Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:27:09 GMT

همدان|۵۰ ایستگاه انتظامی و راهور نوروز ۹۷ فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۶۳۶۵۹۶

همدان|۵۰ ایستگاه انتظامی و راهور نوروز ۹۷ فعال هستند

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه هنجارشکنان چهارشنبه‌سوری تا آخر تعطیلات نوروز در بازداشتگاه‌ها می‌مانند، گفت: ۵۰ ایستگاه انتظامی و راهور نوروز ۹۷ در استان همدان فعال است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم حوادث چهارشنبه آخر سال 95 نسبت به سال 94 کاهش یافت، اظهار داشت: این کاهش حوادث و تلفات با همکاری و همراهی خانواده‌ها صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود کاهش تلفات و حوادث چهارشنبه آخر سال 95 شاهد آسیب‌دیدگی 126 نفر از جوانان و نوجوان در استان بودیم، افزود: این حوادث انواع آسیب‌های روحی و روانی را برای خانواده‌ها به همراه داشت که امیدواریم و توجه به بیش از بیش خانواده امسال شاهد حوادث و تلفات نباشیم.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ایجاد امنیت در روز چهارشنبه آخر سال انجام شده است، تصریح کرد: در برخی معابر و مناطق برحسب نیاز همانند سال‌های گذشته اعمال محدودیت انجام شده و حضور پلیس در کنار مردم به منظور برخورد با هنجارشکنان است و افرادی که در این راستا دستگیر می‌شود تا پایان ایام نوروز در بازداشتگاه‌ها می‌مانند.

 2 میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان همدان کشف و ضبط شده است

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه با همراهی مردم استان در چند مدت اخیر 2 میلیون عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است، بیان کرد: با اقدامات پلیس در این راستا چند تن مواد پیش ساز تولید مواد محترقه سنتی کشف و ضبط شد.

کامرانی صالح با بیان اینکه در راستای انجام اقدامات پلیس در ایام نوروز قرارگاه امام(ع) در همدان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: نیروی انتظامی نیز در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی در ایام نوروز زمینه امنیت و نظم در استان را ایجاد می‌کند.

طرح "آرامش بهاری با نظم و امنیت" پلیس از 24 اسفندماه آغاز می‌شود

وی با تأکید بر اینکه طرح اولیه نوروزی حوزه پلیس در سراسر کشور از 24 اسفندماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: در ایام نوروز بیش از 50 ایستگاه انتظامی و راهور در راه و تفرجگاه‌های استان خدمات‌رسانی را داشته و ایجاد آرامش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 405 گشت‌های خودرویی و موتوری در ایام نوروز در محورها و محلات استان برای ایجاد امنیت فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: در ایجاد امنیت برای مردم استان در ایام نوروز بیش از هزار نفر از پلیس‌های افتخاری به کار گرفته می‌شوند.

کامرانی صالح با بیان اینکه شماره تماس 110 همواره موردتوجه مردم بوده و است، ابراز کرد: شماره تماس 197 پلیس نیز به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات، شکایات و پیشنهاد‌ها شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزاران عملیات توسط پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت و غیره اجرا شده است، گفت: امسال بیش از 530 هزار تماس با شماره 110 حاصل شده که نسبت به مدت مشابه 4 درصد افزایش یافته است.

85 باند تهیه و توزیع موادمخدر در همدان منهدم شد

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر طرح‌های متعددی اجرا می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 6 هزار و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان کشف و ضبط شده ضمن اینکه تمامی این میزان موادمخدر مربوط به همدان نبوده و از سایر استان‌ها نیز است.

کامرانی صالح با بیان اینکه بیش از 20 میلیون عدد انواع قرص‌های روان‌گردان و غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: 85 باند تهیه و توزیع موادمخدر نهدم و بیش از 8 هزار توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

*کشف کالای قاچاق در همدان 21 درصد افزایش یافت

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی بیش از 5 هزار شبگرد در استان انجام شده است، ابراز کرد: انهدام 32 باند سرقت و شناسایی و برخورد با 375 سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای از دیگر اقدامات انجام شده توسط پلیس است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به از دیگر اقدامات پلیس افزایش 21 درصدی کشف کالاهای قاچاق و کشف 164 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق است، بیان کرد: 4 هزار پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است که 98 فقره از این پرونده‌ها بالای 100 میلیون تومان قاچاق بوده است.

کامرانی صالح با بیان اینکه شناسایی سایت‌های مجرمانه در استان نسبت به سال گذشته 9 افزایش یافته است، ابراز کرد: 372 فقره پرونده قضایی در این راستا تشکیل و 258 نفر دستگیر شده‌اند که بیشترین جرائم تهدید، ایجاد مزاحمت، اخاذی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌ها بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تصادفات درون‌شهری در استان امسال 18 درصد کاهش و سوانح برون‌شهری 2 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: علی‌رغم افزایش 14 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در مجموع امسال شاهد کاهش 2 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: بیش از 5 هزار نفر در استان مشاوره دریافت کردند که نتیجه پرونده‌های این افراد منجر به سازش شد ضمن اینکه از ابتدای امسال تاکنون 330 هزار نفر در استان مخاطبان آموزش و اطلاع‌رسانی‌های پلیس در مدارس، دانشگاه، مساجد و غیره بودند.

3 هزار گواهینامه در استان همدان صادر شد

کامرانی صالح با اشاره به اینکه امسال 72 هزار فقره گذرنامه و 83 هزار فقره گواهینامه صادر شده است، ابراز کرد: بیش از 8 هزار مجوز نیز توسط اداره اماکن صادر شده و در حوزه نظام‌وظیفه نیز بیش از 14 هزار نفر معافیت تحصیلی دریافت کرده و 9 هزار نفر نیز به مراکز آموزشی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه رده امنیتی استان رتبه 25 در حوزه ایجاد امنیت و حوزه مقابله با جرائم در سطح کشور است، تأکید کرد: جرائم در 24 استان بیش‌تر از همدان است و استان همدان از استان‌های دارای امنیت مطلوب و مناسبی است.

فرمانده انتظامی استان همدان در مورد چگونگی نظارت و بازرسی بر خانه مسافرها ابراز کرد: مجامع امور صنفی و گردشگری در این راستا متولیان هستند که با همراهی اداره اماکن جلساتی را برگزار کردند و در این راستا تعدادی از این خانه مسافرها ساماندهی شده است.

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 انتخاب شده است که میزبان میهمانان آسیایی و بین‌المللی است، تصریح کرد: برنامه‌هایی توسط پلیس برای اماکن گردشگری از نظر امنیتی، انتظامی و ترافیکی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۶۳۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری

به گزارش صدای ایران از ایسنا،سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر، اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد: از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفتگو با ایسنا گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.


دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است