Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@10:43:17 GMT

شرحی بر تعارض منافع شهروندی در بخش هوایی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۵۰۱۱

شرحی بر تعارض منافع شهروندی در بخش هوایی

تین‌نیوز | 

روح‌الله فلاح تبار: ابلاغ دستورالعمل اجرایی منع قبول منافع متعارض در وزارت راه و شهرسازی جای بسی خرسندی است. اگر چه روی سخن دستورالعمل با دارندگان پروانه اشتغال در سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام کاردانی ساختمان می‌باشد اما در بخش هواپیمایی کشور با نوعی دیگر از این تعارض منافع روبرو هستیم که در تعریف واژه مذکور نمی‌گنجد ولی عملا همان اتفاق و نتیجه را رقم می‌زند و موجب خدشه‌دار شدن سلامت اداری، عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و حقوق شهروندی می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول و عرض صنعت هواپیمایی کشوری در یک نگاه اجمالی از فرودگاه مهرآباد، بلوار معراج به عنوان بخش دولتی تا بلوار شهید نفیسی اکباتان در قالب بخش خصوصی می‌باشد که دو نکته مهم در این محدوده نهفته است.

 اول اینکه در محدوده بلوار معراج(بخش دولتی) افراد بین شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمائی کشوری به عنوان دستگاه نظارتی، جابجا می‌شوند و علاوه بر ارتباطات کاری گاهی از خرید و قرض دادن ساختمان تا بیمه، مهدکودک و... دریغ نمی‌شود که این موارد، مقوله نظارت را خدشه‌دار می‌کند.

 نکته دوم اینکه بلوار شهید نفیسی از بازنشستگان بخش دولتی بلوار معراج، البته به شرط رضایت برای بازنشستگی اداره می‌شود تا از خدمات ارتباط آنها و منافع متعارض بین فردی و گروهی برای راهبری بخش خصوصی استفاده گردد.

در این میان یک مهمان ناخوانده مانند برف تمام معادلات را به هم می‌ریزد و مقوله منافع_متعارض در بخش دولتی، نظارتی و خصوصی بر ضعف مدیریت‌ها از مانور برف روبی تا اقدام در میدان عمل، سرپوش می‌گذارد و آنچه مغفول می‌ماند حقوق شهروندی است که رئیس جمهور محترم بر آن تاکید دارند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد

امتداد - اداره کل برنامه ریزی، کنترل برنامه‌ها و پایش عملکرد واحدهای بانک، از کسب رتبه برتر و سطح« بسیار خوب» پست بانک ایران در ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران، در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی در بین بانک‌های دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سازمان ملی بهره‌وری ایران در اجرای آیین‌نامه انتظام بخشی، شفاف سازی و ضابطه‌مند سازی درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های دولتی و در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، پست بانک ایران را با کسب ۸۳٫۲ امتیاز در سطح خوب ارزیابی کرد.
بر اساس این گزارش، پست بانک ایران در این ارزیابی، در ۱۰ شاخص خدمات مصوب بانکی با سایر بانک‌های دولتی وارد عرصه رقابت شده بود که در نهایت با کسب رتبه برتر در سطح بسیار خوب قرارگرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • با ارزیابی سازمان ملی بهره‌وری ایران؛ پست بانک ایران در محورهای کارایی و اثربخشی اهداف سازمانی، رتبه برتر را کسب کرد
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی