Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - فرامرز توفیقی در خصوص جزئیات نشست عصر امروز شورای عالی کار با موضوع دستمزد ۹۷ و مصوبه مجلس در خصوص واریز سهم درمان منابع تامین اجتماعی به حساب خزانه در قالب بند ز تبصره ۷ بودجه ۹۷ کل کشور گفت:این جلسه با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و همچنین اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار در محل وزارت کار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه ابتدا در خصوص مصوبه مجلس در قالب بند ز تبصره ۷ بودجه مبنی بر واریز سهم درمان منابع تامین اجتماعی به عنوان اموال عمومی به حساب خزانه سال آینده بحث و بررسی شد و در نهایت با تنظیم نامه ای با امضای اعضای کارگری و کارفرمایی شورا مقرر شد جلسه ای مشترک در این خصوص با نمایندگان اعضای کمیسیون های اجتماعی و بهداشت مجلس در خصوص تعیین تکلیف این منابع برگزار شود.

مشاور نمایندگان کارگری شورای عالی کار همچنین درباره تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز در خصوص دستمزد سال آینده گفت: با توجه به اینکه استخراج هزینه معیشت خانوار یک معیار اصلی برای تعیین دستمزد سال آینده در دستور کار کمیته دستمزد قرار داشت بنابراین در نشست امروز گزارش کمیته دستمزد ارائه و در نهایت هزینه خوراک برای هر نفر با امضای نمایندگان کارگری و کارفرمایی نهایی شد.

وی افزود: به دلیل اینکه در خصوص درصد سهم خوراک در سبد معیشت بین اعضای کارگری و کارفرمایی اختلاف نظر وجود داشت مقرر شد با دستور وزیر کار این موضوع در جلسه کمیته دستمزد روز دوشنبه با حضور شرکای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد تا درصد تاثیر هزینه اقلام خوراکی در سبد معیشت  در روز دوشنبه نهایی شود.

توفیقی ادامه داد: همچنین قرار است نشست مجدد شورای عالی کار به منظور تعیین بررسی دستمزد سال آینده روز سه شنبه هفته جاری برگزار شود که احتمال دارد در این جلسه حداقل دستمزد ۹۷ نهایی شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله 120 کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال 1375 به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده و از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد. 

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله 120 کیلومتری تهران ارائه شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال 1403 که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟