Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندر عباس - ایرنا - رییس منابع طبیعی و آبخیزداری میناب گفت: 60هکتار از رویشگاه طبیعی آویشن این شهرستان بواسطه کاهش بارندگی وخشکسالی سالهای اخیر در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، خسرو بهرامی نژاد روز یکشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این گیاه با ارزش دارویی درکوههای 14 روستای بخش سندرک میناب ازجمله گرو، تحتان و صحرای گرگ برداشت و به استانهای فارس و آذربایجان غربی ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته براثر کم بارشی، تنها مجوز برداشت 30 تن آویشن به تعاونی های فعال محلی میناب داده شد.
وی خاطر نشان کرد: درصورتی که بارندگی خوب باشد و از برداشت بی رویه جلوگیری شود، امکان برداشت گیاه آویشن دراین شهرستان به 2 برابر هم می رسد.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری میناب اظهارداشت: با هدف کاهش فشار بر روی رویشگاه های طبیعی آویش دراین منطقه ازاین پس برداشت وفروش این گیاه در زمان مناسب و با مجوز این اداره به مرتعداران محلی داده می شود.
بهرامی نژاد یاد آور شد: فصل بهره برداری ازگیاه آویشن در هرمزگان از اول فروردین تا نیمه خرداد بوده وهم اکنون هرکیلوگرم آن در بازار میناب 100هزار ریال به فروش می رسد.
درمان سرفه، درمان سینوزیت، سلامت قلب، درمان مشکل گوارشی، رفع خستگی ، افزایش قوای بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین التهابات پوستی از خواص این گیاه است.
بیشترین داروهای گیاهی در استان هرمزگان شامل آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره ، لگجی و آلوئه ورا است.
شهرستان میناب به عنوان یکی از 5 قطب مهم کشاورزی استان با 300هزار نفر جمعیت در90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
7194/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان

نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه گیاهان دارویی و صنایع دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • سفر دادستان کل کشور به میناب
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان