Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،  رئیس کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی ستاد خدمات سفر ارس، با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمومی مردم برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال تا پایان تعطیلات نوروزی و ضرورت کنترل و نظارت بر وضعیت بازار، طرح نظارتی پایش کالا و خدمات در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرزاد فرجی با اشاره به اهداف این طرح، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای تامین مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی، رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارش های مردمی و پرونده های متشکله نوروزی توسط بازرسان نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از اهداف مهم اجرای طرح نظارتی پایش کالا و خدمات است. 

وی افزود: به منظور اطلاع رسانی و ساماندهی اوضاع بازار و الزام رعایت وظایف قانونی اصناف در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی، گروه بازرسی با حضور اعضای کمیته از واحدهای صنفی فعالیت خود را آغاز کرده است. 

فرجی جلوگیری از افزایش قیمت و بروز تخلفات احتمالی اصناف در سطح منطقه را از وظایف اصلی کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی برشمرد و افزود: این کمیته با تشکیل اکیپ های بازرسی و نظارتی به عملکرد واحدهای صنفی و خدمات رسان، فعالیت خود را از ابتدای اسفند ماه آغاز کرده و مقرر شده است تا قبل از پایان سال و در طول ایام عید نوروز نیز با تشکیل تیم های مشترک بازرسی و نظارت با نهادهای مرتبط فعالیت صنوف خدمات رسان را نیز ساماندهی کند. 

رئیس کمیته نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی ستاد خدمات سفر ارس در ادامه گفت: از فعالین بازار و خدمات منطقه آزاد ارس تقاضا داریم، نسبت به اخذ و نصب مجوز فعالیت صنفی در معرض دید عموم، رعایت سود مجاز خرده فروشی، رعایت بهداشت محصولات و محیط عرضه مواد غذایی، درج و رعایت قیمت مصوب، صدور صورتحساب به مشتری، عدم تداخل صنفی، عدم کم فروشی و سایر وظایف صنفی اهتمام ویژه داشته باشند. وی در پایان از ارسوندان و گردشگران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن 42030458 اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان

میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی صنفی به شناسه یکتا برای صنف خرازان تهران در مسجد سیدعزیزالله واقع در بازار بزرگ تهران برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالله اسفندیاری رییس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: براساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا 25 اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.

وی افزود: الکترونیکی شدن مجوزها یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با آن دسته از افرادی است که غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت اقتصادی انجام می دهند.

اسفندیاری ادامه داد:  در حال حاضر یکی از چالش هایی که فعالان صنفی دارای مجوز با آن مواجه هستند این است که باید با واحدهای صنفی فاقد مجوز در شرایط نابرابر رقابت کنند.

این مسئول صنفی تاکید کرد: الکترونیکی شدن مجوزها و منوط شدن ارائه خدمات به تبدیل مجوزها می تواند منجر به شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز شده و از ادامه فعالیت آنها به دلیل قطع شدن خدمات دولتی جلوگیری کند. 

اسفندیاری تصریح کرد: تبدیل مجوزهای الکترونیکی اقدامی در راستای اجرای قانون تسهیل و گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران