زردرنگ شده، بسته به نحوهٔ نگهداری نیز پس از مدتی روی پوست همین موزها لکه‌هایی قهوه‌ای پدید می‌آید که بسرعت محتوای آن را نرمتر و تیره‌تر می‌کند. خوردن این نوع موزها مزایای بسیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میوه موز دارای مقادیر زیادی فیبر است که برای حفظ سلامت بدن مفید انگاشته می‌شود اما این موزهای بشدت رسیده و دارای لکه‌های تیره قهوه‌ای از نظر سلامتی Health مزایا و منافع بیشتری دارند:

۱-مبارزه با سرطان

لکه‌های سیاه موز دربردارنده نوعی پروتئینند که جلوی رشد سلولهای سرطانی را می‌گیرند.

۲-کنترل بهتر فشار خون

موزهایی با لکه‌های تیره و سیاه، بسته‌ای از پتاسیم محسوب می‌شوند که در سلامت قلب Heart اثری شگفت‌آور برجامی‌گذارند. پتاسیم موجود در این موزها به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و جلوی بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی را تا حد زیادی می‌گیرد.

۳-منبعی از انرژی

این میوه غذای انرژیبخشی عالی و پرکاری محسوب می‌شود که همزمان مقادیری کربوهیدارت و آب بدن را نیز تامین می‌کند.

۴-تنظیم قند خون

مواد معدنی موجود در موز با تنظیم قند خون از ابتلا به مشکلات ناشی از افزایش آن جلوگیری می‌کند.

۵-رفع سوزش سر دل

موز با داشتن پتاسیم بالا سبب تعادل میزان اسیدیته معده می‌شود و با افزایش سطح pH آن به کاهش سوزش سر دل کمک می‌کند.

۶-کمک به درمان افسردگی

این میوه حاوی تریپتوفان است که ترکیبی شیمیایی برای کمک به حافظه هم به شمار می‌رود. علاوه بر این سبب تولید سروتونین می‌شود که در تقویت احساس روانی خوب نقشی بسیار ایفا می‌کند.

۷-بهبود سیستم گوارش و هضم

چنان که اشاره شد، موز فیبر بالایی دارد که در فرایند هضم بسیار مهم است. همچنین حاوی پکتین است که نوعی فیبر به شمار می‌رود و به دستگاه گوارش برای کارآیی بهتر کمک شایانی می‌کند.

۸-کاهش استرس و اضطراب

ویتامین‌های ب موجود در موزهای لکه‌دار تحریک‌پذیری و احساس‌برانگیزی منفی را کاهش می‌دهد و به تعدیل این احساسات کمک می‌کند. فشار خون بالا یکی از عوامل مرتبط با استرس به شمار می‌رود و از آنجا که پتاسیم موجود در موز مشکلات فشار خون را کاهش می‌دهد در پایین آمدن میزان استرس و بهبود کارایی اعصاب نقش دارد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک زیست شناس می‌گوید اسم خفاش‌ها بد در رفته، اما بدون خفاش‌ها نه قهوه می‌خوریم نه شکلات می‌خوریم. بدون خفاش تکیلا نخواهیم داشت.

به گزارش فرارو، جوزف کورتی، زیست شناس خفاش در دانشگاه کالیفرنایا، به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: خفاش‌ها نه تنها بامزه هستند، بلکه این نقش‌های شگفت انگیز را برای اکوسیستم ما انجام می‌دهند. نقش آن‌ها شامل کنترل آفات و گرده افشانی است.

دانشمندان به سی‌بی‌اس نیوز می‌گویند که ۳۰۰ گونه میوه برای پخش دانه‌های خود به خفاش‌ها وابسته اند.

این موجودات همچنین به دلیل اشتهای زیاد میلیارد‌ها دلار در زمینه تهیه آفت کش‌ها توسط کشاورزان صرفه جویی دارند.

راشل بلیکی، استادیار در دانشگاه کالیفرنیا، به سی‌بی‌اس نیوز می‌گوید: خفاش‌ها می‌توانند فقط با پرواز به اطراف، اثر سرکوبی بر حشرات داشته باشند.

وی افزود: خفاش‌ها می‌توانند تا نصف وزن بدن خود را در هر شب حشرات بخورند. آن‌ها می‌توانند جوامع حشرات موجود در اینجا را تغییر دهند.

اما مانند بسیاری از حیوانات وحشی، تعداد خفاش‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی و همچنین جنگل‎‌زدایی رو به کاهش است. حافظان محیط زیست امیدوارند با انتشار اخباری خوبی که خفاش‌ها مسئول آن‌ها هستند، دیگران را به نجات جمعیت خفاش علاقه‌مند کنند.

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • (ویدئو) خفاش‌ها نباشد دیگر از قهوه خبری نیست!
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • ببینید | گفتگوی بامزه محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)