Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آسیب های اجتماعی فنی و حرفه ای بوشهر گفت: ۸ کارگاه آموزشی در بخش سکونت‌گاههای غیر رسمی وجود دارد که با ارایه آموزش‌های مهارتی برای ارتقاء اقتصاد و معیشت ساکنان منطقه گام بر می‌دارند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فرج اله شولی صبح امروز در  بررسی روند اجرای طرح مهارت‌آموزی در مناطق حاشیه نشین با بیان این اینکه آموزش‌های مهارتی  درسکونت‌گاه‌های غیر رسمی در 15 حرفه مهارتی اجرایی شده است،اظهار داشت: رشته‌های ارائه شده با توجه به نیاز سنجی های انجام شده و ظرفیتهای موجود در این مناطق انتخاب شده و شامل تعمیر موتور سیکلت درجه 2 ، تعمیر کار لباس،سرویس و نگهداری خودرو،سازنده زیور آلات سنتی،سازنده گل های رویایی و کریستالی، دوخت کیف چرمی با دست و دیگر رشته‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی یکی از چالش‌های اصلی در مسیر رشد و توسعه پایدار است  گفت: بدلایلی چون تداوم رشد جمعیت شهری ،تداوم رشد سکونت‌گاههای غیر رسمی و مهاجرت  ساکنان آنان عموما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داردند و عمده  این افراد زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بدون درآمد کافی هستند.

شولی با اشاره به اینکه  آموزش‌های مهارتی  نقش موثری در اشتغال این افراد  ایفا می‌کند بیان کرد: هم اکنون 8 کارگاه آموزشی در بخش سکونت‌گاههای غیر رسمی وجود دارد که با ارایه آموزش‌های مهارتی برای ارتقاء اقتصاد و معیشت ساکنان منطقه گام بر می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای پیشرفت اقتصادی خودباوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی منطقه است و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای ایجاد عدالت آموزشی و توسعه متوازن در شهرستان‌های استان آموزش‌های مهارتی را به سکونتگاه‌های غیررسمی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مناطق گسترش داده است.

مسئول آسیب های اجتماعی فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان فاقد مهارت، عنوان کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به‌ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.

شولی با بیان اینکه 450 نفر آموزش‌های مهارتی را سکونت‌گاه های غیر رسمی استان بوشهر فرا گرفتند تصریح کرد: امسال 55 هزار و 900 نفر ساعت آموزش در 26 دوره آموزشی در دو شهرستان استان در سکونتگاههای غیر رسمی ارایه شده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، کارگاه‌های آموزشی با عنوان «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود.

 این کارگاه‌ها با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» در بوستان بهشت مادران در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی و تست هوش کودکان از جمله مشاوره‌های انفرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی بررسی خواهد شد.

علاقمندان برای بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای