Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@02:08:48 GMT

توضیحات وزارت صنعت در خصوص خودروهای هیبریدی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۶۵۵۹

توضیحات وزارت صنعت در خصوص خودروهای هیبریدی

در خودروهای هیبریدی، نیازی به موتور احتراقی با حجم بالای۲۰۰۰ سی سی، وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت صنعت، امیرحسین قناتی، مدیرکل  صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت:  بسته به نوع کاربری خودرو وهمچنین موضوع بهره‌گیری از این خودروها به لحاظ کاهش مصرف سوخت و یا کاهش آلایندگی، تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خودروهای تمام هیبریدی(Full Hybrid) با سیستم(سری-موازی) که در آن پایه قوای محرکه ، موتور الکترکی بوده و موتور احتراقی تنها جهت شارژ باتری و کمک به توان خودرو در شیب بالا و یا تامین قدرت خودرو به صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌توانند جایگزین مناسبی جهت خودروی احتراق داخلی باشند.

قناتی گفت: در این خودروها نیازی به موتور احتراقی با حجم بالا(2000 سی سی و یا بالاتر) وجود ندارد و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و مسلماً در کاهش مصرف سوخت وآلایندگی تاثیر بسزایی دارند.

وی افزود: خودروهای تمام الکتریکی با قابلیت اتصال شارژر(Plug in) با قابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار جهت کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی بوده که مسلما جهت بهره‌گیری مناسب  نیاز به ایجاد زیرساخت لازم(ایستگاه شارژ) را دارند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت گفت: در مصوبه اخیر هیأت دولت در خصوص حقوق ورودی انواع خودروی سواری به کشور،این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: در این کلان‌شهر طرحی با هدف توسعه استفاده شهروندان مشهدی از موتور سیکلتی برقی کلید خورده است.

جعفر شمس با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سوخت ناوگان حمل‌ونقل درون شهری یکی از مهم‌ترین موضوعات حمل‌ونقل درون شهری است.

وی افزود: در تمام کشور مشکلاتی برای سوخت خودروها وجود دارد که این مشکل هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و متولی توزیع سوخت وزارت نفت وشرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: وظیفه شهرداری ایجاد سامانه‌های محلی برای ثبت اطلاعات پیمایش خودروها و ارسال اطلاعات درست برای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

شمس با بیان اینکه کارکرد این سامانه به این صورت است که سوخت بر اساس عملکرد ناوگان واریز شود، اظهار داشت: تمام کلان‌شهرها سامانه محلی خودشان را به مراتب با دقت بیشتری دارا هستند و قابلیت پاسخگویی بیشتری برای راننده‌های آن شهر راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: موضوعی که در این ارتباط باید پیگیری شود، بارنامه‌های درون شهری است که اگر بر اساس قانون‌های سامانه ارسال و صحت اطلاعات تصحیح شود، مشکل رانندگان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: در این کلان‌شهر طرحی با هدف توسعه استفاده شهروندان مشهدی از موتور سیکلتی برقی کلید خورده است، قبلاً موتور به صورت قسطی بدون پیش پرداخت با نرخ چهار درصد به شهروندان ارائه می‌شد اما در طرح پیکار برای موتورهای کار کرده درصد نرخ سود از چهار درصد به صفر درصد و مدت اقساط از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه رسیده است که این طرح با استقبال خوبی همراه شد و تقریباً کل ظرفیت پیش‌بینی شده در کمتر از هفت روز پر شد و انشاالله واگذاری موتورها از هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 749952

دیگر خبرها

  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • معمای بنزین در ایران
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی