Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول خواهران بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی از ایجاد کارگاه صنایع دستی با اشتغال 400 نفر از بانوان سرپرست خانوار در حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: حدود 20 کانون بسیج مهندسین در شهرستان‌های استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مژگان پیرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس، در خصوص اهم اقدامات خواهران بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال، اظهار کرد: به فرموده‌ی مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول خواهران بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی به حوزه کلینیک صنعت اشاره کرد و بیان داشت: عارضه یابی و احیاء واحدهای صنعتی، برگزاری کارگاههای آموزشی مختلف و تأسیس تعاونی‌ها با هدف افزایش توانمندی و اشتغالزایی پایدار از جمله وظایف ما است که تلاش کردیم حول محور اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش توانمندی و اشتغالزایی پایدار انجام وظیفه کنیم.

 

وی در رابطه با اهم اقدامات انجام شده در سال جاری، بیان کرد: مهندسین ما موفق شدند با تشکیل یک تیم جهادی یک کارخانه پوشاک را در مشهد احیاء کنند.

 

پیرنیا افزود: مهرماه سال گذشته این کارخانه را شناسایی و مشکلات مربوطه را پیگیری کردیم که علاوه بر مشکل وام، مشکلات متعددی دیگری از جمله تعدیل نیرو داشت که با پیگیری‌های تیم جهادی ما این کارخانه موفق به بستن یک قرارداد جدید در حوزه پوشاک شد.

 

وی ابراز کرد: خوشبختانه این کارخانه اکنون در مرحله‌ درآمدزایی است و نه تنها نیروهایش را تعدیل نکرد، بلکه بعد از قرارداد توانست حقوق کارگرانی که دو سال تسویه نکرده بود کامل پرداخت کند و هر چند وقت یکبار هم نیرو اضافه می‌کند.

 

مسئول خواهران بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در احیاء این کارخانه نخست عارضه یابی کردیم که کدام قسمت مشکل دارد به عنوان مثال در قسمت طراحی الگوهای لباس هم همکاری کردیم تا فروش و بازاریابی بهتری داشته باشند.

 

وی گفت: پوشاک مد اسلامی- ایرانی، ازدواج آسان، مادر الکترونیک با هدف تربیت دختران فاطمی و پسران علوی از جمله مباحثی است که متخصصین ما کار می‌کنند؛ دوره‌های آموزشی برای مادران برگزار می‌کنیم که وقتی فرزندشان با سیستم کار می‌کند این توانمندی را داشته باشند تا متوجه گلوگاهها شوند و بتوانند خانواده را از آسیب‌های فضای مجازی مصون سازند.

 

پیرنیا با اشاره به فعالیت مهندسین بسیجی در صنایع دستی، بیان کرد: کارگاهی در همین حوزه ایجاد کردیم که اکنون 400 نفر از بانوان سرپرست خانوار حاشیه شهر مشهد در این کارگاه مشغول به کار هستند.

 

وی ابراز داشت: با کمک اردوهای جهادی آموزش رایگان صنایع دستی را اطلاع رسانی و برگزار می‌کنیم و بعد از آموزش، مواد خام اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و تولیدی این کارگاه را در نمایشگاههای مختلف عرضه و هزینه را به خواهران پرداخت می‌کنیم.

 

مسئول خواهران بسیج مهندسین صنعتی خراسان رضوی گفت: در حوزه صنایع دستی تولید 150 کالا را داریم که می‌توان به تولید کیف و کفش چرمی، سرمه دوزی، زیور آلات، تابلو فرش، سوزن دوزی و غیره اشاره کرد.

 

وی بیان داشت: مهندسین ما تاکنون سه تعاونی تأسیس کردند که بیشتر در حوزه صنایع دستی است و نیشابور و گلمکان جزء نخستین شهرستانهایی هستند که فعالیت خود را در این زمینه شروع کردند.

 

پیرنیا در ادامه از برگزاری دوره‌های استارتاپ، تعمیرات تجهیزات پزشکی و خلاقیت و فن‌آوری با هدف کسب مهارت و تخصص و ایجاد اشتغالزایی پایدار برای بانوان خبر داد و گفت: اصلاح الگوی مصرف از دیگر موضوعاتی است که فعالیت داریم و چگونگی مصرف بهینه در آب و برق و گاز و حتی تلفن را آموزش می‌دهیم.

 

وی در خصوص تعداد کانون‌های بسیج مهندسین صنعتی یادآور شد: حدود 20 کانون فعال در شهرستانهای استان داریم که دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی و صنعتی شامل صنعت و معدن، انرژی و فن‌آوری اطلاعات و کلیه رشته‌های زیر شاخه و گرایش‌های مربوطه مانند سخت افزار و نرم افزار و آی تی و امنیت و غیره می‌توانند با ما همکاری کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد

سرهنگ پاسدار محمد حسن آهنگر  گفت: نشست‌های تربیت و تعالی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج، حول محور سه عنوان مهم حجاب و عفاف، شعار سال و اندیشه‌های شهید مطهری در قبال جنایات صهیونیست ها در حوزه های مقاومت برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سپاه های شهرستانی و نواحی مقاومت، نشست های تربیت و تعالی در حوزه های مقاومت و کانون‌ها با موضوع‌حجاب و عفاف که از مباحث روز کشور است، برگزار شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای جامعه بشری، تصریح کرد: مربیان در نشست های تربیت و تعالی، با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و کلام امامین انقلاب نسبت به نقشه ها و توطئه های دشمنان به این موضوع تبیین و روشنگری کردند.

وی ضمن تاکید بر این مساله که تلاش در جهت تحقق شعار سال یک وظیفه عمومی است گفت: شعار سال و انتظارات رهبر معظم انقلاب در تحقق این شعار از مباحث مهم دیگری بود که مربیان راهکارهایی را برای حضور قدرتمند بسیجیان در تحقق این مهم ارائه دادند.

آهنگر ادامه داد: تبیین تفکرات و اندیشه های شهیدمرتضی مطهری در خصوص جنایات اسرائیل از دیگر موضوعات نشست بود که در این نشست ها مطرح شد.

مسوول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: معاندان و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم بویژه شیطان بزرگ، در پی برهم زدن امنیت و وحدت مردم ایران و استان هستند تا از این رهگذر به مقاصد شوم خود دست یابند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد