Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@22:46:30 GMT

ترفندهای روزانه برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۳۵۱۸

ترفندهای روزانه برای کاهش وزن

رکنا: سه عادت روزانه وجود دارد که در صورت تکرار موجب کاهش وزن و لاغری می شود.

 اگر به دنبال شروع کاهش وزن هستید، مهم نیست چه مقدار وزن می خواهید کمک کنید، موارد ساده ای هستند که با انجام روزانه شان می توانید به کاهش وزن کمک کنید.

در ادامه می خواهیم سه عادت روزانه را به شما معرفی کنیم که کمکتان می کند نتیجه بهتری بگیرید:

مصرف سبزیجات را بیشتر کنید

به حرف مادرتان گوش دهید، چون متخصصان تغذیه هم با آنها موافقند: بیشتر سبزیجات بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزیجات کالری کمی دارند و کربوهیدرات بسیاری از آن ها هم پایین است. محتوای آب موجود در سبزیجات و جویدنی که برای شکستن بافت آن ها نیاز است، کمک می کند سریع تر احساس سیری کنید. بنابراین غذای کمتری خواهید خورد.

بعلاوه مقدار فیبر بالای سبزیجات کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و مدتی بعد از غذا خوردن به سراغ میان وعده های غیر ضروری نروید. سعی کنید سبزیجات را همراه تمام وعده ها و میان وعده ها میل کنید.

وقتی گرسنه هستید غذا بخورید

این به نظر واضح می آید، اما بیشتر مواقع ما از روی عادت غذا می خوریم تا هوس غذایی مان را از بین ببریم یا غذا می خوریم چون حوصله مان سر رفته است. توصیه می شود تنها زمانی غذا بخورید که معده تان به صدا در آمده است. این کار کمک می کند از غذا خوردن های بی فکرانه پیشگیری شود. قبل از اینکه چیزی بخورید، حتما از خودتان بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر؟ یک آزمایش ساده این است که اگر یک غذای سالم را با میل بخورید، واقعا گرسنه هستید اما اگر فقط دلتان می خواهد از کیکی که همکارتان درست کرده بخورید و میلی به غذای سالم ندارید، باید متوجه شوید این گرسنگی واقعی نیست.

همین عادت به تنهایی می تواند منجر به کاهش وزن شود.

بیشتر آب بنوشید

بیشتر مواقع وقتی واقعا تشنه هستیم احساس گرسنگی می کنیم. لازم نیست روزی یک گالن آب بنوشید (مگر اینکه نیاز داشته باشید! ). سعی کنید در طول روز حداقل 6 لیوان آب بنوشید. برای خود یک ظرف شیشه ای آب بخرید و پر کنید. ظرف را روی میز یا نزدیک خود قرار دهید تا همیشه با دیدنش به یاد نوشیدن آب بیافتید. حتی اگر نوشیدن آب را فراموش می کنید می توانید روی گوشی هشدار، نوشیدن آب برای خود تنظیم کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟

تین نیوز

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از احتمال ثبات قیمت طلا و سکه در نرخ های کنونی خبر داد.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر نوسان افزایشی و کاهشی داشته است؛ تغییرات انس در کنار نوسان بازار ارز دو عاملی بود که باعث تغییرات قیمت طلا و سکه شده است؛ اما تقاضا همچنان در رکود به سر می برد.

عبادالله محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار سکه و طلا اظهار داشت: شرایط بازار مساعد نیست پیش از این نیز گفته بودیم که قیمت ها در بازار روند اصلاحی خواهد داشت هر نوسان افزایشی یک اصلاحیه دارد.

وی اضافه کرد: قیمت طلا از هر مثقالی که بالای ۱۶ میلیون تومان بود دوباره به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رسید باید دید در روزهای آینده شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار نیز عنوان کرد: قیمت انس طلا نیز از به نزدیک ۲۴۰۰ دلار رسید؛ اما در حال حاضر به کمتر از ۲۳۰۰ دلار رسیده است. به نظر می رسد در هفته های پیش رو قیمت ها در محدوده کنونی باقی بماند.

محمدولی افزود: بعد از عید نوروز وضعیت تفاضا مناسب نبود؛ اما احتمال دارد قیمت ها تثبیت شود تا از این طریق بازار کمی رونق بگیرد و شاهد افزایش تقاضا باشیم.

وی با خوش بینی نسبت به آینده بازار سکه و طلا گفت: انس جهانی به دلیل تحولات خاورمیانه روند افزایشی داشت؛ اما با آرام تر شدن شرایط قیمت طلای جهانی نیز کاهش یافت.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه باید از صنایع مولد حمایت کنیم؛ تصریح کرد: اگر صنعت طلا زیر چتر حمایتی دولت و مسئولان قرار بگیرد بهره وری آن برای اقتصاد کشور بسیار بیشتر از مقدار کنونی خواهد بود و مطمئنا می تواند در رشد اشتغال و ارزآوری نتایج خوبی داشته باشد.

محمدولی افزود: بسیاری از صنوف با علم روز دنیا بسیار فاصله دارند هنوز با تکنولوژی های جدید فاصله داریم، اما باید آموزش های لازم داده شود بعد تبلیغاتی آن را تقویت کنیم و با نگاه ویژه دولت اصناف را در کشور قوی تر کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای سامانه جامع تجارت چقدر در معاملات طلا و سکه اثر گذاشته است، اظهار داشت: در این زمینه بیشتر دچار فقر اطلاعاتی هستیم؛ مردم آگاه نیستند فعالان بازار نیز اطلاعات کافی ندارند. باید در این بخش که چند سامانه راه اندازی شده است اطلاع رسانی کافی انجام دهند.

این فعال بازار طلا با اشاره به اینکه مالیات طلا فقط برای اجرت و سود است؛ اضافه کرد: با آغاز به کار این سامانه مشتریان اطلاعات خود را به فروشندگان اعلام نمی کنند این شاید به دلیل کج سلیقگی هایی است که اتفاق افتاده و باعث بی اعتمادی مردم شده است باید در این زمینه اعتمادسازی را افزایش دهیم و نگرانی آنها را رفع کنیم.

قیمت طلا و سکه در بازار

در آخرین نرخ اعلامی توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان رسید، قیمت جهانی طلا نیز ۲۳۰۴ دلار است همچنین هر مثقال طلا در بازار ۱۴ میلیونو ۸۹۰ هزار تومان شده است.

در بازار سکه نیز هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد، قیمت سکه طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند