Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@04:14:06 GMT

مجوز واردات ۶ نوع میوه خارجی صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۲۷۵۴

مجوز واردات ۶ نوع میوه خارجی صادر شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، گمرک ایران اعلام کرد که بر اساس آخرین تغییرات در مقررات مرتبط با واردات محصولات کشاورزی مطابق با اعلام دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صرفا ورود شش میوه شامل نارگیل، آناناس، انبه، موز، منگوتین و پاپایا به کشور بلامانع است. ورود این میوه ها نیز با اخذ مجوز قرنطینه از دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور و سایر مجوزهای مرتبط مجاز بوده و غیر از موارد یاد شده واردات سایر میوه ها همچنان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بنا بر این گزارش، اطلاعات و آمار گمرک در ارتباط با مجوزها و ورود این محصولات به سرزمین اصلی کاملا روشن و شفاف است و ابهامی در واردات میوه به کشور وجود ندارد. گمرک ایران صادرکننده مجوز ورود هیچ کالایی به کشور نیست و هم اکنون مجوزها و اطلاعات ترخیص تمامی کالاها از جمله میوه در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می شود و در هر لحظه و مکانی امکان بهره برداری از این بانک اطلاعاتی به صورت شفاف و روشن وجود دارد.
 
در این توضیحات آمده است: طبق قوانین طبقه بندی بین المللی کالایی انواع میوه ها در ردیف های تعرفه ای مشخصی طبقه بندی شده اند و توصیف و کدگذاری این کالاها از سوی نهادهای بین المللی صورت می گیرد و از سوی فرد یا سازمان داخلی خاصی صورت نمی گیرد. بنابراین ردیف تعرفه‌های مبهمی در فهرست واردات گمرک و محصولات باغی وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد و ردیف تعرفه ای تحت عنوان "سایر میوه های تازه" و "سایر میوه های خشک" طبق شرح و توصیف تعرفه های طبقه بندی کالایی به کالاهای مشخصی اختصاص دارد و این کالاها کاملا روشن و مشخص هستند.
 
گمرک جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد شفافیت اقدام به ارائه آنلاین و لحظه ای آمارهای تجارت خارجی می کند و معتقد است این کار به همراه حساسیت و درایت رسانه ها و کارشناسان موجبات اطلاع رسانی دقیق تر و شفافیت مضاعف را فراهم می سازد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد