Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ حمله چند طرفدار فرقه شیرازی ها(شیعه انگلیسی) به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، حاوی نکاتی است؛

۱. این حمله و  بازنمایی رسانه ای پرحجم آن توسط جریانات معارض و واگرا، نشان می دهد اصل کار با هماهنگی کامل دولت انگلستان بوده است. اشتباه است اگر تصور کنیم فرقه شیرازی ها در این موضوع اراده و عزم و توان مستقلی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲. یکی از اهداف اولیه این اقدام تصویرسازی جهت دار علیه ایران در افکارعمومی عربی/غربی و منحرف سازی اذهان از سفر محمدبن سلمان به انگلستان است. این اقدام ضدایرانی علاوه بر خوش خدمتی انگلیسی به بن سلمان، به منظور  کنترل فشار افکارعمومی انگلستان که مخالف تجارت فضاحت بار فروش تسلیحات به رژیم کودک کش سعودی هستند، در حکم ضربه گیر عمل می کند.

۳. بعد دیگر این نمایش،  تلاش (آگاهانه یا ناآگاهانه) جهت به اشتباه انداختن افکار عمومی در ایران در واکنش به ماجرای صورت گرفته است. اشکال اصلی اینجاست که موضوع را از ایران انگلیس به ایران جریان شیرازی تبدیل کنیم. قطعا این یک خطای راهبردی است.

۴. شواهد و قراین این صورت مساله پیچیده  نشان می دهد؛ برخی ها!!! در داخل کشور تمایل دارند تا جهت اصلی دشمنی از انگلیسی ها به شیرازی ها برگردد تا پاسخگوی بی اعتباری اقدامات خود نباشند و از طرف دیگر پروژه های منطقه ای را قدری جلو ببرند.

۵. دشمن درصدد است اولاً با مساله سازی پی در پی محیط امنیت داخلی را تحت تاثیر قرار دهد و گسل های  قومی - فکری - عقیدتی را فعال نماید و ثانیاً در این موضوع خاص؛ در منطقه نیز به ما ضربه بزند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از شکستن ائتلاف حزب سبز با حزب ملی اسکاتلند که بر اساس آن، دولت ائتلافی در اسکاتلند تشکیل شده بود و نیز بی فایده بودن آنچه تلاش‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند برای ادامه فعایت دولت حداقلی به علت مخالفت‌های زیاد عنوان شد، حمزه یوسف وزیر اول اسکاتلند که به همراه انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، یکی از مناطق چهارگانه انگلستان است از سمت‌هایش استعفا کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: حمزه یوسف – وزیر اول مستعفی اسکاتلند

حمزه یوسف ۳۸ ساله و جوان‌ترین رهبر حزب ملی اسکاتلند، نخستین وزیر اول مسلمان در تاریخ انگلستان یا بریتانیا و شاید اروپاست. این سیاستمدار هوادار استقلال اسکاتلند از انگلیس، در حالی کناره گیری خود را از این سمت‌ها اعلام کردکه گفته حاضر نیست به هر قیمتی در قدرت بماند.
حمزه یوسف در نشست خبری گفت: من، چون بر سر اصول و ارزش هایم معامله نخواهم کرد و قدرت را به هر قیمت نمی‌خواهم، به این نتیجه رسیدم که به نفع کشور، حزب ملی اسکاتلند و دولت محلی است که فرد دیگری قدرت را در دست گیرد.
حمزه یوسف که بار‌ها کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفته بود، تنها رهبر یک حزب عمده در انگلستان بود که طرح درخواست آتش بس در غزه را به مجلس ارائه کرد، هر چند با مخالفت همه احزاب عمده این طرح رای نیاورد.
از ۴۱۸ نماینده مجلس عوام حاضر در هنگام رای گیری درباره طرح درخواست آتش بس در غزه ۲۹۳ نماینده به طرح حزب ملی اسکاتلند، سومین حزب بزرگ انگلستان رای منفی دادند.
مخالفت حزب حاکم انگلیس با رویکرد‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند و دیگر احزاب سیاسی در اسکاتلند، دوران دولت او را به ۱۳ ماه محدود کرد و او در نشست خبری اعلام استعفا تاکید کرد: من برای دفاع از حقوق افرادی که صدایشان شنیده نمی‌شود، چه در داخل این کشور و چه در خارج، از جمله افرادی که در برابر چشمان جهانیان، در بزرگ‌ترین بحران انسانی در غزه رنج می‌برند، به تلاش ادامه خواهم داد.
به گفته حمزه یوسف، تا زمان برگزاری انتخابات داخلی حزب ملی اسکاتلند برای تعیین رهبر جدید، و تا تعیین وزیر اول جایگزین در اسکاتلند، او به مسئولیتش ادامه خواهد داد.
در حالی که احتمالا در فصل پاییز امسال، انتخابات سراسری در انگلستان برگزار خواهد شد، هنوز معلوم نیست روند انتخاب رهبر جدید حزب ملی اسکاتلند، چه مدت طول بکشد و اینکه رویکرد استقلال طلبانه حزب ملی اسکاتلند و جدایی‌اش از انگلیس چه تغییری خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند