Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@18:16:38 GMT

الهلال نگران قضاوت داوران مالزیایی در دوحه

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۶۰۷۱

الهلال نگران قضاوت داوران مالزیایی در دوحه

رکنا: باشگاه الهلال نسبت به درخواست اخیر استقلالی ها از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت داور مالزیایی واکنش نشان داد.

بعد از اتفاقات رخ داده در مسائل داوری جدال رفت دو تیم العین و استقلال Esteghlal در ورزشگاه هزا بن زائد سران باشگاه تهرانی به صورت رسمی با ارسال شکایت نامه ای به کمیته داوران ای اف سی خواستار تعلیق داور مالزیایی از قضاوت Judgment در بازی های مهم لیگ قهرمانان شد که این درخواست در آستانه بازی های هفته چهارم لیگ قهرمانان بازتاب فراوانی در رسانه های سعودی همچنین اردوی الهلال یکی از رقیبان این دو تیم در گروه مرگ داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دلیل این بازتاب نیز تصمیم اخیر کمیته داوران ای اف سی پیرامون انتخاب تیم داوری مالزیایی برای قضاوت جدال حساس الریان با الهلال در دوحه بود که نگرانی هایی را برای سران باشگاه سعودی و طرفداران این تیم رقم زد. ای اف سی در معرفی داوران هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد محمد امیرول داور مالزیایی به همراه دو هموطن خود در دوحه جدال الهلال با الریان را سوت خواهد زد که انتخاب داورانی از این کشور موجی از انتقاد و ناامیدی برای عربستانی ها در پی داشت.
توئیتر رسمی باشگاه الهلال امروز با انتشار مطلبی پیرامون این که استقلالی ها از afc خواستار تلیق محمد بن یعقوب مالزیایی از قضاوت شده اند مدعی شد صدرنشین گروه مرگ همچنان پیگیر قضاوت مشکوک این داور در بازی رفت با العین شده و در صدد محروم کردن بن یعقوب از قضاوت بیشتر در رقابت های آسیایی است. از همین رو انتخاب داوری مالزیایی برای یکی دیگر از بازی های حساس گروه مرگ شائبه برانگیز است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال

به گزارش "ورزش سه"، یوفا یکی از بهترین داوران خود را برای قضاوت بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین بایرن و رئال مادرید، انتخاب کرد. تورپن ستاره داوران فوتبال فرانسه است، داوری که پیروزی رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان 2022 را نیز سوت زده بود.

او در دوران حرفه‌ای خود 6 بار برای رئال مادرید سوت زده است و در همه آنها پیروزی برای سفیدپوشان بوده است (16 گل زده برای رئال، 5 گل خورده، اعلام یک پنالتی به نفع رئال). اولین داوری او برای رئال برتری 4-0 مقابل لودوگورتس (2014) و آخرین در این فصل، برتری 2-3 در ناپل بود. در آوریل 2022، او پیروزی 1-3 رئال را در برابر چلسی توخل، سرمربی فعلی بایرن، سوت زده بود. دیداری که در آن کریم بنزما درخشان بود.

تیم باواریایی نیز با داوری تورپن شکست نخورده است: پنج برد و سه تساوی، 25 گل زده و 8 گل خورده. آخرین داوری تورپن برای بایرن در یک چهارم نهایی فصل گذشته بود: 1-1 در آلمان مقابل منچسترسیتی.

تورپن از سال 2008 وارد فهرست برترین داوران فرانسه شد و در سال 2010 به فهرست بین‌المللی وارد شد. در آن زمان او با 28 سال سن، به جوان‌ترین داور بین‌المللی تاریخ فرانسوی تبدیل شد. او در جام جهانی قطر حضور داشت و در آن سه بازی را داوری کرد: اکوادور 1 - سنگال 2. اروگوئه 0 -0 کره جنوبی و برزیل 4 -1 کره جنوبی.

تورپن که علاقه زیادی به فناوری و دنیای آموزش دارد، عاشق ورزش راگبی است. او معتقد است فوتبال باید چیزهای زیادی از راگبی بیاموزد، فراتر از احترامی که بازیکنان این ورزش به داوران می‌گذارند، چیزی که در فوتبال دیده نمی‌شود، تورپن می‌گوید داوران باید به صحبت‌های همکاران خود در راگبی گوش کنند تا بفهمند چگونه فناوری توانست ورزش آنها را بهبود بخشد، تورپین وسواس زیادی به تجزیه و تحلیل فیلم تیم‌هایی که قرار است بازی آنها را داوری کند، دارد. 

در زندگی حرفه‌ای تورپن، مقطع تلخی هم وجود دارد، زمانی که یک فروشنده مواد مخدر هویت او را جعل کرد. در سال 2015، یک رنو لاگونا در تحقیقات پلیس پیدا شد و مشخص شد که به نام او است. زمان مشخص کرد که این یک سرقت با جعل هویت او بوده است.

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی