Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@10:58:47 GMT

واپسین گفت‌وگوی بورخس به بازار کتاب رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۵۶۸۳

واپسین گفت‌وگوی بورخس به بازار کتاب رسید

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشر نی به تازگی کتابی از بورخس نویسنده شهیر آرژانتینی با عنوان «واپسین گفت‌وگو؛ همراه با دو گفت‌وشنود دیگر» را با ترجمه شایسته پیران منتشر کرده است.

خورخه لوئیس بورخس از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکای لاتین است. شهرت او بیشتر به خاطر نوشتن داستان کوتاه است. یکی از مشهورترین کتاب‌های او، داستان (۱۹۴۴)، گلچینی از داستان‌های کوتاه بورخس به انتخاب خودش است که مضامینی همچون رؤیاها، کتابخانه‌ها، آیینه‌ها، حیوان‌ها، فلسفه، دین و خدا را می‌توان حلقه اتصال این داستان‌ها برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره این کتاب آمده است:

با خواندن این کتاب فهمیدم که حرف خود را زده‌ام. د رواقع اعتراف کرده‌ام، خیلی بهتر از خلوت خود و با دقت و مراقبت بسیار نوشته‌ام. تبادل افکار شرط لازم هر عشق،‌ هر دوستی و هر گفت‌وگوی واقعی است. دو نفر که با هم سخن بگویند می‌توانند ذهن را بی‌نهایت پربار کنند و به آن وسعت بخشند. آنچه حاصل وجود خودم است مرا به اندازه‌ آنچه از دیگری می‌آموزم شگفت‌زده نمی‌کند.

می‌دانم که در دنیا کسانی از سرِ کنجکاوی مشتاق‌اند مرا بیشتر بشناسند. هفتاد سالی می‌شود، که بدون تلاش زیاد، من نیز برای رسیدن به همین هدف کار کرده‌ام. به گفته‌ی والت ویتمن: «فکر می‌کنم از زندگی واقعی خویش خیلی کم می‌دانم یا هیچ نمی‌دانم». ریچارد برگین کمک کرد تا خود را بشناسم.

کتاب «واپسین گفت‌وگو؛ همراه با دو گفت‌وشنود دیگر» نوشته خورخه لوئیس بورخس با ترجمه شایسته پیران در 194 صفحه با قیمت 16 هزار تومان توسط نشر نی راهی بازا نشر شد.

502

داستان کوتاه خورخه لوئیس بورخس آمریکای لاتین کتابخانه‌ها واپسین گفت‌وگو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت؛ روش‌شناسی، پیشینه و مبانی» به قلم رمضانعلی ایزانلو، نویسنده و پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که شامل رهیافت‌های مختلف به پدیده زیارت نظیرِ پدیدارشناسی، زبان‌شناسی، الهیات تطبیقی، تاریخ ادیان و.. می‌شود.    کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت»، هفت مقاله علمی، پژوهشی و پنج سخنرانی را دربرمی‌گیرد و بهره‌گیری از مطالعات میان‌رشته‌ای، رویکرد تطبیقی و کاربردی، تازگی مطالب و مرجع‌بودن از جمله ویژگی‌های این اثر به شمار می‌رود.   این اثر در سه بخش به موضوعات روش‌شناسی، زیارت در ادیان و زیارت اسلام می‌پردازد و زیارت در الهیات تطبیقی، پدیدارشناسی دین با نظر به پدیده زیارت، تحلیل معنای زیارت، بررسی تطبیقی سنخ شناسی زائران حرم رضوی و مکان‌های مقدس یهودیان، از دیگر موضوعات مطرح شده در این اثر است.   کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت؛ روش‌شناسی، پیشینه و مبانی» در شمارگان هزار نسخه و در قطع رقعی نگاشته شده و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گفته است.

دیگر خبرها

  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • کتاب «رهیافت‌هایی به زیارت» رهسپار بازار نشر شد
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۲۷ فروردین
  • آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب
  • «چامه» بهاری ویژه فیض شریفی
  • زوال عقل با گابریل گارسیا مارکز نویسنده محبوب چه کرد؟