Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@07:02:01 GMT

شهر بدون بیکار ایران +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۱۴۲۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مرکزچهارمحال وبختیاری، رئیس صنعت،معدن وتجارت استان گفت: نرخ بیکاری در بلداجی یک تا دو درصد بود که در فصل زمستان به صفر رسید.
سید نعیم امامی افزود: در بیشتر نقاط کشور فصل زمستان، با تعطیلی کار های ساختمانی و کشاورزی است که نرخ بیکاری را افزایش می دهد ولی در شهر بلداجی به دلیل افزایش تولید شیرینی گز ، نرخ بیکاری به صفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از اواخر پائیز تا پایان سال روستا نشینان اطراف بلداجی ، کمبود نیروی کار در این شهر را جبران می کنند.
رئیس صنعت،معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری افزود: گز سازی از 50سال قبل وارد بلداجی شد و به مرور زمان به یک برند تبدیل شده به گونه ای که اکنون 100کارگاه و واحد صنعتی در این شهر سالانه 50 هزار تن گز تولید می کنند.
سید نعیم امامی گفت: هم اکنون هزاران نفر از مردم شهر بلداجی و روستاهای اطراف آن به صورت مستقیم وغیر مستقیم در بخش های گز سازی، بسته بندی، فرآوری مواد اولیه، نقل و انتقال و فروش مشغول به کار هستند.

مردم شهر بلداجی پایتخت گز ایران بعد از تولید گز و کسب موفقیت و شهرت در تولید این محصول در مسیر تولید شیرینی سوهان قدم گذاشته اند و هم اکنون کارگاههای تولید شیرینی سوهان در کنار کارگاه های تولید گز در این شهر در حال افزایش است به طوری که سوهان تولیدی این شهر در حال گرفتن بازار های مختلف کشور است.
وی گفت: 15درصد از گز بلداجی با برند های مختلف بیشتر به آلمان، سوئیس، بلژیک، فرانسه، انگلستان، قطر، امارات متحده عربی و کویت صادر می شود.
امامی افززود:70 درصد گز بلداجی هم با همین نام و در بازار اصفهان به فروش می رسد و 15 درصد دیگر هم مصرف داخل استان و دیگر استان هاست.
رئیس صنعت معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گز سالانه، هزار و 500 میلیارد تومان گردش مالی در بلداجی دارد افزود: از این صنعت سالانه 10 میلیون دلار ارز وارد کشور می شود.
وی افزود : قیمت مرغوب ترین گز بدون شکر بلداجی ، به دلیل استفاده از مواد اولیه ارگانیک همچون عسل، گز انگبین، شیرخشت، بید مشک، شور گز ، گلاب، پسته و سفیده تخم مرغ ، به صد هزار تومان هم می رسد .
امامی گفت: بسیاری از گز های مرغوب اصفهان هم در شهر بلداجی تولید و به نام اصفهان بسته بندی می شود.
وی افزود: دلیل موفقیت گزسازان بلداجی ، دسترسی آسان به مواد اولیه مرغوب، استادکاران ماهر و نیروی کار ارزان است.
بلداجی، شیرین ترین شهر ایران با افزون بر 20 هزار نفر جمعیت ،درفاصله 60 کیلومتری از شهرکرد مرکزاستان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، امام جعفر صادق (ع) در مدت34 سال امامتش، نقش موثری درگسترش دین اسلام داشت.

امامی که با تربیت شاگردانی دانشمند، ذخیره علمی بزرگی برای مردم و گنجینه‌ای از علم و معرف از خود بجای گذاشت.

امام جعفرصادق (ع) یکی ازآن چهار امام معصومی است که درغربت بقیع آرام گرفته، امامی که نه تنها زائر بلکه حرم هم ندارد.

 امامی که چهل چراغ های حرمش ستاره های آسمان است و امروز در سالروز هجران تو تمام دوستداران اهل بیت و حق طلبان عالم به سوگ نشستند سوگی که هم برای شهادت توست هم برای غربتت.

 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • بامداد امروز بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله