Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@18:50:02 GMT

یک میلیارد کاربر وی‌چت!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۴۷۰۳

یک میلیارد کاربر وی‌چت!

ایتنا - تعداد کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان وی چت از مرز یک میلیارد کاربر گذشت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی فایننشال تایمز، تعداد کاربران وی‌چت ( we chat) ، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیان رسان‌هایی که در کشور چین استفاده می‌شود، حالا از مرز ۱ میلیارد کاربر نیز گذشته است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کشور چین تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی همواره قصد دارد بعنوان یکی از قطب‌های تکنولوژی در جهان و رقیب سایر غول‌های آمریکایی و غربی محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر نیز این کشور پلت‌فرم‌های مستقل و جداگانه‌ای را توسعه داده است و به کاربران چینی این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی خود استفاده کنند.

کاربران چینی نیز از آنجایی که دولت این کشور دسترسی به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و  پیام‌رسان‌های خارجی معروف  را محدود کرده است، از چنین پلت‌فرم‌هایی استقبال بی‌نظیری کرده‌اند.

طبق آمار، تعداد کاربران و طرفداران اپیلیکشن پیام‌رسان وی چت سالانه به میزان ۱۵.۸ درصد رشد پیدا می‌کند که این رقم برای یک اپلیکیشن بومی افزایش بی‌سابقه و قابل ملاحظه‌ای بوده و تاکنون نشان‌دهنده موفقیت وی چت بوده است. البته تعداد کاربران به معنای تعداد نفرات استفاده کننده از این پیام‌ر سان نیست بلکه تعداد حساب‌های کاربری ساخته شده در این اپلیکیشن است که انتظار می‌رود این عدد در آینده نیز رو به افزایش باشد.

طبق آنچه که مدیر عامل این پیام‌رسان در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد، وی چت هم اکنون روزانه ۹۰۲ میلیون کاربر فعال دارد و ۳۸ میلیون پیام نیز از طریق این پلت‌فرم چینی در روز جا به جا و ارسال می‌شود.
به گفته تحلیلگران فایننشال تایمز ، حساب‌های کاربری وی چت تنها در چین نیست بلکه در کشورهای جنوب شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده آمریکا نیز وجود دارد اما به طور معمول تعداد کاربران در چین بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان است.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث جمعیت ابتدا تشکر می‌کنم از مجموعه‌های فعال فرهنگی و حلقه‌های میانی، مدیر کل امور بانوان استانداری همدان که زحمات زیادی در حوزه جمعیت در استان کشیدند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی جمعیت به فرهنگی که به صورت تاریخی در جامعه ریشه دار شده بر می‌گرد و با توجه به شعارهایی که در دهه هفتاد مطرح شده و حتی قبل از انقلاب در فضاهای شهری بین اقشار مختلف مطرح بوده که فرزند کمتر را نماد روشنفکری نماد امروزی بودن می‌دانستن و متأسفانه این فرهنگ همچنان حاکم است مشکل اصلی جمعیت در جامعه را فرهنگی دانستند.

شعبانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها مسائل اقتصادی را در بحث مسئله جمعیت بیان می‌کنند، افزود: شاید برای بعضی خانواده‌ها اقتصاد مهم باشد اما یک نکته وجود دارد که ضعف اقتصاد بر این نگاه فرهنگی تأثیر گذاراست اما ریشه اصلی همان مسئله فرهنگی است که به اندیشه و جهان بینی جامعه برمیگردد که شاید نیازمند اصلاح باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت توجه به عملکرد خانه های بهداشت و مراکزی که در علوم پزشکی به صورت مستقیم با خانم های باردار در ارتباط هستند این مجموعه‌ها در اصلاح فرهنگ بسیار تأثیرگذار هستند و وزارت بهداشت و درمان یکی از مهمترین ارکانی است که می‌تواند در اصلاح این شرایط کمک کند.

وی اظهار کرد: هر چقدر حلقه های میانی تلاش بکنند خانه‌های بهداشت و پزشکان که جامعه به آنها مراجعه می‌کنند در این موضوع مؤثرتر هستند.

شعبانی در پایان گفت: باید دقت کرد که ما در حوزه جمعیت از کجا ضربه خورده ایم از همانجا درصدد اصلاح شرایط باشیم.

کد خبر 6090771

دیگر خبرها

  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید