Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بندهایی از لایحه بودجه سال 97 کل کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند و تبصره 4 بودجه سال 97 کل کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان با 130 رای موافق، 10 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر اصلاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه دادندمعادل مبلغ یکصد و چهل و سه هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال از ورودی سال 97 صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه بندی 310705 نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.
معادل مبلغ واریزی از محل جداول و ردیف های هزینه ای این فانون به شرح ذیل اختصاص می یابد:
- سازمان صدا و سیما در اجرای ماده 93 قانون برنامه ششم توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی، پویانمایی،مستند و فیلم و سریال
- تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده106 قانون برنامه ششم توسعه
- بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله و کمک به ساماندهی بافت های فرسوده
- توسعه سامانه های نوین در اجرای ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه
- طرح های آبرسانی روستایی و توسعه شبکه های آن
- آبخیزداری در اجرای بند خ ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه
- رفع مشکل برق و مقابله با ریزگردها در خوزستان در اجرای بند س ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه
- تولید واکسن سینه پهلو و عفونت کودکان در کشور
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب کردند هر گونه پرداخت در غیر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد و جابه جایی اعتبارات این بند ممنوع است، اعتبارات مربوط به آبرسانی به روستاها و آبیاری تحت فشار در سه ماهه اول سال 97 و بر اساس شاخص سازمان برنامه و بودجه کشور بین استان های کشور توزیع و ابلاغ می شود.
شورای نگهبان در ایراد خود به این بند تاکید کرده بود با هدف جلوگیری از ابهام در مرحله اجرا، عین عبارات مندرج در مجوز رهبری در مصوبه مجلس قید شود.
 
**ردیف بودجه ای برای سود سهام دولتی تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین برای تامین نظر شورای نگهبان یک بند الحاقی به تبصره 12 بودجه سال97 کل کشور اضافه کردند که بر این اساس، دولت را مکلف کردند اقدامات قانونی لازم جهت درج بودجه تلفیقی سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این قانون را انجام دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین دولت را مکلف کردند سود سهام خود در شرکت هایی که سهم دولت در آن ها کمتر از پنجاه درصد است را وصول و به ردیف شماره 130108 این قانون واریز کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد