Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پيشگيری بهزيستی استان تهران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تا کنون بیش از 7 هزار معتاد متجاهر به مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی استان تهران، منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
 
شمسی در ادامه تصریح کرد: در ادامه اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر، در تیر ماه سال جاری 3 هزار و 200 معتاد متجاهر جمع آوری و به سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم جمع آوری معتادان متجاهر که در آذر ماه سال جاری برگزار شد، حدود یک هزار و 500 معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی استان تهران انتقال داده شدند و در مرحله آخر اجرای طرح نیز که در دی ماه سال جاری به اجرا در آمد، در حدود 3 هزار معتاد متجاهر به مراکز اقامتی بهزیستی منتقل شدند.
مرکز اخوان میزبان بیشترین تعداد معتادان متجاهر استان تهران
 
معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در مرکز شفق که از جمله مراکز نگهداری از معتادان متجاهر به شمار می‌رود و از چهاردهم دی ماه دوباره بازگشایی شده است، 400 تن از معتادان متجاهر جمع آوری شده به این مرکز منتقل شدند.
 
شمسی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت یکی دیگر از مراکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان تهران،به نام مرکز اخوان از 400 نفر به یک هزار و 300 نفر افزایش پیدا کرده است و هم اکنون بیشترین تعداد معتادان متجاهر در مرکز اقامتی ترک اعتیاد اخوان حضور دارند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود