Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران را به عنوان مجموعه‌ای حاضر در خط مقدم واکنش‌ و پاسخگویی به حوادث ایران دانست‌.

حجم ویدیو: 38.68M | مدت زمان ویدیو: 00:05:40

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، پیتر‌ مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی 97 که امروز(یکشنبه‌) با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و امدادگران طرح‌های امدادی نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار بزرگی است که امروز در کنار شما و در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستم‌ تا شاهد ظرفیت‌های گسترده‌ این سازمان باشم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت‌ها سرمایه‌ای برای کشور شما و همچنین نهضت‌ بین‌المللی صلیب‌ سرخ و هلال احمر است.

وی تصریح کرد: اجازه بدهید سخنان خود را با ابراز تسلیت به خانواده‌هایی که اعضای خانواده و نزدیکان‌ خود را در زلزله کرمانشاه‌ و همین طور‌ در حادثه Incident سقوط Fall هواپیمای تهران–یاسوج از دست داده‌اند آغاز کنم؛ جمعیت هلال احمر ایران در خط مقدم واکنش و پاسخگویی‌ به این حوادث‌ غم‌انگیز بوده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: همانطور که شما در کشور خود این مهم را به خوبی انجام داده‌اید‌، نهضت صلیب سرخ و هلال احمر نیز به پاسخگویی به بحران‌های بین‌المللی بشردوستانه‌ از مخاصمات‌ مسلحانه‌ و سایر شرایط خشونت‌آمیز تا بلایای طبیعی و ساخته دست بشر و یا دیگر موارد اضطراری ادامه داده است.

پیتر‌ مائورر در ادامه گفت: واضح است که نیازهای بشردوستانه بیشمار‌ هستند و نیاز جدی برای گسترش حضور نهضت در این عملیات‌های مهم وجود دارد. پاسخ جمعیت هلال احمر ایران‌ به رنج و آلام‌ مردم بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است، کاری که شما به عنوان کارکنان و داوطلبان برای کمک به قربانیان زلزله‌های ایران انجام داده‌اید از اهمیت بالایی برای صدها هزار انسانی که خانه‌هایشان و یا زندگی‌شان را از دست داده‌اند، برخوردار است.

وی در تشریح‌ شرایط‌ منطقه خاطرنشان کرد: مشکلات بشردوستانه‌ در سراسر منطقه به اندازه کافی روشن هستند و از این میان می‌توان به 20.8 میلیون نفر که به دلیل مخاصمات‌ منطقه مجبور به فرار Escape شده‌اند، احتیاج به کمک 50 میلیون نفر، کشته‌ شدن‌ صدها هزار نفر و همچنین‌ مجروح شدن بیش از یک میلیون نفر، بازداشت و یا مفقود شدن ده‌ها‌ هزار نفر، زیرساخت‌های اساسی غیرنظامیان‌ که آسیب دیده و یا تخریب شده است و همچنین درگیری‌ها، بقایای مواد انفجاری و جنایات فراوان که مانع دسترسی‌ به خدمات باقی مانده شده است، می‌توان اشاره کرد.

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌ سرخ تأکید کرد: در ورای تمامی‌ ارقام اعلام شده‌ میلیون‌ها داستان‌ از رنج‌های تک تک انسان‌ها وجود دارد.

پیتر مائورر‌ گفت: کارکنان کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ‌ سال‌ها است که از نزدیک شاهد دشواری‌های این خصومت‌ها بوده‌اند، ما پیامدهای انسانی ناشی از محاصره‌ها، بمباران‌ها، قتل‌ها، شکنجه‌ و جابجایی‌های گسترده مردم را دیده‌ایم و تمام تلاشمان‌ را برای کمک‌ به کار بسته‌ایم.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال سال گذشته‌ ما برای 10 میلیون نفر جیره‌ غذای اضطراری فراهم کردیم و اطمینان حاصل کردیم که 22 میلیون نفر به آب پاکیزه دسترسی دارند. با افزایش نیازها‌ ما نیز آماده پاسخگویی به چالش‌های پیش رو هستیم، ما بینش منحصر بفردی در ارتباط با تحولات، مخاصمات و تأثیرات آن بر جوامع و جمعیت‌ها داریم.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ افزود: ما در سال 2017 مبلغ‌ بیش از 500 میلیون دلار را به عملیات‌های بشردوستانه‌‌مان در سوریه‌، عراق‌، یمن‌، افغانستان‌، میانمار‌ و بنگلادش‌ و برای کمک و حمایت از افراد متأثر‌ اختصاص‌ دادیم‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • هلال احمر ایران ۱۰۲ ساله شد
  • همایش بزرگ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آغاز شد
  • ورود ۹۰۰ خودروی امدادی جدید به چرخه امداد و نجات
  • آغاز رویداد دادرس در استان اصفهان با حضور بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز
  • روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر + تاریخچه، شعار و پوستر World Red Cross and Red Crescent Da
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان