Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت ۲ ساعت از آغاز معاملات امروز تالار شیشه‌ای شاهد افت ۴۴۰ واحدی شاخص در نتیجه واگذاری‌های عجولانه حقیقی‌ها هستیم.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ادامه خروج نقدینگی روزهای پایانی سال از بازار سرمایه، همچنان احوال دماسنج بورس خوشایند نیست و سهامداران منتظر پایان یافتن روزهای کم‌رمق بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان معاملات امروز بورس تا این لحظه شاخص با عقبگرد 440 واحدی (کاهش 0.35 درصدی) در حوالی 69 هزار و 200 واحد نوسان می‌کند. در این بین تاکنون 429 میلیون ورقه بهادار به ارزش 89میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 75 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت. همچنین گفتنی است حقیقی‌ها امروز نیز 3.8 میلیارد تومان سهم به حقوقی‌ها واگذار کردند.

در این بین گروه‌های دارویی، خودرویی و کانه‌های فلزی بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. البته گفتنی است در ادامه روند عرضه اولیه گران «شفا» تا این لحظه حقیقی‌ها 2.2 میلیارد تومان از این سهم را واگذار کردند. هم‌اکنون «شفا» در قیمت‌های 4050 ریال یعنی 100 ریال کمتر از قیمت عرضه در حال دادوستد است.

اما در سوی منفی‌های سنگین بازار، نمادهای شاخص‌سازی همچون «اخابر»، «فولاد» و «فارس» هرکدام به ترتیب 70 ، 48 و 40 واحد شاخص منفی کردند. البته گفتنی است روز گذشته مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس به جعفر ربیعی رسید و  به نظر می‌رسد امروز رفتار حقیقی‌ها در واگذاری 2 میلیارد تومانی در این سهم برگرفته از تغییرات مدیریتی روز گذشته در این هلدینگ است.

روز جاری همچنین قرار است تعداد یک میلیارد و 200 میلیون سهم معادل 50 درصد از سهام شرکت توسعه معادن روی ایران متعلق به شرکت افق نیلی خلیج فارس اصالتاً به وکالت از شرکت خدمات بازارگانی آینده نگر مهر، سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایران و نگین ساحل رویا، به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط و به قیمت پایه هر سهم 6614 ریال عرضه شود.

آیفکس هم از این ریزش مستثنی نبود و تا این لحظه با افت 2.6 واحدی به ارتفاع یک هزار و 80 واحد بازگشت. در این بازار نیز تاکنون 108 میلیون ورقه بهادار به ارزش 24 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 21 میلیارد تومان آن به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

در فرابورس هم بیشترین افت آیفکس مربوط به نمادهای «ارفع»، «ذوب» و «زاگرس» که مجموعا 3 واحد شاخص را پایین آوردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۱۲۲۲۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۰۱۸.۲۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۷۷۴ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۵,۲۳۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۵,۹۱۸.۵۳۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 748297

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار